Sekolah sekarang gila dengan gosip hangat lagi panas. Haba mengalir ke seluru tempat dan akhirnya sekolah terbakar. CUTI!
K srs lah. *Sekeh reader* Gosip pasal Hani dan Hanbin , and gosip Pasal Xiumin. Kenapa dengan Xiumin? Hilang entah kemana sejak hari pergaduhan mereka tu. Dekat dorm pun dah lari. Ini membuatkan yitu exo sama exid risau! (Keling bunyinya. Siapa suruh tak belikan author korang ni ubat. Ish!!)
"Xiumin pergi mana ah?" Bekal yang Chen bawa dihempas di meja sebelum duduk di bangku (?)
"Entah ah. Peduli apa aku? Dah mampus pun aku tak kesah" Kata Hani sinis.
"Mulut kau tu boleh tak jangan kurang ajar sangat?!" Kai dah marah. Omg. Kai berdiri dari duduknya. Jari telunjuknya ditunjukkan tepat depan mata Hani.
Hani mendengus kasar. "Apa? Kau ingat aku takut dengan kau? Eleh setakat kau boleh blah la" Kata Hani sebelum menarik Hanbin pegi meja lain.
"Kenapa Hani cakap macam tu? Hani tau tak orang lain tengah risau sekarang?" Soal Hanbin kepada Hani dengan wajah seriusnya.
"Tau. Termasuk oppa kan? Kenapa semua orang nak tunjuk caring sangat? Tak payah lah oppa" Hani menjeling ke meja yang exo dengan exid tengah duduk makan.
"Hani memang tak ada perasaan eh? Kalau ada apa-apa jadi kat kawan kita macam mana? Please lah hani, ubah sikit sikap tu. Oppa tak suka" kata Hanbin sebelum menyambung makannya.
"Oppa tak suka cari lag yeoja lain" Kata Hani. Hanbin hanya mampu mengeluh dengan perangai Hani semenjak dua menjak ni.
[Xiumin Pov]
Beg jinjingku ku jinjing. Aku memandang sekeliling. Pemandangan korea yang sangat cantik. Senyuman ku ukur di bibir. Tidak lama selepas itu, senyuman itu pudar.
Ring ring
Segera aku mengambil phone didalam beg jinjingku. Aku melihat nama yang terpapar di screen phone
Orang kaya
Senyuman ku ukir kembali. Phone ku biar berbunyi sampai dia penat call aku. Aku menunggu call dari Hani tapi... mana mungkin.
Orang kaya (2 miss call)
Hankacang (3miss call)
Bangkai (1 miss call)"Lambat laun, Hani mesti akan maafkan kau jugak. Sokay" Kataku sendirian.
Ring ring
Hani madu
"Tak mungkin!" Aku menafikannya. Perasaan teruja mula menyelibungi (?) diriku. Tetapi malangnya, hatiku sudah terlanjur bertukar hitam.
Aku pergi ke kedai phone berdekatan. Untuk menukar nombor baru. Setelah siap membayar. Aku membuka belakang phone ku. Teragak-agak aku mahu membuka simcard itu. "Tak apa lah sementara kat Seoul ni" akhirnya. Aku pakai tempat simcard ke dua. XD
"Xiu, dah selesai?" Bahuku di sambar seseorang. Aku menoleh. Senyuman ku ukir sebelum mengangguk.
"Lepas ni nak pergi mana?" Soal papa lagi.
"Xiu nak rasa makanan korea puas-puas sebelum ke China nanti, papa." Jawabku.
"Okey jom" aku mengangguk
YOU ARE READING
[C] I need You
FanfictionCast :- Hani (exid) Xiumin (exo) Mengisahkan Hani dan Xiumin yang memang dari kecil Best Friend Fuiyoo. Mereka suka sama suka tetapi tak berani nak Confess. Selanjutnya korang kena baca sendiri lah. Complete [✔] On going [ ] Hiatus [ ] Start...