10. Cranberry en speculaasjes ~ Milan

584 31 3
                                    

Elle ligt nog steeds met haar hoofd op mijn schoot. Volgens mij slaapt ze. Ik speel met haar lange krullen. Man wat heb ik dit gemist. Het wordt langzaam donker. Er gaat een koude rilling over mijn rug heen, maar toch wil ik hier nog niet weg. Dit moment mag niet zomaar afgelopen zijn. Van binnen gloei ik helemaal van warmte. Die zoen van net heeft daar voor gezorgd, net zoals elke aanraking met Elle. Het voelt als vanouds. Deze date is voor mij net zo bijzonder als voor Elle, want wie heeft er nou een tweede eerste date met de liefde van zijn leven?

Voorzichtig leg ik de deken nog wat meer over Elle heen. Ik wil haar niet wakker maken, als ze slaapt tenminste. Dat zal vast wel, want deze dag is denk ik erg vermoeiend voor haar geweest. Allemaal nieuwe indrukken en in een ziekenhuis liggen is ook vermoeiend. Mona en Jasper zijn ook moe geworden en liggen tegen Elle aan te slapen.

Ik kijk voor me uit en ik zie de zon steeds een stukje lager staan.

“Elle, moet je eens kijken.”

Elle gaat overeind zitten en daarna tegen me aan. “Wat mooi.” fluistert ze, wanneer ze de zonsondergang ziet. Ze pakt haar telefoon en maakt een foto van de zonsondergang. Daarna maakt ze een foto van ons samen en een foto van de honden. “Ik wil alles vastleggen, voor als ik weer mijn geheugen verlies. Ik wil geen moment meer verliezen en ik wil alles terug kunnen kijken.”

Dat zegt ze mooi.

“Wat een goed idee, lieverd.” Ik geef haar een kus op haar mond en ze zoent me teder terug.

“Ik wil geen moment meer missen. Ik wil alles samen doen, met jou.”

We glimlachen naar elkaar. We lijken wel een stel verliefde tieners, zo dom zitten we waarschijnlijk naar elkaar te lachen. Die kuiltjes in haar wangen zijn zo lief als ze lacht. Ze zei al dat ze misschien snel dingen zou beslissen. Ze doet nu alles op gevoel, maar ik hoop toch echt dat ze misschien wat meer gaat nadenken. In plaats van alles at random te doen. Wat het leven misschien wel een stuk spannender maakt.

“Waar denk je aan?” Ze kijkt me met haar glinsterende blauwe ogen aan.

“Aan jou.”

Ze bloost.

“Waar denk jij aan?”

“Aan van alles en hoe lief je dit gedaan hebt. Wat ik verder wil doen met mijn leven. Aan van alles dus.”

“En weet je het al een beetje?”

“Ik wil geen Financial Control meer zijn, dat is me te saai. Het lijkt me geweldig om meer te kunnen schrijven of te fotograferen. Ik wil in ieder geval een andere baan, misschien wil ik zelfs wel een nieuwe studie doen.”

Ik knik begrijpend. “Je kan ook altijd mijn sexy koffiejuffrouw worden.”

Elle geeft me een por. “Je sexy koffiejuffrouw! Ik denk dat jij beter mijn sexy koffiejuffrouw kan worden!”

Ik begin Elle te kietelen.

“Ho stop!” Ze probeert weg te rollen, maar na een klein stukje ga ik bovenop haar zitten met mijn benen aan weerskanten van haar lichaam.

“Nee! Niet doen!” hikt Elle van het lachen. Ze probeert me van zich af te slaan, wat mislukt aangezien ik een stuk sterker en groter ben.

“Genade?” vraag ik haar.

Ze knikt met tranen in haar ogen van het lachen.

Ik trek haar overeind uit het zand en ik doe haar haren achter haar oren. Ik zoen haar en ze klemt haar benen om mijn middel. Ik loop met Elle om me heen geklemd naar ons kleed en ga zitten. Elle zit nu bovenop me en ik stop even met zoenen. Ik til haar kin op en kijk haar in haar ogen aan.

