Chapter 28

106 8 1
                                    

Setahun kemudian

Mereka dah menamatkan zaman persekolahan. Masing-masing dah sibuk dengan hal sendiri. Tapi diorang masih lagi lah selalu hangout sama-sama.

"Huh.. macam manalah keadaan Xiumin sekarang" Kata Tao. Rambutnya dipacakkan (?) menggunakan tangan kirinya.

"Entah. Dia pergi mana pun, kita tak tau. Dah lah pergi tak bagitau kita." Kata Sehun.

"Betul tu. Kalau bagitau, sekurang-kurangnya kita bolehlah lawat dia kat sana. Ni tak. Hilang entah kemana. Tanpa sebab tertentu." Kris mengeluh.

"Aku rindu Xiumin" Hani yang tadinya diam kini bersuara.

"Aku pun" kata mereka serentak.

-

"WHAT?!"

"Bro, kau ulang apa aku cakap. Si Xiumin ni tak dengar" Pinta Junhoe lalu memasang earphone di telinganya.

"Jun kata, kita akan jalani pertukaran ke Korea. Kau mesti jugak ke Korea" Kata Bobby sambil membuat lenggok Junhoe.

"Aku tak ready lah" Keluh Xiumin.

"Pergi je lah. Lagipun kakak kau kan dah habis belajar" Pujuk Jinhwan.

"Terpulang kepada kau. Pergi ke korea dan tetap menjadi dokter atau tinggal dekat sini dan hilang kerja. Kau pilihlah" Chanwoo menarik kerusinya kedepan.

"Ye lah.."

-

"Kau boleh jalan cepat sikit tak? 😑" Soal Yunhyeong

"Diam ah kau 😑" Xiumin mempercepatkan langkahnya.

"Jangan gaduh boleh tak? 😑" Kata Jinhwan. Xiumin dan Yoyo mencebik.

"Masuk cepat" Chanwoo membukakan pintu kereta untuk yang lain. Xiumin ke sit pemandu dan Bobby sebelahnya.

"Korang tinggal kat mana nanti?" Soal Xiumin sebelum memulakan perjalanan.

"Nah.. kat apartment kaulah, kat mana lagi?" Kata Chanwoo.

"Ish yelah. Cakap bebaik sikit. Satgi kang aku tak bagi tinggal kat sana baru tau"

-

"Ni lah apartment aku yang tak seberapa tu" Xiumin mempersilakan kawan-kawannya masuk.

Semua orang masuk. "Tak apa lah kecil, yang penting kitorang ada tempat berlindung kat sini" kata Junhoe.

"Kat rumah ni ada empat buah bilik je. Jadi korang kongsi, aku? Kat bilik aku"

Semua mencebik. "Eleh."

"Kahkahkah 😛"

-

"Omma dah belikan apartment untuk kamu"

"Eh, kenapa tetiba? 😕" Soal Hani pelik dengan omma nya.

"Dah kamu kata tak suka duduk serumah dengan cousin kamu tu" Jawab omma. Hani tersengih kambing.

"Dah pegi packing" Suruh omma

"Macam halau je" Hani pergi ke bilik dan packing. Sob sob

-

"Papai omma~" Hani melambai-lambai kearah ommanya dari dalam kereta Hanbin.

"Dah?" Hani mengangguk.

-

"Ni lah rumah nya. Oppa tinggalkan Hani kat sini okey?" Kata Hanbin. Hani mengangguk.

Selepas Hanbin berlalu pergi, dia buka kunci rumah. "Eh? Kunci yang mana ni?" Soal Hani sendirian. Dia memasukkan satu-satu kunci

"Sini saya tolong awak" Datang seorang namja. Lelaki itu merampas kunci dari tangan Hani lalu membuka kunci rumah Hani.

"Woi, Yoyo! Sempat lagi kau mengurat ek?!" Jerit seorang lagi. Hani menoleh. Membesar mata Xiumin.

"Xiumin?!"


[C] I need YouWhere stories live. Discover now