Hoofdstuk 18

2.3K 109 9
                                    

POV: Louis
'Wat was jij van plan?' Vraagt Zayn op een boze toon. 'Ikke... Eh'. 'Oh nu heb je opeens niet zo'n grote mond meer? Spreek op Tomlinson!'. Daar sta ik dan met de rode envelop in mijn handen. Te staren naar een kwade Zayn. Voor het eerst voel ik geen woede als ik naar hem kijk maar angst.. Pure angst. Als ik geen antwoord geef pakt hij me nog steviger beet en sleurt me naar de woonkamer waar Harry op de bank zit en Liam en Niall dingen aan het afstoffen zijn. Harry schrikt als hij ons zo ziet staan. 'Zayn gritst de brief uit mijn handen. 'Het is zover' zegt hij grijnzend tegen Harry. Die bemoedigend naar de grond staart. Ik ben ondertussen druk aan het brainstormen voor een ontsnappingspoging maar met Zayn naast me is dat vrijwel onmogelijk. Hoeveel ideeën ik ook krijg.

'Slaven ga naar jullie kamer' zegt Zayn. Zo noemt hij ons tegenwoordig. Iedereen doet zwijgend wat hij zegt. Ik ook. Hoewel ik in het voorbijgaan langs Harry hem even in de ogen kijk. Hij heeft het moeilijk. Dat zie ik aan hem. Maar nu weet ik wat de werkelijke reden is. Waarschijnlijk moet hij zo weer net zo gemeen tegen mij doen als eerst.

Zodra we onze kamer binnenlopen ga ik op mijn bed zitten. 'Ik snap er niks van.. Zayn stuurt ons nooit zomaar naar onze kamer.. En wat betekend: het is zover?' Vraagt Liam. 'Ik weet het ook niet.. Louis weet jij er meer van?' Vraagt Niall. Ik voel hoe mijn wangen rood kleuren en ik hoor Harry's stem in mijn hoofd galmen. "Zeg niets tegen niemand Louis".

'Louis waarom doe je zo vreemd de laatste dagen? Wat is er aan de hand?'. 'Er is helemaal niets'. 'Louis ga nou niet ontkennen, we zien het heus wel' zegt Liam. 'Ik kan het niet zeggen' . 'Wat kan je niet zeggen?' Vraagt Niall. Ik blijf een tijdje stil maar dan houd ik het niet meer vol en slaak een diepe zucht. Eigenlijk moeten Niall en Liam het gewoon weten. Het gaat immers ook om hun toekomst. 'Oke dan.. Ik zal zeggen wat er is maar jullie moeten beloven om het aan niemand door te vertellen' zeg ik. 'Beloofd, als je maar verteld wat er is' zegt Niall. Ik haal een grote hap lucht en begin mijn verhaal.

POV: Harry
Ik had nooit gedacht dat die brief er al zo vroeg zou zijn. Nu kan Louis' ontsnappingspoging niet doorgaan. Dat zou te toevallig zijn. Zayn staat op van de bank. 'Oke we pakken de belangrijkste spullen en we vertrekken vanavond nog'. 'Moeten we echt zo snel al?' Vraag ik. 'Ja dat staat in de brief'. 'Ik kan haast niet wachten om ze aan Illias af te leveren, vooral die Louis'. 'Wat heb jij toch tegen hem?'. 'Dat hij zo brutaal en bijdehand doet' zegtZayn. 'Ik begrijp die reactie wel' zeg ik. 'Harry waarom neem je dat joch in bescherming? Hij is enkel dwars'. 'Dat is hij niet, dat komt alleen maar omdat jij hem oneerlijk behandelt' zeg ik. 'Harry wake up! He is just another slave!' Roept Zayn. 'Voor mij niet!'. Zayn kijkt me even vragend aan maar dan verschijnt er een gemene grijns op zijn gezicht. 'Hazza zijn we soms een beetje verliefd?'. Ik schrik bij die zin. 'Nee.. Hoe kom je daar nou bij!?'. 'Kom op Harry.. We zijn samen opgegroeid.. We zijn als broers voor elkaar dus ik weet wel wat er met jou aan de hand is, ik ken je te goed'. 'Jij weet helemaal niks van mij! Helemaal niks Zayn! Dus houd je kop!' Roep ik terwijl mijn wijsvinger in zijn richting wijst. 'Prima.. Houd ik me kop' zegt Zayn op een langzame toon. Hij gaat dichterbij me staan en kijkt me strak aan. 'Maar onthoud wat onze opdracht is.. Verliefd of niet.. Die jongen word onder handen genomen door Illias.. Net zoals die andere twee'. Ik knik maar. Daarom zei Illias ook dat we gemeen moesten zijn.. Om vriendschappen en liefde te voorkomen.. Maar Louis.. Ugh wat doet hij toch met me?

POV: Louis
Ik heb ze alles verteld. Alles wat Harry gezegd heeft. Ze luisterden heel aandachtig en hebben me geen 1 keer onderbroken. Pas nadat ik de laatste zin heb uitgesproken komen de vragen. 'Welke dieren worden we dan?'. 'Dat weet ik niet Niall, dat heeft Harry niet gezegd'. 'Maar je had de brief in de handen, waarom had je die dan niet geopend voor informatie?' Vraagt Liam nu. 'Dat wilde ik doen maar Zayn betrapte me' zeg ik. 'Ik wil helemaal niet veranderen in een dier.. Wat nou als het echt lukt? Dan kan ik nooit meer mens zijn' zegt Niall. Liam slaat zijn armen om hem heen. 'Alles komt goed Niall.. We slaan ons er wel doorheen net als altijd' zegt Liam. Dan slaat de deur met een klap open. Harry en Zayn staan daar. 'Jongens we gaan' zegt Harry. 'Waar heen?' Vraagt Niall verschrikt. Het is zo sneu. Ik zie hoe bang hij is. 'Dat zullen jullie wel zien maar jullie komen nu mee' zegt Zayn. Niall schud angstig zijn hoofd en zijn handen trillen lichtelijk. Zayn draait met zijn ogen en stapt al op hem af. Ik twijfel geen moment en spring tussen beide. 'Laat hem met rust Zayn'. 'Wie gaat mij tegen houden? Jij soms?' Lacht hij sarcastisch. 'Zayn laat nou maar' zegt Harry. Zayn werpt hem een waarschuwende blik toe maar knikt dan. 'Meekomen jullie'. Hij duwt Liam en Niall al de kamer uit en Harry neemt mij mee. 'Hazz waar gaan we heen?' Fluister ik. 'Naar het laboratorium van Illias, mijn oude huis' fluistert hij terug. Ik slik hardop. Een laboratorium met een gestoorde wetenschapper.. Niet echt 1 van mijn favoriete plekken om heen te gaan. We worden in een auto gestopt met z'n drieën op de achterbank. Harry zit voorin en Zayn rijd. Of scheurt eigenlijk. Ik werp nog 1 blik op het huis. Hier was het al niet wat je noemt het ultieme leven maar ik heb zo'n gevoel dat waar we nu heen gaan tien keer zo erg word.. Iets wat zeker is.
--------------------------------------------------
LoveYouu❤️❤️

Just another slave|L.SWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu