[Hani Pov]
Aku melangkah masuk ke dalam gelanggang bola keranjang sambil memegang erat pen berdakwat merah milik Xiumin. Aku jumpa dalam beg aku semalam. Maybe dah lama kut tersesat dalam beg aku yang tak seberapa nak bersih sangat ni. Hoho puas aku renung pen ni, aku memandang semula ke sekeliling. Wahh~ seramnya pandangan mata dorang! Boleh berlakon dalam citer hantu thailand woo!!
Ok be serious , Hani
Luhan masuk ke kawasan gelanggang sambil melantun-lantun bola keranjangnya dipermukaan lantai. Aku datang mendekatinya lalu memegang bahunya. Dia memandang wajahku lalu menaikkan kedua kening. Aku memutarkan bola mata ke arah gelanggang bola keranjang. Luhan menyentuh dagunya. Sekilas luhan mengangkat bahu. Aik? Tak faham? Hoho.
Luhan angkat kening: 'kenapa?'
Aku jeling gelanggang: 'kenapa dorang tu?'
Luhan sentuh dagu then angkat bahu: 'hrmm.. entah lah'
Hrmm.. agaknya memang dah lama aku dan Luhan tak bercakap. Hanya mengguna kan bahasa isyarat (?) atau eye contact (?) sahaja. Aku tak pernah tau kalau-kalau suara dia tengah serak atau whatever... Aku membuang jari ibu ke gelanggang bola keranjang tersebut. Luhan mengangguk.
-
"Hani, air" Pinta Suho. Aku menghulur sebotol air minerel. "Kau arah-arah aku macam pembantu kau ek? Suka hati makcik sebelah rumah kau je nak suruh aku buat itu ini" Aku mengeluh.
"Aku tak sangka Xiumin akan datang kat majlis pelajar tahun 20XX semalam" Kata Lay sebelum meneguk botol air berwana hijaunya yang berisi air.
"Aku pun tak sangka. Aku rindu nak dengar omelan dia yang kalah mak nenek tu. Entah kenapa bila tengok dia aku rasa yang aku lah penyebab dia pergi China walaupun hakikatnya, dia pergi sana sebab nak tinggal dengan Yura." Ucap ku. Rasa janggal bila tiba-tiba aku kena cakap macam tu dengan diorang.
"Tak apa lah. At least dia tak lupa kan kita." Kata Kai.
"Jom kita lawan dengan bts kat sebelah" Ajak Hanbin. Maybe sebab tak nak kitorang sedih-sedih fikir pasal Xiumin lagi?
"Jom!"
-
"Jungkook oppa! Hwaiting!" Seorang gadis cuba untuk memberi semangat untuk Jungkook. Eh? Baru setahun dah ganti baru?
"Nae jagiya!" Jungkook menoleh kemudiannya melemparkan senyuman kepada gadis itu. Tanpa disedari, sebijik bola telah pun selamat mendarat di muka Jungkook.
"Woh! Kau okey, bro?" Soal Kai dengan cemas. Mana tak cemas, dia yang lempar bola kat muka anak puan Park tu. Nasip lah omma dorang baik kalau tak tak ditamparnya balik oleh omma kepada twin tu sebagai balasan?
"Dah! Berhenti rehat kejap!" Arah Rapmon. Semua mengangguk. Kai dan gadis tadi menarik Jungkook.
Aku datang mendekati mereka berdua. "Korang ni.. yang sakit kat muka, bukan kat kakilah." Bebelku.
"Eh, unnie?!" Gadis tu ingin memelukku.
Tetapi aku mengelak. "Dah kenapa?" Soalku bengung.
"Unnielah unnie hot kat sekolah tu kan? Woah! Daebak!!" Puji gadis itu.
".... maybe"
"Awak ni siapa eh? Hehe.. tak kenal" Aku tersengih.
"Yuju! Ah... Choi Yuna imnida~ unnie can call me Yuju. Saye ni budak yang selalu stalk unnie dulu" Katanya. Aip? Jujurnya?
[Hanbin Pov]
Entah lah kenapa...
Tapi bila Xiumin pergi, aku rasa yang aku ni penyebab utama Xiumin pergi tinggalkan korea. Aku rasa bersalah sangat. Mungkin kehadiran aku memisahkan hubungan Hani dan Xiumin. Dan memang sepatutnya aku tinggalkan Hani. Sebab maybe kitorang tak ada jodoh. Tak apa.. semua yang terjadi tuhan dah tetapkan. Mungkin Hani akan bahagia dengan aku. Mungkin juga Xiumin. Atau orang yang lain. Maybe Jimin? Siapa tau? Itu semua rahsia tuhan. Aku menekup wajah dengan menggunakan kedua belah telapak tangan. Serabut aku memikirkan hal ini.
"Hey, Hanbin. Kau dengar tak ni? Kita dah nak start round two ni" baru sekarang aku rasa badanku digoncang (?) Aku memandang tangan itu. Dan aku berpaling ke wajahnya. Aku tersenyum. Kris turut membalas senyumanku. Aku berdiri.
[Hani pov]
"Korang pilih mana?" Soalku.
"50sen" jawab Rapmon.
"Layang-layang" Kata Suho pula.
Aku melemparkan syiling tersebut. 5O sen.
"Round 2,... START!" Jerit Yuju. Aku kembali duduk di bangku.
Rapmon melempar bola ke arah Taehyung. Tetapi bola terlepas. Chen segera mendapatkan bola. Jhope cuba merebut bola. Chen segera bagi bola kepada Sehun. Sehun keliru nak bagi siapa. Akhirnya dia keputusan untuk pilih dia pas bola kat Hanbin Oppa. Tapi...
"Bola kat depan mata kau tu! Tak boleh tengok ke?!" Soal Chanyeol geram.
"Maaf Hyung. Aku tak boleh nak fokus. Again, mian" Ucap Hanbin lalu bow.
"Oppa, janganlah marah dia. Maybe dia strees?" Aku mengusap belakang Hanbin.
Game start balik. Hanbin oppa macam dah okey. Dia dah lincah balik. Tapi bila Luhan lempar bola, maybe kuat sangat sampai keluar gelanggang and terkena orang. Orang tu mengerang. Dia menoleh.
"Xiumin!" Jerit Suho. Xiumin kelihatan gementar.
Dah lama tak bergerak macam batu, dia lari. "Yah! Kejar dia!!" Semua dah lari. Aku pun teragak-agak nak ikut.
"Apa lagi unnie? Unnie kan perlumba lari (?) dulu!" Yuju ikut lari. Err.. nak ke taknak? Nak ke tak.. Ah lari je lah!
Xiumin guna skill lama kitorang bila kena kejar peminat dulu. Dia lompat satu pagar. Yang lain minta pagar dibuka. Aku dah terlebih dahulu memanjat pagar itu dan buka pagar tu. Lari lagi lari.! Akhirnya sampai jalan mati.
"Ape salah aku?! Kenapa korang kejar aku?! Argh!! Orang crazyy!!!" Jerit Xiumin. Kami memandang satu sama lain kami menggeleng lalu pandang Xiumin semula.
And.....
YOU ARE READING
[C] I need You
FanfictionCast :- Hani (exid) Xiumin (exo) Mengisahkan Hani dan Xiumin yang memang dari kecil Best Friend Fuiyoo. Mereka suka sama suka tetapi tak berani nak Confess. Selanjutnya korang kena baca sendiri lah. Complete [✔] On going [ ] Hiatus [ ] Start...