Chapter 30

152 6 10
                                    

"Bagitau aku. Macam mana dia boleh kenal kau" Paksa Bobby. Xiumin mengeluh. Dia mula menceritakan dari A, hingga ke Z.

"Hal kecil bro. Aku dah banyak kali bercinta. Tak susah nak lupakan yeoja ni" Kata Junhoe.

"Aku bukan playboy macam kau. Aku betul-betul cintakan Hani." Kata Xiumin. Dia mengurut-urut kepalanya yang terasa sedikit pening.

"Sekarang kau memang tak boleh mengelak dengan dia. Dah lah dia sekarang ni jiran kita." Kata Yunhyeong yakin dengan apa yang dia cakap.

"Kita kena pindah dari sini" Kata Xiumin lagi.

"Kau gila? Kau nak dapat duit dari mana?!" Soal Chanwoo.

"Bro, kita dokter bukannya penjaga butik. Gaji banyak bukannya sikit."

-

"Psst!"

"Hrmm?"

"Shhh!"

"Jom lah" Hanbin membuka pintu keretanya. Hani masuk ke dalam perut kereta. Xiumin dan iKon bersembunyi semula di sebalik dinding.

"Kau ready, bro?" Soal Chanu. Xiumin mengangguk. Tali leher dibetulkan.

"Jom!" Mereka menarik Xiumin ke dalam kereta.

"Pakai tali pinggang" suruh junhoe. Semua memakai tali pinggang keledar. Enjin distart. Kereta bergerak laju~

-

"Jap" Xiumin membetulkan rambut di cermin kereta. Dia berjalan masuk ke dalam dewan sekolah itu.

"Good luck, Hyung!" Ucap mereka serentak. Xiumin menoleh lalu mengangkat thumbs up nya.

[Xiumin Pov]

'Err ramai gila orang kat sini. Seramnya. Aku melihat sekeliling. Hani berada di meja makan bersama Exid dan Hanbin. Dan meja sebelahnya pula meja Exo. Mereka sedang berborak. Mereka nampak happy...

TANPA AKU.

Aku mula melangkah ke meja makan exo. Mereka nampak terkejut. Membuat kan aku arkward

"Xi.. xiumin?!" Aku mengangguk perlahan.

"Kau pergi mana?!" Soal Suho

"Kenapa Hyung tinggalkan korang?!" Soal Sehun pula.

Mataku mula berair. Tinggal tunggu masa sahaja, air mata akan mengalir di pipi. Namun aku tetap mengukir senyuman di bibirku. "Hyung minta maaf." Ucapku. "Papa hyung suruh hyung pergi china and tinggal dengan kakak hyung. Tapi hyung kena jalani pertukaran dari china ke korea. So hyung balik" lanjut ku lagi.

"Kau jahat! Kau tinggalkan aku! Kau jahat! Jahat!!!" Hani memukul dadaku. Aku hanya biarkan. Tidak tahu ingin melakukan apa.

"Kau tinggalkan kitorang. Kau tau tak semua orang kat sini rindu kau? Kau hilangkan diri macam tu je" Kata Hanbin pula.

Aku menggeleng sebelum mengangguk. "Aku terpaksa. Aku kena pergi sekarang. And aku harap korang tak rindu aku lagi lepas ni." Ucapku. Aku memandang ke arah Hani. Dia mengetap bibirnya.

"Hani, kau nampak cantik sangat malam ni. Aku nak bagitau kau, kalau kau tak pakai makeup tebal-tebal macam ni pun dah cantik. Jangan ikut Junghwa. Dia tu tak ada natural beauty. (sorry kok bella xD) sebab tulah pakai makeup tebal-tebal." Kataku.

"ANDWAE!!!"

"Err.. Bye. Aku sayang korang" aku berlari ke luar dewan. Aku masuk ke dalam kereta. Nafasku turun naik. Terlalu gementar ingin becakap dengan rakan-rakan ku itu.

[C] I need YouWhere stories live. Discover now