Chapter 18

107 8 7
                                    

Xiumin terus menangis walaupun banyak pelajar lain lalu-lalang disitu. Dia dah tak Kesah apa orang fikir dah!

D.O memengang bahu Xiumin "Kau nangis pun tak ada guna, Xiumin" Kata D.O

"Betul" HunHan mengangguk.

"Kalau kau betul-betul sayangkan dan cintakan Hani," Kata Chanyeol

"Kau kena dapatkan dia sebelum Hanbin dapat Rampas dia dari kau!" Sambung Baekhyun

"Sebenarnya memang aku yang rampas Hani dari Hanbin. Aku yang perampas! Buat semua ni untuk diri sendiri. Aku memang pentingkan diri sendiri!" Jerit Xiumin.

"Jangan nangis ah weh. Malu kat pelajar lain, fans kita"

"Aku kesah apa?!"

Semua melepaskan keluhan berat. Apa nak buat? Benda dah jadi.

-

Hani menggaru kepalanya yang tidak gatal. Sebenarnya tak faham apa yang Mr.Kim tengah ajar dihadapan . Sampai termenung!

"Hani!"

"HeeYeon!"

"AHN HEE YEON"

namanya diseru buat kali ketiga..

Author: Kejap nak geleng pale *geleng-geleng*

Ok back tu story xD

Hani terus berdiri setelah namanya diseru buat kali ke tiga. Kepala ditundukkan.

"Kim Hanbin, awak berdiri juga" Kata Mr.Kim lagi. Muka Hanbin mula berkerut seribu. Tetapi tetap akur.

"Kamu berdua jumpa saya dibilik disiplin pada waktu balik nanti" kata Mr.Kim membuatkan Hani dan Hanbin terkejut.

Apakah salah ku? Kau buat ku begini~ uhuks Amboi siap nyanyi dalam hati lagi si hani ni.

Mereka pun duduk. Hani menggenggam tangan Hanbin tetiba. "Apa salah kita?" Soalnya kepada Hanbin. Hanbin hanya mengangkat bahu tanda 'dont know'

-Double Skip-

[Hani pov]

Hari yang memenatkan. Keluhan ku lepaskan. Tanganku masih belum Hanbin lepaskan.

"Pasal Jimin, dia siapa sebenarnya?" Soal Hanbin.

"Park Jimin... Deskmate je. Kenapa?" Kataku

"Tak lebih dari tu kan?" Soal Hanbin.

Aku menggosok kedua pipi Hanbin. "Kenapa kau risau sangat ni?" Soalku.

Hanbin memeluk tubuhku. Dan membisikkan sesuatu di telinga ku, "Because I love you very much , Hani." Aku terkedu. Diam. Seperti mengingatkan seuatu. Aku cuba mengingatnya kembali. Mata ku pejamkan dan akhirnya...

Aku dapat..

Flash back

"Aku nak jumpa kau belakang sekolah nanti. Ingat tau?" Kata Hanbin

"O.. key" balasku.

Semas balik, aku pun pergi ke belakang sekolah. Hanbin sudah menunggu di situ. Ya, Hanbin memang seorang yang menepati masa.

"Kenapa kau suruh aku gi sini?" Soalku.

Hanbin memeluk tubuhku lalu membisikkan sesuatu di telinga, "I just want to tell u something"

"What is it?"

"That I love you very much , Hani" bisik Hanbin.

Aku memeluknya "I love you too"

End of Flash back

Aku melepaskan keluhan. "Sorry" Balasku.

Ya. Aku takkan terima cinta dia selagi belum kenal dia sepenuhnya. Aku mesti ingat dia balik. Tapi, kenapa aku tak ingat dia kalau kitaorang pernah kenal ? Huh...

"Aku tunggu kau. " Hanbin berjalan berlalu pergi. Aku hanya mampu melihat.

Langkah Hanbin terhenti, dia menoleh ke belakang "Ingat tau?" Dia berpaling semula.

Langkahnya terhenti lagi dan menoleh lagi. "Saranghaeyo~ Muahh" amboi... Siap bagi flying kiss.

Aku berjalan sendiri di sekitar loker. "Tak sangka.. Jimin caring jugak. Hihi"

"Kau kata dia caring? Huh, nampaknya kau pun tertipu jugak" aku menoleh. Jin yang mukanya berlebam-lebam berjalan ke arahku diikuti bts yang lain kecuali Jimin.

"Tertipu?" Soalku.

"Dia bukan pergi sana sebab nak jaga mak dia yang tengah sakit pun. Tapi sebab.." Kata V setakat disitu saja.

"Sebab?"

Teklalat teklalat
(Ringtan phone Rapmonster)

Rapmon mengangkat phone. "Kam- kami ta- bagi tau!" Katanya lantas mematikan talian.

"Bahaya ni. Dia tau semua yang kita buat!" Kata Jhope.

Wajah mereka ku lihat satu-persatu. Aku melangkah ke arah Jungkook. Nombor dua dari kiri. Aku menyentuh luka di wajahnya. "Auch!"

"Kenapa korang lebam-lebam ?" Soalku.

""Kalau Junghwa tahu dia mesti risau ni" aku menggosok-gosok pipinya.

[C] I need YouWhere stories live. Discover now