Chapter 34

104 7 3
                                    

"Movie dah start dah ni" Kata Hanbin. Cerita The Counjuring 2 mula terpapar di screen television. Hani dah ready peluk Hanbin ketat-ketat. Hanbin membelai rambut Hani. Senyuman yang terukir di bibirnya pudar.

[Xiumin Pov]

Kuali ku capai lalu ku ketuk-ketuk beberapa kali. "BANGUN WOI! KITA NAK PERGI KERJA LAH" jeritku.

"Hyung.. baru jam 6 lah"

"Kau ulang balik jam berapa?" Pintaku.

"Jam... ENAM!"

"Pergi mandi" aku membetulkan tali leherku. Rambutku pacak kan. Hensem.

[Hanbin Pov]

Vromm Vroom!!

Motosikalku bergerak laju ke hadapan. Hani pergi hangout dengan exid tadi. So kitorang pun akan hangout dengan exo. Aku menekan lagi enjin untuk melajukan lagi pergerakkan motorku. Sebuah kereta yang seperti hilang kawalan melanggar motorku dari belah kiri. Aku terbabas jatuh dari motor. Tidak lama selepas itu, pandangan ku bertukar gelap.

-

"Xiumin , Kau ada pesakit baru ni" Junhoe mecampakkan file pesakit keatas meja Xiumin. Pen yang dipegang tercoret buku catatannya kerana pen itu berlanggar dengan file tersebut.

Xiumin mencapai file itu lalu diperiksanya. "For me?" Soalnya kepada Junhoe sambil mika blurnya.

'Kim Hanbin, 21' Xiumin membaca isi file itu didalam hatinya. Dia mula risau. 'Kau kena cepat!' Xiumin bergegas ke tempat Hanbin ditempatkan. Dia melihat keadaan Hanbin dari tingkap. Tombol pintu di putar. Dia masuk dan menutup pintu semula. Dia melihat kertas dibawa pasu bunga diatas meja sisi katil.

Kau kena gantikan aku dan rawat dia sebab aku kena pergi China. By the way, bye Xiumin!

Xiumin datang dekat dengan Hanbin. Nampaknya dia belum sedarkan diri. Kondinasi (?) nya agak teruk. Kakinya berbalut dan tergantung. "Nampaknya Minho dah selesaikan semuanya. Aku hanya tinggal tengok-tengok kan keadaan dia je." Xiumim mengambil tempat di sebelah Hanbin. Dia mencapai Handphone Hanbin yang diberi berserta file tadi dan membukanya. Dia mendail nama orang-orang yang penting.

In call with Hani

"Hani-sshi?"-Xiumin

"Hani ni oppa. Ada apa?"-Hani.

"Cik Hani, namchin cik masuk Hospital atas sebab kemalangan yang agak teruk tadi."-Xiumin

"Dia kat mana sekarang?!"-Hani

"Hospital Hanjo"

[Hani pov]

Aku berdiri dari duduk ku dan terus berlari ke luar mall. Junghwa, Hyerin, LE dan Solji mengikut dari belakang. Aku segera masuk ke dalam kereta dan bergegas pergi.

-

[Author Pov]

Hani berlari masuk ke dalam wad (?) Hanbin. Dia mencapai tangan Hanbin lalu diletakkan dipipinya. "Oppa~ macam mana boleh jadi macam ni?" Soal Hani kepada Hanbin yang masih belum sedarkan diri. Dia berdiri dan menuju kearah Xiumin. Badan Xiumin digoncangkan tanpa melihat ke wajah Xiumin. Xiumin pantas memeluk Hani. "Dokter?" Soal Hani didalam dakapan Xiumin.

Xiumin memeluknya lebih erat. Hani memandang wajah Xiumin. "Kim Minseok-ah"

"I miss you sooooo much" Ucap Xiumin sebelum mencium dahi Hani.

Hani terkedu. Keadaan menjadi diam buat seketika "I miss you too"

"Omo! Hanbin, apa dah jadi?!" Tao masuk ke dalam wad Hanbin diikuti ahli exo dan exid yang lain. Dia menggoncang kan badan Hanbin.

"Tolong berhenti goncang badan dia. Dia masih lemah" Kata Xiumin. Semua menoleh kearahnya. Tambah terkejut mereka jadinya. Dah lah Hanbin terlantang kat hospital, Xiumin yang rawat, Hani dengan Xiumin berpelukkan pulak tu.

"Kenapa tengok aku macam nak makan? Korang lum makan eh? Nak aku berlanja makan?" Xiumin membelai rambut Hani yang dari tadi benamkan muka kat dada dia.

"Nak tu memang nak. Tapi kenapa kau kat sini?" Soal Hyerin..

Xiumin ketawa kecil "dah memang kerja aku nak rawat orang kan?"

"Tinggalkan Hani dengan aku kat sini kejap." pinta Xiumin. Semua mengangguk dan keluar dari wad tersebut

"Hani, gwenchana?" Soal Xiumin. Hani mengangguk.

"Kau masih boleh bercakapkan?" Gurau Xiumin.

"Kau tak faham" Akhirnya hani bersuara.

"Aku faham. Kau sedih sebab Hanbin kemalangan right?" Teka Xiumin.

'Aku nangis sebab kau lah, Pabo! Kau je tak perasan' Gumam hati hani.

"It's okey. I'll be always beside you, Honey" Kata Xiumin sebelum mencium bibir lembap Hani. Hani membalas ciuman itu.

Tanpa mereka sedari, Hanbin dah lama sedar. Hani meleraikan ciuman itu "I tired"

"Kai tidurlah, aku tau kau penat." Hani mengangguk. Dia mengambil tempat di kerusi yang berada di sebelah katil Hanbin.

"Good night, Hani. Aku harap kau selesa lah tidur kat situ. Panggil aku bila Hanbin dah sedar nanti" Ucap Xiumin lalu meninggalkan bilik itu. Hani meletakkan kepala di katil. Setelah beberapa minit, Hani dibuai mimpi yang entah indah, ngeri atau buruk. Hanbin bangun dari baringnya. Dia menatap wajah Hani yang sedang tidur itu. Perlahan dia membelai rambut Hani.

"Aku harap dapat lupakan kau, hani. Aku mintak maaf. Aku tau aku tak boleh nak bahagia kan kau. Xiumin lebih layak." Kata Hanbin ditujukan kepada Hani yang sedang tidur itu.

"Ermm.. Xiumin" Hani menepis tangan Hanbin.

"Lahh.. mimpi pasal Xiumin rupanya princess kita ni" Terukir senyuman manis di bibir Hanbin.

[C] I need YouWhere stories live. Discover now