Chapter 36

89 3 0
                                    

Beberapa Hari Kemudian...

Xiumin melangkah masuk ke dalam wad Hanbin. Hanbin terus menyimpan buku tadi di belakangnya dan melemparkan senyuman kepada Xiumin.

"Xiu..."

"Aku ada berita gembira untuk kau Hanbin!" Kata Xiumin dengan riak wajah menunjukkan yang dia gembira.

"Apa?" Soal Hanbin.

"Petang ni kau dah boleh keluar." Beritahu Xiumin.

"Ke- keluar?!" Hanbin sedikir terkejut.

"Yup! Ni phone, kau call Hani" Kata Xiumin sambil menghulurkan Handphone. Hanbin mengambilnya dengan lemah.

'Susahlah macam ni... Lepasni mesti jarang jumpa. Macam mana plan aku nak satukan mereka? Gagal!' Gumam Hanbin didalam hatinya.

"Hanbin? Kau tak Happy ke? Kau dah boleh keluar." Soal Xiumin membuat Hanbin tersedar dari lamunannya. Hanbin hanya senyum tak ikhlas dan menganggukkan kepalanya. Hanbin terus mendail nombor Hani. Selesai , Hanbin memberikan phone itu kepada Xiumin. Berkerut dahi Xiumin melihat Kim Hanbin yang berada didepannya sekarang.

-

"Hani,.."

Hani menoleh selepas mendengar namanya dipanggil Xiumin. Di datang mendekati Xiumin. "Apa?" Soalnya. Xiumin memeluk Hani secara tiba-tiba membuat kan Hani sedikit terkejut. Perlahan dia membalas pelukan itu.

"I will miss you, Hani." Ucapnya.

"Me too."

Setelah lama si Umin ni tak leraikan lagi pelukkan tu. Hani pun mengeluarkan suara kerana kaki dia dah saket diri dari tadi "Xiumin, I got to go. Ada jodoh jumpa agi hehe. Love you" Kata Hani terus menolak bahu Xiumin. Xiumin sekadar mengangguk.

-

"Xiumin pelik ah" kata Hanbin tetiba.

"Yup"

"Hani, hani tak rasa ke yang Xiumin tu..." Hanbin berhenti seketika di pertengahan ayat.

"Apa?" Soal Hani.

"Masih sayangkan hani?" Hani terkedu keluhan dilepaskan.

"Hani pun sayang kan dia, oppa" jawab hani.

"Maksud oppa dia sayang Hani lebih daripada kawan dan best friend okey"

"Stop it, Kim hanbin!" Pinta Hani.

"Kalau Hani rasa dia boleh bahagia kan Hani, oppa boleh bagi hani kat Xiumin! Kalau itu yang boleh buat Hani Happy, Bahagia!" Semakin tinggi suara Hanbin. Semakin laju kereta itu dipandu Hanbin.

"Tak! Hani dah cukup bahagia dah hidup dengan oppa!!" Kata-kata Hani membuatkan keadaan menjadi Krik Krik.

"Berhenti kat sini" pinta Hani.

"Kenapa?" Soal Hanbin.

"BERHENTI JELAH!" Jerit Hani. Hanbin terus berhentikan kereta dan memperhati Hani keluar dari kereta.

"Tak yah susah susah nak ambil aku. Aku balik sendiri" Pintu kereta dihempas kuat oleh Hani. Hani melangkah masuk ke dalam mall itu.

-

Hani menghirup Bubble Tae sambil mendengar lagu melalui MP3 dari earphone.

"Hani!" Kata seseorang dari belakang Hani. Hani tak dengar malah masih lagi menyanyi kecil. Sehinggalah bahunya ditarik melihat arah belakang.

[C] I need YouWhere stories live. Discover now