[??? Pov]
Pensil ku genggam. Akhirnya aku melemparnya. Tepat di dahi Kim Minseok di dalam gambar tersebut.
"Tengok lah apa reaksi Hani bila kau mati nanti, Kim Minseok"
"Kau jangan risau. Aku.. aku yang akan gantikan tempat kau dan bahagia kan Hani. Aku boleh buat lebih dari yang kau buat"
"Dan kalau boleh, aku nak kau mati depan mata Hani. Depan mata dia sendiri"
"Lepas plan ni berjalan lancar, kita akan hidup bahagia tanpa ada sebarang gangguan. Just wait.. and see. You will be mine forever. FOREVER!"
Gambarnya yang melekat di dinding aku koyak. Bye Xiumin~
[Exo & Exid pov]
"JungCookie!!" Jerit junghwa lalu merampas biskut itu dari tangan Hani.
"Hey! Its mine!!" Hani cuba untuk merampas balik dari Junghwa.
"Look.. Everyone miss me right?" Tambah melompat-lompat si Junghwa apabila melihat kembar tidak seirasnya, Jung Jungkook di pintu utama dorm.
Dipeluknya, diciumnya si Jungkook. "Oppa! Bila oppa balik dari London?!"
"Adoi menyampah pulak aku tengok dorang ni" Kata Hyerin
"Eh? Dah besar dongsaeng abang!"
Nama di beri: Park Jungkook
Nickname: Jungcookie, Jungcook, Jungkooali.
Hubungan dia dengan Junghwa: kembar tak seiras. Lahir beza 19 minit."Eh aku bawa kawan aku ni!" Jerit Jungkook.
Semua orang memandang pintu. Jin dan Jimin berdiri dengan beg galas yang digalas di bahu. Jin dengan beg color Hot Pink nya sambil tersenyum manis macam Jin dalam citer munafik tu. Jimin pula dengan beg color dark red nya sambil tersenyum sinis. Tetapi yang peliknya, Matanya tertumpu kepada Xiumin.
"Hai!" Kata mereka semua serentak kecuali Xiumin.
"H-hai" Kata Xiumin tergagap-gagap melihat Jimin.
"Jom aku tunjuk bilik memasing" Kata Chen dengan senyuman melekat di bibirnya.
"Lets go!"
-
"So how are you now?" Soal Jungkook kepada Chen.
"Like always. By the way, tak payah speaking sangat lah korang, kita kan kat korea sekarang. So cakap bahasa Korea key?" Kata Chen.
"Okey, bro. We will speak in Korean." Kata Jin pula.
"But you still speak in inglish" Kata Chen.
-
[Jimin pov]
Okey, this is the right time. Aku sebilik dengan Xiumin. Oh my god, Xiumin. I will give u time. Masa untuk luangkan masa dengan Hani before you died.
Now, look at this room! Tikus pun tak nak masuk. You are lucky. Lucky becouse kau dapat KAWAN pembersih macam aku.
I start to clean the room. Leceh ah mamat ni!
Junghwa, Sehun and Cookie pov]
"Oppa this my fake namchin, Oh Sehun!" Kata junghwa.
"Fine, i'm just your FAKE namchin" Kata sehun sambil menjeling Junghwa.
"Ayoyoyoyo~ Main-main jelah." Jungkook dah start menyampah.
"Hyung, you can call me Sehun." Sehun menghulur kan tangan nya untuk berjabat tangan.
"Oh, Sehun. My name is Park Jungkook. You can call me Jungcookie or Jungcoook." Jungkook menyambut tangan sehun. Dia berjabat tangan dengan sehun dengan mesra.
"Oppa , ni pulak-"
"Unnie boleh kenalkan diri unnie sendiri. My name is Ahn Hee Yeon but you can call me Hani. Nice to meet you!" Hani memperkenalkan diri.
"Actually I know u. I met you before. In book festival!" Kata Jungkook.
Hani menggaru belakang tengkuknya. "Yeah.. I forget about it"
"Not just that, we have meet in Majlis penyampaian hadiah in Busan. Yeah, you're good in inglish too right?" Kata Jungkook lagi.
"Haha. Hyung, actually my Best Friend is amnesia so she can't remember that" Jungkook gelak apabila mendenganmr penyataan dari Xiumin itu.
"I think you forget about the time when we meet before. At The park. Hyung langgar Xiumin sampai aiskrim Xiumin jatuh" Kata Jungkook
"Nah, i never forget about it"
TBC
Haaa siapa suruh cakap pasal cookie.. kan dia dah muncul. Dah 3 maknae ni. Nanti author tarik semua maknae sekali kalau reader nak /muka minta kenan
YOU ARE READING
[C] I need You
FanfictionCast :- Hani (exid) Xiumin (exo) Mengisahkan Hani dan Xiumin yang memang dari kecil Best Friend Fuiyoo. Mereka suka sama suka tetapi tak berani nak Confess. Selanjutnya korang kena baca sendiri lah. Complete [✔] On going [ ] Hiatus [ ] Start...