[Xiumin pov]
. . . . .
Mataku kubuka. Pandanganku masih kabur. Aku menggosok mata sebelum aku duduk dari baring.
"Ak-aku kat mana ni?" Soalku kepada diri sendiri.
"Kau kat dorm lah. Kat mana kau nak?" Aku menoleh melihat siapakah tuan suara itu. Hani menutup pintu bilik dan duduk di birai katil.
Aku mengerutkan dahi. Rambutnya ku selak ke belakang. Hani hanya membiarkan. "Kesan apa ni?" Soalku lagi. Hani menjelingku dengan mata tajamnya.
"Kau nak makan apa? Aku ambilkan" Hani menggosok kedua belah pipiku. Buat aku blushing je.
"Nak makan kau lah" Kataku sambil ketawa ter kekekeke.
"Nak aku lempang ke? 😳" kata hani pula.
"By the way, siapa yang bawak aku ke sini?" Soalku
"Kitaorang lah. Kau ingat kau kat mana?" Soal Hani pula.
Aku cuba ingat kembali. "Err.. yang aku ingat..." Aku cuba memeras otak dan akhirnya, aku ingat.
"Yang aku ingat.....
Kau papah aku. Dekat... lorong sepi belakang bar. Pastu..." aku cuba menerangkan..
Xiumin mencium rakus bibir Hani. Pada mulanya, Hani cuba untuk menolak Xiumin. Tapi akhirnya, dia membalas ciuman itu.
Aku menolak Hani ke dinding. Pinggang langsingnya ku peluk. Bahunya tempat aku meletakkan kepalaku. Hani Hanya membiarkan. Dia memeluk leherku. Kepalaku digosok sehinggakan serabut rambutku.
"You're my BF"
"Mwo?" Soalku tidak percaya
"Best Friend" Jawab hani. Lepastu dia gelak macam orang tak betul.
"Ceh!"
-
Hani menyuap Xiumin makan. Macam budak kecik! Hani pun rasa menyampah lagi nak tampar tapi semua tau Xiumin baby face
"Amboi suap, suap! Ada tangan taknak guna!" Ejek LE.
"Mengada-ngada betul" Kata Chen sambil menggeleng-gelengkan kepalanya.
"Aku kawin kan kang" Kata suho pula. Xiumin bagi tumbs up satu kali!👍
"Ntah sorang ni. Mengada betul mintak suap. Bukannya takleh guna tangan. Nak je aku tampar" Omel Hani.
"Auch, HAMBAR!"
"Boo~!" Semua orang mengejek Xiumin.
Setelah habis mengejek mereka sambung makan. Hani suap je Xiumin.
Maknae-maknae tercinta.
Sehun menyiku Junghwa. "Apa?!" Kata Junghwa separuh bisik.
"Nak suap jugak~" kata Sehun sambil membuat muka 'Comel lah sangat' nya.
Mohon reader tampo budak ni. Aku dah menyampah dengan Sehun ni. Menggatal je keje.
-Author baik lagi tak comel"Hah meh ah dekat sikit" Kata Junghwa. Sehun mengikut saja apa yang di suruh.
Junghwa memukul Sehun guna _______ (IDK) "hah amik kau amil kau!!" Jerit Junghwa
"Adu aduhh yayang cakit lah itew" Kata Sehun. Junghwa makin kuat memukulnya.
-
"Hani boleh tak kau ikat rambut tu?! Rimas aku tengok!" Kata LE.
"Ta- tak boleh lah"
"Kenapa tak boleh?" Soal Hyerin.
"Ad-adelah!"
"Kenapa kau ni?"
"Tolong ikat rambut dia" Arah Solji. Junghwa mengikat rambut nya and...
"Sape buat ni?"
Tak ada respon.
"Sebenarnya. . . . ." Semua menoleh. Baekhyun dan Chanyeol sedang menundukkan kepala di pindu bilik.
Chanyeol mengangkat kepalanya dan mula bercakap "Xi-"
"LUHAN YANG BUAT?!" LE mula meninggikan suara.
"No!" Bentak Chanyeol
"Boleh tak kau dengar sampai habis apa yang kitaorang nak cakap?!" Kata Baekhyun pula.
"Shh~! Biarlah dorang cakap dulu"
"Masa Hani papah Xiumin yang tengah mabuk. Xiumin kiss and gigit leher dia." Kata Chanyeol. "Tertinggallah kesan love bits lah dekat situ" Sambung Baekhyun.
"Kami nak mintak maaf bagi pihak Xiumin. Mianhaeyo" Kata BaekYeol serentak.
"Tak perlu.. aku aa kat sini boleh mintak maaf sendiri" Kata Xiumin muncul tetiba
Xiumin pergi mendekati Hani. Tangan Hani dicapai. "Hani?" Hani memandang wajah Xiumin kemudian wajahnya di tundukkan kembali.
"Mianhae"
YOU ARE READING
[C] I need You
FanfictionCast :- Hani (exid) Xiumin (exo) Mengisahkan Hani dan Xiumin yang memang dari kecil Best Friend Fuiyoo. Mereka suka sama suka tetapi tak berani nak Confess. Selanjutnya korang kena baca sendiri lah. Complete [✔] On going [ ] Hiatus [ ] Start...