[Hanbin Pov]
Dah seminggu kitorang tak berjumpa dengan Xiumin. Aku risau. Macam mana kalau plan aku tak jadi? Takde takde! Mesti jadi jugak!
Bilik yang aku pakai sekarang ni pun bilik Xiumin. Bilik ni lah tempat Xiumin dengan Hani tidur sama-sama. Tulis diary...
DIARY!!!
Aku mula meraba-raba laci. Diary Xiumin yang bercorak poll cadot warna putih merah. Dan satu lagi garis-garis biru putih.
"Wahai Xiumin, kau izin kan lah aku buka buku diary kau ni"
Aku membuka diary yang berwarna merah itu setelah meminta izin. Ada muka surat ni aku rasa tertarik.
Hani...
Kalau lah kau tau isi hati aku yang dah lama terbuku ni. Kalau aku mati esok tanpa kau jadi girlfriend aku, tak tenang aku kat kubur nanti tau?
Aku tergelak kecil. Dari kali pertama aku tengok Xiumin memang aku dah agak Xiumin seorang yang periang.
Harini memang susah aku nak buat keputusan. Terpaksa tipu member, terpaksa tinggalkan korea. And yang lagi susah... terpaksa tiggalkan Hani. Kau kena percaya kat Hanbin , Xiumin. Dia orang baik. Boleh jaga Hani dengan baik. Dan bahagiakan Hani. Walaupun aku baru kenal dia sebulan dua, tapi aku betul-betul kenal dia. Dia ada sesuatu yang dia tiada.
"Terima kasih sebab percayakan aku Xiumin."
Esok aku dah nak pergi China. Sebab aku pergi sana sebab aku terluka sebenarnya. Papa belikan aku five pack baozi! Tak sabarnya aku nak makan dalam kapal nanti! Tapi tulah. Sedih nak tinggalkan kawan-kawan aku. Thanks beb. Sebab teman aku bila dalam susah dan gembira. Bye Diary. Aku kena tinggalkan kau kat korea. Kalau tak nanti susah aku nak lupakan semua. Bye. *kesan bibir Xiumin*
P/s:aku tak faham kenapa Hanbin suka sangat pakai lipstik.
Xiumin..
Mianhae
[Hani Pov]
Bantal ku sandarkan ke dinding katil. Aku duduk di katil itu. Mataku tertumpu ke luar jendela. Biasanya aku memang takut dengan hujan. Apa lagi bila hujan lebat macam ni. Tapi sekarang aku tak ada apa-apa perasaan pun. Otak aku rasa kosong. Aku terfikir pasal Xiumin.
"Aku rasa dia memang pergi sebab aku lah." Aku mengeluh.
"Lepas pergaduhan yang berlaku sebab salah sangka tu,.. Xiumin terus hilang then pergi China. Kenapa tetiba dia nak pergi sana? Bukan ke...."
Flash back
"Umin~"
"Nape?" Soal Xiumin.
"Nanti besar kau nak pergi luar negara tak? Hrmm.. amerika ke, China ke?" Soalku yang semasa itu baru 15tahun.
"Taknak lah! Tapi.. kalau kau pergi , aku pun ikut. Kalau kau putar satu dunia pun aku ikut" Xiumin menggeselkan hidungnya di hidungku.
End of Flash back
"Dia pergi sensorang"
"Dia kata dia nak pergi kalau aku ikut. Tapi dia pergi sensorang.. tanpa aku"
"Penipu"
YOU ARE READING
[C] I need You
FanfictionCast :- Hani (exid) Xiumin (exo) Mengisahkan Hani dan Xiumin yang memang dari kecil Best Friend Fuiyoo. Mereka suka sama suka tetapi tak berani nak Confess. Selanjutnya korang kena baca sendiri lah. Complete [✔] On going [ ] Hiatus [ ] Start...