Chapter 12

126 9 15
                                    

[Hani pov]

Lengan Jimin dipeluk erat. Kepala dilentokkan dibahunya. "Lapar" Kataku

Kepala Jimin diletakkan pula diatas kepala "nak makan?" Soalnya. Aku mengangguk.

-Skip-

Aku sendawa. "Huh kenyang!" Jerit Jimin. Bising lah budak ni!

"Jom balik dorm!" Tangannya ditarik.

"Kamu belum bayar!" Langkah ku terhenti. Poket diraba. Aku tak ada bawak duit!

"Jimin kau ada duit tak?!" Soalku dalam nada cemas.

"Jap jap" Dompet diambil dari poket seluarnya.

"Berapa ahjumma?" Soalnya

"Rm15." Jawabnya.

Jimin membelek-belek dompetnya "Omo! Aku ada Rm5 je!" Katanya dengan cemas.

"Err...." kami serentak.

"Kalau kamu tak bayar sekarang, kamu kena cuci piring kat sini selama seminggu" Kata pemilik restoran itu.

"Kita cuci piring je lah!" Kata jimin. Sedikit lagi tangannya berjabat dengan tangan pemilik restoran itu.

"Taknak!" Jeritku membuatkan Jimin terhenti.

"Nanti tangan aku rosak! Aku tak nak! Tak nak! Tak nak! Tak nak!!!" Jeritku.

"Habis?"

-


"Lain kali kalau tak ada duit, makan kat rumah je! Aku dengan Jin and Solji boleh masak!" Kata D.O.

"Diamlah kau pendek" Kata Jimin pula.

"Eh! Macam tinggi je!" Kata J-hope.

"Kita bts kena sokong satu sama lain!" Kata Jimin.

"Yang nak gaduh pasal ni kenapa?" Soalku. Dahi dikerutkan.

"Thanks Suho!" Ucap ku.

"Dah jom balik!" Chanyeol dan Baekhyun menarik tanganku. Macam bodyguard! Rimas aku!

Yang lain hanya ikut.

-

[Jimin pov]

"Sakit lah!" Rungutku.

"Mana Jin?" Soal V.

"Dorm exo. Dia kata dia dah jumpa manusia sehati sejiwa dengan dia kat sana"

"Jungkook?" Soal Yoongi pula

"Taknak berpisah dengan Junghwa"

[Xiumin pov]

Sebaik sahja aku melangkah masuk kedalam ruang membaca, Hani menundukkan kepalanya. Keluhan berat ku lepaskn.

"Hani, aku ada salah apa-apa dengan kau ke?" Soalku. Hani yang dari tadi tunduk hanya menggeleng. Walaupun dia tunduk, aku boleh tengok yang dia tengah curi-curi tengok aku.

"Habis kena kau macam ni?" Soalku lagi.

"Mana ada" Hani menggeleng lagi.

"Kalau macam tu angkat kepala kau" Kataku lagi.

Hani mengangkat wajahnya. Tetapi matanya, tetap setia memandang lantai. Pinggang langsingnya ku rangkul. Dahi dan hisung kami bertemu. Buku yang Hani pegang ditutup. Dan akhirnya jatuh ke lantai. Matanya tertumpu ke mataku. Rambutnya mula pergi ke atas bahuku.

Pinggangnya semakin erat ku peluk. Dan akhirnya, Bibir kami bersatu. Pada mulanya, aku ingat hani akan tolak aku atau yaaaa.. tetapi tidak seperti yang aku jangka, Hani membalas ciuman itu. Tangannya merayap ke atas bahu. Leherku dipeluk. Makin mendalam ciuman itu dan...

"Ini tempat awam." Kata seseorang dari belakang. Segera hani menolakku. Aku mula rasa tidak seimbang. Nasib baik ada dinding, kalau tidak jatuh aku.

"Bukan hal kau" Kataku. Mata Jimin kupandang tajam.

"Dah jom" Hani menarik tanganku. Terpinga-pinga aku mengikut rentaknya.

-

Sesampainya di bilik, bilik? Hani mengunci pintu dan menarikku ke dalam pelukkan. "Err Hani?"

"Saranghae" Ucapnya.

"Nado.. nado saranghae" aku membalas pelukkannya. Dahinya dikucup lembut.

"Aku tahu" katanya. Dahiku berkerut seribu. "Macam mana?"

"Aku dengar apa kau cakap dengan omma hari tu."

"So?"

"Saranghae"

Muka ku dekatkan.

Rapat lagii....

Dekat lagi..

Andd

[C] I need YouWhere stories live. Discover now