“Ik houd echt heel erg veel van je.”

Ze zoent me verder. We kunnen amper van elkaar af blijven. Na een tijdje val ik achterover en Elle valt met me mee. Ik hield het niet meer om rechtop te blijven zitten. Ze legt haar hoofd op mijn borst en ik pak een paar dekens, die ik nauwelijks over ons heen krijg. Ze kijkt naar de zee en ik zie haar nadenken. Ze ziet er gelukkig uit. Dit zou ook een mooi fotomoment kunnen zijn. Alsof ze gedachten kan lezen, haalt ze haar telefoon uit haar zak en maakt ze een paar foto’s. Dat is ook leuk voor later voor onze kinderen. Ik glimlach. Er kriebelen een paar krulletjes aan mijn gezicht. Ik wrijf ze uit mijn gezicht en ik begin Elle’s haar te aaien. We denken allebei geen moment aan naar huis toe gaan, maar op gegeven moment is het toch echt te koud. Elle trilt helemaal.

“Kom lieverd, zullen we naar huis toe gaan?”

Ze knikt.

Ik ruim snel de spullen op en Elle lijnt Jasper en Mona aan. We lopen samen naar de auto toe en in de auto zet Elle meteen de stoelverwarming aan. Dat is me toch een handige uitvinding. Ik zie op het klokje in de auto dat het 22.52 is. We hebben dan ook lang op het strand gezeten, denk ik verbaasd.

“Wil jij zo thee?” vraagt Elle zodra we thuis zijn.

“Lekker, belle.” Ik kan op dit moment wel wat warms gebruiken.

“Welke smaak?”

“Doe maar hetzelfde als jij.”

Jasper en Mona ploffen in de grote hondenmand neer. Ik neem plaats op onze grote hoekbank, die bezaait met kussens is. Dat was Elle’s idee, net zoals er boven in bed ook een hele verzameling kussens ligt en voor de boekenkast ook. Elle komt naast me zitten en geeft één van de twee koppen thee aan mij. Ik ruik eraan. Cranberry, dat is dus nog steeds haar favoriete smaak. Ze slaat haar benen onder zich en trekt een deken achter de bank vandaan. Ze heeft ook een doos met speculaasjes meegenomen en pakt er eentje die ze in haar thee doopt, waarna ze hem tevreden in haar mond stopt. Ik pak de afstandsbediening en begin te zappen, daarna pak ik ook een speculaasje en volg ik haar voorbeeld.

“Ik ga denk ik zo wel slapen, ik ben kapot.” Ze staat op en buigt naar voren om me een kus op mijn wang te geven.

Ik draai mijn hoofd precies zo, zodat de kus op mijn mond eindigt. Ik trek haar bij me op schoot.

“Ik ga naar boven.” protesteert Elle zwak, terwijl ik haar zoen.

Ik grijns, omdat het me gelukt is om haar toch nog even bij me te houden. Ik til haar op en zo sta ik met haar op.

Ze begint te gillen. “Milan laat me los!” Ze spartelt met haar benen. “Mil!”

Ik prik haar in haar zij, waardoor ze weer begint te lachen.

“Je bent echt gemeen en toch houd ik van je.”

Ik grijns weer. Ik breng haar naar boven toe en laat haar op het bed vallen.

“Ik ga nog even mijn tandenpoetsen.” Ze pakt snel een shirt van mij uit de kast en met dat shirt glipt ze de badkamer in.

“Hé, dat is mijn shirt.” Ik ga haar achterna, maar ze had de deur al op slot gedraaid. Ik besluit om beneden nog even het een en ander op te ruimen.

Wanneer ik weer boven kom, ligt Elle al in bed. Ik poets mijn tanden en kleed me uit. Als ik de slaapkamer in loop, hoor ik al dat Elle slaapt. Gekke meid van me. Ik ga naast haar liggen en sla mijn armen om haar heen. Ze kruipt nog wat dichter tegen me aan en ik geef haar een kus op haar haar. Zo vallen we lepeltje lepeltje in slaap.

Een klein stukje verwijderd van...Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu