Chapter 15

128 7 7
                                    

Xiumin pov]

"Arghhh!!" Jeritku. Baldi selamat mendarat di atas kepala. Habis basah semua cadar!

"Pfft baru nk bangun!" Kata seseorang. Baldi ditolak ke tepi.

Tangan Haniku tarik pinggangnya kupeluk erat. Bibir dimuncungkan seperti itik.

"Nak morning kiss"

"Ish! Mengada-ngada betul!" Kata Hani sebelum mencium pipiku.

"Pegi mandi! Now! Dah nak pergi sekolah niii" Kata Hani tegas. Segeraku mengambil tuala dan memasukki bilik air.

-Skip-

"

Awal kau datang?" Kata Chanyeol memecahkan kesunyian suasana kelas itu. Kerusi Jimin ditarik. Beg diletakkan diatas kerusi tersebut dan duduk. Hani duduk ditempatnya iaitu disebelah tempat duduk jimin dan didepanku.

"Entah! Biasanya hyung kita ni, nak bangunkan pun susah" Kata Baekhyun pula.

"Maklum lah dah ada makwe bangunkan kan, guys?!" Jerit Lay. Suaranya sengaja dikuatkan supaya satu kelas dengar.

"Wuu~" sokong sekelas. Hak tuih! Mentang-mentanglah si Yixing tu yang cakap, semua nak sokong eh?!

"Dah kena siram air pepagi buta siapa tak terbangun kan? Lagipun bukan aku sorang je yang ada mak-" tak sempat aku habis cakap, jari telunjuk Sehun singgah di depan bibirku.

Aku hanya menepis tangannya. "Sehun pun ad-" Kalini , Hani pula yang buat benda tu. Aku renung mata Hani. Hani tengok aku. Perlahan-lahan, tangannya di bawa ke bawah.

"Sehun pun ada!" Sambung Luhan. Pipinya kucium. Heh.

"Kau sambungkan pun sebab kau jeles kan Sehun dengan Junghwa couple?" Soal suho dalam nada memerli.

"Mana ada! Aku manly okey. Tak main ah gay gay ni" kata Luhan. Ceh MANLY LAH SANGAT!

"Weyh!"

Suasana yang bising jadi diam seketika. Semua melihat LE yang sedang belari anak ke arah Exo dan Exid.

"Apa?"

"Aku nak bawa cousin aku pegi dorm" Kata LE sambil tersengih.

"Nama siapa?" Soal Kris

"Kim Hanbin" Kata LE

[Hani pov]

"Kim Hanbin" sebaik sahaja nama itu keluar dari mulut LE, kepala aku mula rasa sakit yang teramat.

Kepalaku urut. Kim Hanbin? Kenapa nama dia boleh buat aku macam ni? Aku kenal dia ke? Arghh semakin sakit kepalaku memikirkan semua. Aku merdiri. Aku berjalan kepintu seperti terhuyun-huyung.

-Skip-

"Annyeong? Ada orang tak?!" Jerit seseorang. Aku pergi kearah pintu. Pagarku buka. Aku pergi ke arah lelaki yang berada di pagar itu. Tiba-tiba, pinggangku dipeluknya.

"Eh? Awak ke Kim Hanbin?" Tergagap-gagap aku menyoalnya. Besar mataku melihatnya. Macam kenal. Tapi, ada ke?

"Ye saye lah. Ingat oppa tak?" Soalnya. Dahiku tambah berkerut.

"Op.. oppa? Kit- kita kenal ke? Kat mana?" Soalku.

Rambutku diselak. Pelukan dilepaskan. "Saya main-main je. Awak eh Ahn Hee Yeon? Hani?" Kata Hanbin. Aku mengangguk sebelum menjawab "ye saye lah"

Kami masuk ke dalam rumah. Dan selebihnya, macam Le tunjukkan biliknya and all, Le punya keje.

[Hanbin Pov]

"Dia tak ingat aku? Sebab tu ke? Bukan ke dokter cakap ingatan dia akan pulih? Jadi kenapa dia tak ingat aku?! LE, kenapa?!!" Soalku. Aku bersandar didinding. Terduduk di situ.

LE melepaskan keluhan berat, "Ye, dokter cakap akan pulih kalau kita bantu dia untuk ingat kan?" Kata LE cuba memujukku

"Takkan kau tak tolong dia ingat satu pun pasal aku? Kenapa aku jugak yang dia lupa?! Kenapa aku?!! Aku nak kau tolong aku and, jangan beritahu sesiapa pun pasal ni. Kalau tak, pandai lah aku kerja kan kau!" Kataku lalu keluar dari bilik itu. Pintu ku hempas kuat.

Ya, aku marah. Dia dah ada pakwe pun sekarang. Aku?! Hati aku terguris! Namja tu memang membesar dengan dia tapi, bukan macam apa yang dia cakap masa tu! Boleh ambil kesempatan pulak and now? Rampas dia dari aku!

-Skip-

[LE Pov]

"Ni ke pejabatnya?" Soal Hanbin. Aku hanya menganguk lalu mengetuk pintu pejabat itu.

"Masuk" Jelas kedengaran suara Pengetua ari dalam pejabatnya. Hanbin melihatku penuh keraguan. Aku melihatnya sebelum mengangguk dan membuka pintu.

"Ada apa LE?" Soal Pengetua selesai kami masuk ke dalam Pejabat tersebut.

"Ni cousin saya, Pengetua. Sebenarnya dia baru balik dari Jepun. So omma saya suruh bawa sekolah sekali dengan saya" Aku menerangkan.

"Ouh, jadi.. dia nak sekolah kat sini?"Soal Pengetua. Serentak aku dan Hanbin mengangguk.

-

"Kau kena mula misi kau." Pesan Hanbin.

"Hanbin, kau tak boleh nak bergantung dekat aku je tau? Kau mesti berusaha jugak." Kata ku pula.

Hanbin mengangguk "ingat apa yang kita rancang. Hari pertama kau kat sini, kau kena minta Hani untuk teman kau tengok keliling sekolah ni." Hanbin mengangguk lagi.

-

Gambar Wallpaperku ku tukar ke gambar aku dan Hani sewaktu bercuti di pulau jeju hari tu. Relly miss it, aku harap boleh lagi aku buat begitu. Berdua-duan dengan Hani.

Now, kau kena mulakan lakunan, hanbin. I know you can do it. Huhh...

Aku pergi ke bilik Hani. LE turut berada disitu. Perlahan-perlahan ku memutar tombol pintu. Aku masuk ke dalam bilik itu.

"H-hai" Tegurku

"Hai Hanbin" Balas Hani.

"Nak pinjam lipstik boleh?" Soalku.

Ya, jangan heran lah. Aku memang lelaki jenis pakai lipstik so..

Tapi hani jawab.....

"Ermm...

[C] I need YouWhere stories live. Discover now