Chapter 4

189 19 0
                                    

Xiumin pov

Aku turun basikal dan memasuki kawasan sekolah. Peminat-peminat yang mengepungku hanya aku hiraukan.

Aku masuk ke dalam kelas. And wow siapa sangka hari ni aku datang awal? Tiada siapa. Aku mengambil tempat di belakang Hani. Ya, disitu lah aku duduk setiap hari. Aku mencapai rambut Hani yang berwarna coklat keperangan. Hani berpaling.

"Oh Hai" sapanya lalu mendekatkan jarak kerusi yang didudukinya dengan meja. Wajah nya hanya menunjukkan senyuman. Tetapi senyuman itu nampak...

Lebih kepada senyuman tak ikhlas.

"Kau okey?"

"Eh? Okey. Kenapa pulak tak?" Soal Hani. Matanya saling berganti. Sekejap tengok aku, sekejap tengok buku latihannya.

Nampak sangat dia mengelak dari aku. But, why?

"Kau marah pasal semalam?" Soalku.

Hani mengetap gigi nya. Hani menggeleng. akhirnya berpaling ke hadapan semula.

Masa balik

"Hani, kau pergi rumah kau ke umah omma?" Soalku.

"Omma" balasnya pendek.

"Nak aku han-"

"Takpe.. aku balik lewat sikit. Aku nak jalan dengan jung and yang lain"

"Jam bera-"

"3:20! Bye!"

Huhh. Hani.

Rumah omma hani

"Xiumin nak bagi tau something lah kat omma" aku menekup mulut.

"Apa dia?"

"Xiumin...
Omma, Xiumin suka Hani"

"Omma dah tau" balas omma

"Hah? Dari mana?!" Soalku. Terkejut beruk aku ap bila mendengar jawapan omma.

"Xiumin tulis kat diary. Lepastu tinggalkan diary ni kat sini" omaigad how can I?

Hani pov

"Xiumin tu Handsom giler weh"

"Dah beribu kali kau cakap macam tu Junghwa. Boleh tak kau stop? Kalau kau nak sangat kat Xiumin tu kau pegi lah!" Katku. Entah kenapa aku rasa macam sakit hati sangat bila junghwa cakap macam tu. Aku dah jatuh cinta? NO!

"Alah, kau tolong lah aku confess kat dia. Eh?" Pinta Junghwa lagi.

" aku dah kata aku taknak sebok pasal hal Best friend aku kan? Lagi-lagi dalam hal ni" kataku lagi.

"Kau ni macam tak support kawan kita lagsung!" Kata solji pula.

"OK FINE! APA KAU NAK AKU BUAT?!" Soalku pula kali ini.

"Tak payah aku boleh bantu diri aku sendiri" kata junghwa lalu pergi dari situ. Hyerin, LE, dan Solji turut ikut junghwa pergi. Mereka berbisik-bisik sambil jeling aku.

sorry Junghwa..

Or.. patutke aku bagi tau yang Xiumin dah curi first kiss aku?

Aku menunggu teksi diluar. Sebuah teksi berhenti dihadapan ku. Aku hanya masuk ke dalam kereta itu. Aku menutup pintu teksi sambil melihat ke arah jam.

2:59

3:00

Aku awal.

Hrmm.. aku dah jatuh cinta dengan Xiumin?

Tak! Tak mungkin aku fell in love dengn dia! Dia best friend aku. Tak lebih dari tu!

Jangan terlalu ikut kata hati kau hani. Nanti kau menyesal!

Tak! Aku takkan menyesal! Aku taknak jadi macam unnie. Aku taknak seksa macam dia! Taknak!!!

Bukan semua cinta akan jadi perit macam tu. Percaya lah Hani. Kau takkan menyesal.

Kau takkan menyesal

Takkan menyesal

Menyesal

"Cik? Dah sampai ni" aku turun dari teksi. Duit aku berikan kepada driver texy tersebut. Aku melangkah ke rumah. Sampai di pintu utama rumah, aku memegang tombol pintu. Tetapi...

"Dah lama kamu simpan perasaan ni?"

"Ye. Saya fell in love dengan dia dari pandang pertama lagi."

"Ok lah omma. Sya nak balik dulu anyeong!"

Tombol pintu terpusing sendiri. Pintu dibuka. Aku terjatuh akibat duduk depan pintu.

"Eh Hani! Dah lama kau datang?" Soal Xiumin sambil menghulurkan tangan nya.

Aku menyambut "tak. Baru je ni" balsku. Aku berdiri. Xiumin pun mula mengayu basikalnya. Aku hanya melihat dia berlalu pergi.

Apa semua ni?

[C] I need YouWhere stories live. Discover now