[Jungkook pov]
Aku memadang muka Junghwa yang sedang kusyuk main handphonenya.
Aku berpaling kepada Hani disebelahnya. Jimin yang bawa dia masuk dalam bilik ni. Dia kata dia tak tau mana bilik dia jadi dia bawa ke sini. Padahal, bilik Hani kat sebelah je pun.
"Kenapa oppa tengok Hani macam tu? Oppa suka dia erkkk?" Kata Junghwa. Aku senyum.
"Tidurlah. Phone tu oppa sorok kang baru tau. Dah dah tido" Aku menepuk-nepuk montot Junghwa.
"Yelah. Nak tidur lah ni. Jangan sorok boyfriend ai okey?" Kata Junghwa.
-
[Hani pov]
Piu piu piu (bunyi burung macam tu ke?)
Aku membuka kelopak mata. Pandanganku kabur seketika dan akhirnya jelas.
Aku melihat sekeliling. Ni bukan bilik aku ni! Aku melihat cadar katil gambar Shinchan. Sah ni bilik Park Twin ni!.
"Dah bangun pun Sleeping Beauty kite sorang ni" Junghwa membawa sedulang makanan. Break first
"Kau kenapa baik sangat bawakan aku makanan ni semua? "Soalku baik pulak maknae sorang ni.
"Mata kau bengkak. Nangis semallam" Jawapnya
"Yang bengkak mata, sayang. Bukan kak-" tidak sempat ayat daku habis , Junghwa kijam menyumbat sekeping roti ke dalam mulut aku.
"Bersyukurlah aku rajin nak bawa kan kau makan! Kakau orang lain tak ada nya aku nak ambilkan makanan!!!" .
"Wuishh, Okey okey! By the way, siapa masak ni? Sidap giler!" Pujiku ikhlas dari jantungku.
"Jin, Kyungsoo and Solji!" Balasnya. Aku mengangguk.
"Key key. I bagi Five star! ☆☆☆☆☆" jawabku.
-
Selesai makan, aku turun ke bawah beriringan dengan maknae Park Junghwa. Tengok dari jauh macam pengantin, tengok dari dekat macam dua ekor monyet yang sedang mencari pisang. PFFT!
Aku tengok tiga orang jejaka yang tak seberapa nak handsom sangat dekat sofa sedang menonton television.
Xiumin menepuk-nepuk tempat duduk kosong disebelahnya. Jimin pula melambai-lambai dengan senyuman oh-so-handsom nya.
And reader mesti tau Hani duduk sebelah siapa kan?
Mestilah....
.....
....
...
..
.
Sebelah Luhan Manly lah hehehe. "Hai. Dah brekfirst?" Tegurku.
"Oh, Hai! Dah tadi" jawabnya.
And bla bla bla.
-
"Ahn Hee Yeon!" Jerit LE.
"Apa dia Ahn HyoJin?!!" Jeritku pula.
"Esok sekolah dah nak start!" Jeritnya lagi.
"What?!! How happy i am!" Jeritku kembali. Padahal dalam hati ceh tuhan je yang tau.
"KENAPA HAPPY SANGAT?! AKU ULANG WEH SEKOLAH DAH NAK START! BILA?! ESOK HANI, ESOK!!" Jerit LE lagi.
"Pekak lah telinga Hanii"
"APA AKU KESAH!!"
"DIAMLAH! AKU NAK BELAJAR PUN TAK SENANG! NAK AKU TAMPO SATU-SATU KE HAH?!" Jerit Hyerin tetiba. K ai baru perasan dia kat sini.
-
"Baik kelas, kita ada pelajar baru. Sila masuk" Kata cikgu hensem. Cikgu Joongki.
7 orang namja tampan masuk ke dalam kelas. Aku harap Jimin duduk sebelah aku hehehe.
"Annyeong! Kami pelajar pertukaran dari london. Kami gelarkan diri sebagai Bangtan boy atau Bts. Saya Namjoon! You can call me RapMonster" Rm memperkenal kan dirinya.
"Saya Yoongi! Boleh panggil Suga" Seorang lagi memperkenalkan diri.
"I'm Park Jungkook! Hai Junghwa" Jungkoom melambai kearah Junghwa. Junghwa lambai balik
"Korang kenal?"
"Ya cikgu. Dia ni adik kembar saya" jawab Jungkook.
"Hey hey! Yow ! I'm Park Jimin yow yow! " Jimin wink kat aku. Dengan arkwardnya aku senyum kepada dia.
"Saye pulak Kim Taehyung. Alien V ninonino pip pip" Kata V dengan bahasa Aliennya.
"Nama diberi , Kim Seokjin. Nick name Jin. " Kata jin melambai ke arah D.O dan Solji unnie.
"And me. Hoseok! Can call me J-hope. Hope we will be a good friend!"
"Sila beri tunjuk ajar!" Kata mereka serentak
"Okey kamu boleh duduk di bla bla bla. And lastly, Jimin duduk sebelah Hani. Hani angkat tangan" Kata cikgu Joongki.
"Tak apa cikgu!" Jimin berlari ke arahku dan duduk di sebelahku sebelum menggesel hidungnya di hidungku.
-
Kring! Kring Kring!
"Hani hani! Jom balik dengan Jimin" Kata jimin sambil melompat-lompat. Kanak-kanak riang bebenor.
Hani mencuit hidung Jimin sebelum menjawap "okey"
Sementara itu,
Hani, aku kat sini. Aku kat sini. Jangan lah jauhkan diri dari aku. Aku sayang kau. Aku cintakan kau. Perlahan Air mata jatuh dari kelopak mata Xiumin.
TBC
hehe amacam? Ok tak ff ni? Ada yang kurang? Komen ciked ^^
YOU ARE READING
[C] I need You
FanfictionCast :- Hani (exid) Xiumin (exo) Mengisahkan Hani dan Xiumin yang memang dari kecil Best Friend Fuiyoo. Mereka suka sama suka tetapi tak berani nak Confess. Selanjutnya korang kena baca sendiri lah. Complete [✔] On going [ ] Hiatus [ ] Start...