[Hani Pov]
"Bangun pun priness oppa" Kata Hanbin selepas sahaja aku membuka mata. Aku menggosok mata dan menggeliat.
"Oppa.. hmm bila oppa bangun?" Soalku dalam keadaan mamai.
"Kau ni katau tidur tak ada beza dengan orang mati. Sampai Hanbin sedar pun kau tidur lagi" Kata Xiumin.
Bibir ku juihkan (?) tanda merajuk. "Alah biarlah. Kalau aku mati kau risau"
"Memang ah aku risau. Gila kau tak risau?" Xiumin mencebik.
"Dah. Kau cuci muka lepastu keluar." Pinta Xiumin.
"Kenapa pulak aku kena keluar?! Suka hati kau je nak halau aku. Tumbuk ka-" Xiumin menekup mulutku. Aku menepis tangan nya.
"Aku nak periksa Hanbin. Nanti kacau lah kalau ada budak kecik" Kata Xiumin. Aku mengangguk dan buat apa dia suruh. Then keluar. Aku berjalan diseluruh koridor hospital yang riuh-rendah itu.
Perut aku dah bunyi menandakan aku sedang lapar. Nak harap kan makanan kat hospital? Tak nak lah aku. Baik aku makan kat restoran depan tu. Aku menuju ke sana . Wa mesti sedap! (Dia semua sedap)
-
"Kenyangnya~"
Aku kembali ke hospital. Pintu ku kuak ku tutup balik. Aku meletakkan makanan yang aku tapau (?) tadi di atas meja. "Satu untuk Xiu satu untuk bin" Kataku.
"Kamsahamnida. Pergi suap Hanbin" Pinta Xiumin. Dahiku berkerut.
"Kenapa nak kena suap? Ada tangan tak nak guna" Aku mencebik.
"Dia kan sakit. Kau tak nak buat aku kiss kau" Paksa Xiumin.
"Ish budak tak xiuman ni. Ye lah aku suap" Aku mengeluh.
-
[No body pov]
"Ma- mana Hanjo ni?" Xiumin menumbuk lemah dinding keretanya.
"Minseok?!" Hanjo segera mendekati Xiumin.
"Sa- sakit" Xiumin mengerang kesakitan.
"Okey aku bawak kau pergi hospital eh?" Kata Hanjo segera memapah Xiumin ke dalam keretanya.
-
"Chanu-ah!!" Jerit Hanjo. Chanu datang dan tunduk hormat kepada Hanjo sebelum mengajukan soalan.
"Kenapa, Tuan?"
"Saya nak kamu hantar Xiumin ke wad 18" arah Hanjo. Segera Chanwoo membawa Xiumin ke wad tersebut. Semasa lalu di wad 16,.. "berhenti... kat sini.. kejap" Pinta Xiumin Chanwoo mengangguk. Xiumin menatap pintu wad itu dan mengukir senyuman di bibinya. Chanwoo terus membawa Xiumin ke wad tersebut.
-
"Nasib baik Hyung tak cedera parah!" Kata Chanwoo.
"Tolong panggil Hani. Kat wad 16." Pinta Xiumin. Chanwoo terus pergi panggil Hani.
10 minit kemudian...
"Xiumin?"
Hani duduk di kerusi sebelah katil. Di mendekati Xiumin dan membelai lembut rambut Xiumin. "What can I do for you feel better?" Soal Hani. Xiumin tersenyum lemah. Kepala hani ditarik. Bibir mereka bersentuhan. Hani terkaku manakala Xiumin menikmati ciuman itu. Perlahan-lahan Hani menutup mata dan membalas Ciuman itu.
Meanwhile...
"Aku happy" Kata Yunhyeong.
"Kenapa?" Soal Junhoe.
"Sebab Hyung happy." Jawab Yunhyeong dengan senyuman manis di bibir. Semua ikut senyum. Tetapi tidak Chanwoo.
"Kenapa monyok?" Soal Bobby.
"Yelah. Kau tengok. Hyung betul-betul cintakan Hani Nuna. Tapi kita tak tau pun kalau-kalau Hani nuna pun cintakan hyung" Chanwoo mengeluh. Donghyuk menggeleng.
"Tak lah. Kan hyung dah cakap, yang dia just nak tengok Hani nuna bahagia. Walaupun bukan dengan dia." Kata Donghyuk.
"Sekarang ni, apa pun yang Hyung buat, kita kena support. Yakin yang Hyung boleh dapat kan Hani nuna. Kalau dia tak dapat pun, yang penting hani nuna bahagia"
Pintu dibuka. Mereka pun terundur. "Aduh sakit syall" Hani yang buka pintu tu macam blur. "Kenapa korang kat sini"
"Err.." mereka berpandangan antara satu sama lain.
"Bye nuna!"
YOU ARE READING
[C] I need You
FanfictionCast :- Hani (exid) Xiumin (exo) Mengisahkan Hani dan Xiumin yang memang dari kecil Best Friend Fuiyoo. Mereka suka sama suka tetapi tak berani nak Confess. Selanjutnya korang kena baca sendiri lah. Complete [✔] On going [ ] Hiatus [ ] Start...