"Morning papa" ucap Xiumin. Segelas milo diletak diatas meja sebelum duduk di kerusi berhadapan dengan papanya itu.
"Morning" Papa menurunkan sedikit surat kabar yang sedang dibacanya lalu melempar sebyuman ke pada satu-satunya anak lelakinya itu.
"So papa dah tanya belum kat Yura nuna?" Soal Xiumin.
"Dah. Dia kata nanti dia ambil kamu."
"Pasal pelajaran kamu. Xiu tahu kan yang bulan ni bulan terakhir xiu sekolah? Xiu nak berkerja kat mana nanti?" Soal Papa Xiumin.
Xiumin mengeluh. "Xiumin dah minta tolong dengan Yura untuk ambil kerja jadi dokter kat sana. Papa jangan risau. Xiu boleh jaga diri lah kat sana nanti" jawab Xiumin. Dia yakin yang dia boleh buat.
"Okey"
"Okey lah papa. Xiumin nak jalan. Nak pergi beli something" kata Xiumin. Dompet dicapai dan dimasukkan ke dalam poket.
Xiumin pergi ke arah pintu pintu dikuak. "Papa jangan tunggu Xiu. Xiu pergi apartment xiu nanti" kata Xiumin sambil memakai kasutnya.
-
Hani sedang berjalan keluar dari mall terbesar di korea itu. Tiba-tiba, kepalanya terasa sakit. Dia bersandar di dinding. Kepala dipegang. "Arghh!" Tidak lama selepas itu, dia pengsan disitu.
[Xiumin Pov]
Tengah seronok aku jalan-jalan disekitar LOL MALL (men hentam je.) Aku tertengok orang pengsan. Dah kenapa pengsan kat sini doh? Aku mencapai tangannya. Aku angkat dia alah2 bridal style. Rambut dia terselak. Hani...
-
Bubur ku letak dimeja yang berada di sisi katil. Aku gaul perlahan. Aku goncangkan badan Hani. Mata hani terbuka perlahan-lahan.
"Omo! Aku kat mana ni?!" Hani menoleh ke arahku. Matanya digosok buat beberapa kali. "Aku tak salah tengok ke ni?" Hani berbisik tapi masih jelas kedengaran di telinga.
"Tak. Saye nampak awak dekat tepi Lol mall tadi. Jjadi saye bawa lah awak ke sini. Awak makan dulu eh?" Hehehe. Baik tipu dia yang aku lupa ingatan.
Aku mengambil bubur itu ke atas sudu. Aku meniup bubur itu sebelum ku acukan ke mulutnya. (?) Hani teragak-agak untuk membuka mulut. Mulutnya dibuka perlahan. Aku pun menyuap bubur ke dalam mulut Hani.
Aku menyuapnya sampai habis. Aku menuju ke pintu bersama mangkuk ditangan.
"Kim Minseok" langkah ku terhenti. Aku memandang belakang.
Mangkuk ku letak kembali. Aku duduk di hadapan Hani. Jarak kami hanya beberapa cm sahaja sekarang. "Apa?"
"Saya dekat mana sekarang ni?" Soal Hani. "Dekat katil saya." Jawabku.
Tanganku melingkari pinggangnya. Aku dudukkan dia diatas peha. Pelukkan ku kemaskan. Pipi ku gesel-geselkan di lehernya. Hani memeluk leherku. "Kenapa?" Soalnya.
"Awak ni comel sangat. Rasa nak cium-cium" Kataku. Pipinya ku cium tanpa izin. Tak kesahlah dia dah ada Hanbin atau tak.
"Err.. Saya rasa tak selesa" Adu Hani. Aku terus berdiri. Pergi ke dapur dan mencuci mangkuk itu. Ah, Hani!! Saranghae~♡♡
Aku masuk ke dalam bilik balik. "Awak, esok saya nak pergi ke China. Awak dah okey? Saya nak hantar awak balik ni." Aku mengambil spec mata kaca palsu itu lalu memakainya. Hani mengangguk.
-
Sampai di depan rumah Hani. Aku dapat tengok Hanbin di dalam. Aku turun dari kereta.
"Err.. Ahn family... house?" Soalku. Puan Ahn mengangguk.
"Xiumin, masuk lah." Jemput Tuan Ahn. Aku diam.
Patutkah aku teruskan penipuan ni? "Maaf Tuan. Nama saya Minseok, bukan Xiumin"
Hanbin datang dekat dan menggoncang tubuhku. "Jangan boleh main-main boleh tak?! Hani hilang sekarang!" Kata Hanbin.
"Encik, err.. Hani? Siapa tu? Saya datang sini nak hantar. Ahn Hee Yeon je. Err" Kataku. Hani masuk ke dalam rumah. Aku meminta diri dan keluar dari rumag tu. Grr.. seram! Cepat-cepat aku balik ke aprtment ku.
YOU ARE READING
[C] I need You
FanfictionCast :- Hani (exid) Xiumin (exo) Mengisahkan Hani dan Xiumin yang memang dari kecil Best Friend Fuiyoo. Mereka suka sama suka tetapi tak berani nak Confess. Selanjutnya korang kena baca sendiri lah. Complete [✔] On going [ ] Hiatus [ ] Start...