hoofdstuk 24

407 18 9
                                    

Gerenzo

Mijn moeder brengt me weer terug naar bed. Ze blijft op de rand van mijn bed zitten tot ik slaap. Net als vroeger. De volgende ochtent is het vroeg dag. De afspraak van Mirthe staat om half 9. Als we in de wachtkamer zitten trilt mijn been ontzettend.  Alsof ik teveel cafeïne heb gehad. Ik voel dat ik aan het zweten ben. Mirthe kijkt me gerust stellend aan. Ze pak mijn hand vast en eerst voelt dat raar maar dan is het precies wat ik nodig had. Iets vertrouwds. "Mirthe" zegt een vrouw zacht. Mirthe knikt en we lopen samen de kamer binnen. "Dan mag je op de stoel gaan liggen en je broek even los maken" zegt ze vrouw. Mirthe gaat bang liggen. "Dit kan een beetje koud aanvoelen, maar als het pijn doet moet je het zeggen" zegt ze vrouw voordat ze een vloeistof op Mirthe's buik smeert en dan gaat ze met een apparaatje over haar buik heen. "Als je even hier kijkt, zie je een klein boontje. Dat is jullie kindje" zegt de vrouw terwijl ze me lachend aan kijkt. Ik kijk naar de monitor boven Mirthe. Ik zie eigenlijk helemaal niks. Wat zwarte vlekken maar geen baby. Wat verwacht je ook na 10 weken.
"Tot wanneer zou abortus nog mogelijk zijn" vraag ik aan de vrouw. Mirthe schrikt en de dokter ook.
"Een abortus is nog mogelijk tot uiterlijk 24 weken" zegt de vrouw. Ik knik. Mirthe kijkt me boos aan. Ze schud de hand van de dokter en loopt de kamer uit.
Mirthe rent van de trap af. "Mirhte, kom nou" zeg ik. "Nee Gerenzo,  ik hou dit kind. Als je dat niet wil ga dan weg. Ik heb je niet om je hulp gevraagt" zegt ze. We staan voor de auto en ik pak haar arm stevig vast. "Luister eens Mirthe, ik wil geen kind. Ik ben gelukkig met Jeroen. Ik ben te jong. Maar ik ben geen eikel. Dit kind is 50% mijn schuld dus ik ga je helpen.  Ik wil gewoon dat je weet dat je nog terug kan" zeg ik. "Laat me los" zegt ze huilend. Ik schrik.  Ze is bang. Voor mij. "Sorry" zeg ik. Ik open de auto en we rijden zwijgend naar huis. Ik zet Mirthe thuis af en rijd naar huis.

Jeroen

Ik zit thuis met marije. Ik heb haar net alles vertelt. Ik heb haar vergeven voor die foto en alles, want ze is wel mijn beste vriendin. "Ik ben echt geschokt" zegt ze. Ik knik. "Ik ook. Nog steeds" zeg ik.
"En nu?"
"Wachten totdat hij het uit maakt omdat hij het te druk krijgt met zijn nieuwe gezin" zeg ik verdrietig.
"Dat gebeurd vast niet, hij houd van je"
"Ik ook van hem. Maar straks vind hij haar weer leuk en dan maakt hij het uit met mij"
"En dan komt hij weer terug naar jou, omdat hij jou mist" zegt Marije.
"Dream on, Marije. Hij maakt het uit en dan negeren we elkaar" zeg ik.
"Dat kan ook" zegt Marije. Dat is zo fijn aan Marije. Ze zegt gewoon waar het op staat. Piep. Mijn telefoon licht op. Een bericht van Sam. Een van mijn beste vrienden. Ik kijk op mijn scherm.
Gast ben jij gay? Ik schrik van het bericht. Wat moet ik nou zeggen? Marije kijkt me vragend aan. Ik laat haar het bericht zien. "Je bent toch gay?" zegt ze. "weet niet" zeg ik. "Ben je bi?". Ik schud mijn hoofd. "Ik vind Gerenzo gewoon leuk. I love the person, not the gender" zeg ik. "Wat ben je ook wijs" zegt ze waarna ze me een duw geeft. Ik lach en duw haar terug. "Maar wat zeg ik nou tegen Sam?" zeg ik. Marije haalt haar schouders op. "Hoe weet hij het überhaupt?". Ik pak mijn telefoon en tik een berichtje terug. waarom denk je dat? Gelijk antwoord. Ik zag je in de C1000 met je  vriendje! Ik schrik. Heeft hij mij en Gerenzo gezien? Ik heb geen vriendje, hoor app ik. Zoen jij altijd met vreemde jongens? Krijg ik terug. Ik laat Marije het gesprek zien. "Waarom zijn jullie dan ook zo dom om te zoenen in het openbaar!" zegt ze. "Nou, meestal letten we er wel op, maar blijkbaar deze keer niet" zegt ik. Ik baal van deze situatie. Ik weet niet wie jij gezien hebt, maar ik ben niet gay. Dan maar keihard ontkennen. Ik wil mijn telefoon wegleggen als ik gelijk een app-je terug krijg. Dan niet gast, maar ik hoef geen gayfriend. Wat een eikel! Waarom ging ik daar ooit mee om?

#writersnote

Hey guys, Ik loop een beetje vast. Ik ben niet te vrede over dit hoofdstuk, maar ik wilde jullie toch iets geven.  Ik wil helemaal niet stoppen, maar ik wil wel iets goeds maken dus ...Hebben jullie misschien wat ideetjes die ik erin kan verwerken? Thanx alvast!

x Lara

Geroenzo.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu