Semua kumpulan sebok buat kerja. Antaranya ialah, cari kayu api, masak, pujuk Jin supaya bagi pinjam barang masak, and banyak lagi.
Kumpulan 1:
Hani
Hanbin
Luhan
Jin
Eunha
Yerin
Jimin
ChanyeolKumpulan 2:
Xiumin
D.O
Hyerin
Junhoe
SinB
Rapmon
Yuju
Jungkook
(Author ship YuKook)Kumpulan 3:
Sehun
Umji
V
Suga
LE
Baekhyun
Suho
SowonKumpulan 4:
Solji
Junghwa
Chen
Lay
Kai
J-hope
Tao
KrisHani dan Hanbin sedang mencari kayu api di dalam hutan. Fuhh sejuk, seram! Tetiba terlanggar Xiumin.
Kayu api yang banyak itu di letakkan di atas tanah oleh Hanbin. Mana tak banyak, setiap kali hani jumpa, dia tak bagi Hani angkat.
Hanbin memeluk Hani dari belakang (backhug) Tujuannya adalah untuk bagi Xiumin jeles. Tapi Xiumin terus pergi meninggalkan Hani dan Hanbin macam tiada apa-apa yang berlaku.
"Hani.. aku nak bagi tau sesuatu ikut aku" kata jimin sebelum batuk. Hani menepuk belakang Jimin lalu menggosok-gosok belakangnya.
"Aku tak ada izinkan pun kan?" Kata-kata Hanbin membuatkan Jimin bertambah berang.
"Minta izin? Huh.. kau bukan sesiapa, Kim Hanbin" Jimin terus jalan. Hani ikut.
-
"Rindu aku tak?" Soal Jimin.
"Mestilah" pipi Jimin digosok
"Bila kau nak bagi aku kiss?" Bibir Jimin dimuncungkan minta dicium.
"Mengada-ngada lah kau ni!" Kata Hani. Perut sasa Jimin dijadikan mangsa cubitanya.
"Nanti habis camping makan ketam dengan pau nak?" Jimin tersengih.
"Maksud kau?"
"Kau ketam, aku pau." Tambah menjadi-jadi si Jimin ni merapu.
-
"Kau dah berapa lama kenal dengan Jungkook?" Soal Xiumin.
"Sebelum dia pergi London lagi. Tapi hubungan kami tak ramai yang tahu. Sunbaenim tau dari mana?" Soal Yein.
"Ni Xiumin lah. mestilah tau!" Jawab Xiumin dengan bangganya.
"Perasan betul"
[Hani Pov]
Terlalu penat dengar28 gurauan bodoh Jimin. Akhirnya aku dapat bebas. Tetapi how malang nasib, Hanbin pula yang kacau.
"Hanbin, aku penat lah 😧" keluhku. Aku duduk di depan unggun api. Telapak tangan ku dedahkan. Angin malam yang sejuk membuatkanku menggigil kesejukkan. Meletakkan selimut diatas bahu (?) Ku. Aku menoleh. Senyuman ku lemparkan. Pinggang Hanbin ku peluk. Kepala ku letakkan di dadanya. Hanbin mengelus lembut rambutku. Sentuhannya hangat.
Tiba-tiba, Xiumin datang bawa gitar. Dia datang dengan seorang Yein dan duduk di hadapan kami. Aku duduk tegak. Hanbin pergi duduk disebelah Xiumin. Yein dihalaunya dan yein itu duduk disebelahku. Jimin duduk disebelah Xiumin. Xiumin ditengah. Gitar dipetik.
"Lagu ni kitorang nyanyikan untuk kau" Kata Xiumin membuatkam aku blush. Yein tersenyum serta menepuk bahuku.
Mereka mula menyanyikan lagu _______(ni korang pilih supaya sweet gitoo).
"Unnie," Yein menegurku
"Untunglah unnie" Sambungnya
Aku senyum "kenapa pula?" Soalku
"Tiga namja sekali suka unnie" katanya.
Aku ketawa kecil. "Bukan senang tau bila jadi macam unnie. Yelah. Teman hidup ni bukannya senang nak pilih. Sangat sukar" jawapku.
"Kenapa pulak?" Soalnya lagi. Dahinya dikerutkan.
"Bayangkan.. Jungkook, Jhope and Baekhyun suka Yein sekali. Dan Yein pun suka mereka bertiga. Susah kan nak pilih?" Soalku. Yein mengangguk.
"Jadi , unnie akan pilih siapa?" Soalnya. Aku melihat setiap inci wajah mereka yang sedang berborak. "Unnie tak tau." Keluhan berat kulepaskan.
YOU ARE READING
[C] I need You
FanfictionCast :- Hani (exid) Xiumin (exo) Mengisahkan Hani dan Xiumin yang memang dari kecil Best Friend Fuiyoo. Mereka suka sama suka tetapi tak berani nak Confess. Selanjutnya korang kena baca sendiri lah. Complete [✔] On going [ ] Hiatus [ ] Start...