Chapter 11

120 11 5
                                    



[Jimin Pov]

Aku mencari Hani di sekeliling dorm. Atas, bawah, atas, bawah.

Sesampai di ruang tamu, aku tengok Hani dengan Xiumin tidur berpelukan dekat sofa.

"Its okey. " kata ku selamba lalu naik ke bilik semula.

Ketika mahu ke bilik, aku lalu di bilik adik Jungkook. Nama dia apa eh? Jung.. Junghwa? Haah Junghwa! Aku masuk ke dalam bilik tersebut. Rambut hitamnya ku selak. She is too beautiful.

[Sehun Pov]

Aku terbangun dari tidur. Entah kenapa aku rasa yang ada sesuatu tak kena.

Aku mula berjalan ke bilik Junghwa. Aku membuka pintu bilik tersebut dan....

"Apa kau buat dekat dia?!!" Colar bajunya ku capai dan digenggam.

Mata Junghwa terbuka. Dia tersedar dari lenanya. "Aku tak buat apa pun. I just want to say.. jaga lah dia baik-baik. Takut pulak kalau..." Genggaman itu dikemaskan.

"Kalau apa?!"

"Kalau dia di curi orang"

"KAU!" Aku mengangkat tangan kanan. Sedikit lagi buku limaku melekat d pipinya yang tak seberapa gebu tu .

"Sehun, stop it okey? Maybe him can explain" Jungkook cuba menenangkan Sehun.

"Explain apanya , Hyung? Terang-terang lagi saya tengok dia berdua dengan Junghwa dalam bilik ni. Posisi dia kat atas Junghwa plak tu! Hyung tak kesah langsung ke hah?!" Jeritku.

Suho menarikku. "Dah lah tu, nanti aku belanja bubble tae okey?" Pujuk suho.

Aku menepis tangan Suho. Tetapi dia tetap nak halang. Aku meronta minta dilepaskan. Junghwa memelukku. "Dah lah tu sehun" .

[Hani pov]

"Hani?"

"Hani bangun Hani!"

Perlahan-lahan aku membuka mata. Xiumin tengah kejutkan aku.

"Ish jangan kacau orang tidur lah!" Marah ku. Aku menutup mataku semula.

"Hani bangunlah!" Jerit Xiumin di telingaku. Wuh kalau aku pekak siap kau Xiumin. Tiada maaf bagimu xD

"Apa?!!"

"Sehun dengan jimin.. bergaduh kat atas!" Asal semput mamat ni. Eh jap

"Jimin?! Sehun?!" Jimin tu gila, psiko! Dia boleh buat apa je termasuk lah bunuh orang!

Segera aku naik atas. Aku melihat satu-satu bilik. Sesampainya dibilik twin , aku tengok Sehun tengah tumbuk Jimin. Manakala Jimin tetap dengan senyum sinisnya.

"Sehun stop!" Jerit Junghwa tapi tidak memberi apa-apa effect pun kat sehun.

Akhirnya aku menarik kolar baju sehun. "Apasal?!!" Soalnya.

Aku menampar pipinya sekuat yang aku mampu "Berhenti lah bodoh" Sehun terus jadi patung. Bukan Sehun je, semua orang yang berada di dalam bilik tu jadi patung sekali.

"Mwo? Apa salah Hani?" Soalku kepada semua orang yang dah berkerut dahi tengok aku.

"Jom lah" Kata seseorang. Tangan ku terasa seperti ditarik. Aku hanya mengikut langkah manusia yang menarik tangan aku. Sesampainya di bilik Ahn sister (Hani LE) , lelaki itu menoleh.

"Kenapa kau buat macam tu Hani?" Soalnya.

"Aku nak suruh dia stop je" Jawabku

"Boleh cakap baik-baik kan?" Semakin tinggi suaranya.

"Kau sokong Jimin ke Kitorang sebenarnya?" Soalnya lagi. Aku tunduk mendengar soalannya.

"Mianhae" kataku sebelum keluar dari bilik itu.

Kata-katanya terngiang-ngiang di telinga. Apa yang Xiumin cakap buat aku rasa benci dengan dia.

Aku duduk di tangga. Tanpa aku sedar , aku menangis.

Kenapa kau menangis sebab hal kecil ni?! Macam je Xiumin tak pernah tinggikan suara dan marah kau

Memang tak pernah pun, Hani. Memang dia tak pernah marah kau, tengking kau, and tinggikan suara dekat kau.

"Jangan lah nangis, Hani" Aku menoleh. Jimin tersenyum dengan lebam di wajahnya. Dia melap air mataku. Tapi air mata ni dengil! Tetap nak turun membasahi pipi.

"Jimin....." Aku memeluk tubuh sasanya. Kepalaku benamkan di bahunya. Semakin esak tangisanku. I cant control it.

"Nangislah. Nangislah sampai kau puas. Aku sentiasa ada bila kau perlukan aku. Bahu aku ni kau nak pinjam sampai esok pagi pun boleh." Katanya. Tangannya membelai lembut rambutku. Jimin kau akan sentiasa jadi crush aku walaupun kau gila. Tapi aku suka Xiumin.

"Lupakan lah niat kau nak suka dia. Aku ada " kata jimin tiba-tiba.

"Jimin-ahh.. aku tak boleh nak lupakan dia." Jawabku.

"Aku faham. Aku pun tak boleh"

"Hah? "

"Aku pun tak boleh lupakan kau" Kata Jimin lagi.

"Sorry"

TBC

Author dah menyampah nak berspeaking. exam haritu dapat D ada hati nak berspeaking hahaha. Dah lah darjah 5 tahun ni dapat gred E dah gagal.

[C] I need YouWhere stories live. Discover now