[Jimin Pov]
Beberapa foto ku lihat satu persatu dan kemudiannya ku lempar di lantai. "Aku bayar kau, bukan untuk ambil gambar Hani dengan bts! Tapi Hani dengan Xiumin, Bangang!"
"Tapi bos, bukan ni je. Banyak lagi" katanya. Ceh kau ingat aku bodoh?
"Bagi cepat, dino" aku menghulur tangan.
Foto ku lihat satu persatu. "Siapa lelaki ni." Soalku.
"Kalau tak silap.. nama dia Kim Hanbin, bos. Dia pun nak rampas Hani dri bos. So apa lagi bos?" Kata Dino.
"Kim Hanbin? Huh." Semua orang melihat aku. 2 orang pembantuku itu memasang telinga.
"Apa bos punya plan?" Soal Mingyu.
"Ish bos tengah fikir tu" Kata Scoups
"Nanti aku fikir. Tapi ingat eh. Sediakan tempat kita nak tanam mayat mereka berdua sebab hidup diorang takkan lama. Hahaha" gelak jahat.
"So bos? Janji bos?" Soal Mingyu.
"Aku dah cakap kan?! Tunggu dorang mati baru aku bayar korang. Hrm kerja lembap ada hati nak gaji awal. Dalam mimpilah" aku terus berlalu pergi.
Author: meh bersila kat depan author. Sebenarnya, Jimin dah balik Korea dah lama tapi tiada orang tau. Termasuk Bts. Kenapa bts takut dengan Jimin? Sebab Jimin ugut diorang macam-macam. Sebenarnya Jimin lah yang rancang nak bunuh Xiumin dah lama. Dia ni memang psiko siket. Hehehe.
[Xiumin pov]
Aku bangun dari tidurku yang lena. Lengan kananku terasa berat dan pinggangku macam ada orang peluk. Aku tengok belah kanan. Hani masih terlena dibuai mimpi. Aku tengok jam. Jam 10 pagi. Oh, harini hari sabtulah.
Aku tenung muka Hani. Rambutnya ku selak ke belakang. Dahinya ku kucup lembut. Bibirnya merah seperti ada bekas lipstik. What?! Tak mungkin! Tak kan lah Junghwa kiss? Lesbie!!
"LE pinjam ah lipstip tu!"
"Siapa suruh taknak beli?"
"Lupa ah!"
"Cari sendiri lah, Kim Hanbin. Jadi pondan lah pakai lipstik"
"AHN HYOJIN!!!"
Pergaduhan diantara saudara mara dari bilik sampai sini boleh dengar. So Hanbin pakai lipstik? Oh no no no! Dia yang kiss Hani?!
Aku berdiri. Tangan ku genggam kemas. Sedia nak belasah Hanbin tu. Aku memulakan langkah tetapi.
"Xiumin~ Kau nak pergi mana?" Soal Hani. Tanganku dia tarik.
Pinggangku dipeluk. Kepala dibenamkan di dadaku. Kepalanya ku usap perlahan serta kukucup lembut.
"Aku nak khawin dengan kau" Kataku .
"Kalau ada jodoh, nanti tuhan mesti satukan kita. Tapi kalau tak ada, redholah. " ucapnya.
"Kau cintakan-"
"Ye aku dah TERjatuh cinta dengan Hanbin. Sorry Xiumin"
YOU ARE READING
[C] I need You
FanfictionCast :- Hani (exid) Xiumin (exo) Mengisahkan Hani dan Xiumin yang memang dari kecil Best Friend Fuiyoo. Mereka suka sama suka tetapi tak berani nak Confess. Selanjutnya korang kena baca sendiri lah. Complete [✔] On going [ ] Hiatus [ ] Start...