De dag waarop we allemaal met smacht zaten te wachten, is dan eindelijk aangebroken. Het feest wordt in besloten kring gevierd, alleen de naaste familie en beste vrienden zijn uitgenodigd.
Op het grasveld spelen de neefjes en nichtjes en kleine Quinn kraait van plezier bij haar papa op schoot. Ruben kan geen genoeg krijgen van het spelen met zijn dochter en Yentl kan er geen genoeg van krijgen om te kijken naar haar man en kleine meid. In een jaar tijd zijn ze getrouwd en hebben ze hun kleine trots Quinn gekregen.
Nu is het de beurt aan Elle. Vandaag is het zo ver. Ze gaat trouwen met haar allerbeste vriend en de oude en nieuwe liefde van haar leven.
Lars woont samen met zijn Iris, wat voor hem al een hele grote stap is en raad eens wie misschien wel de eregast is op de bruiloft?
Juist ja, Iris, Elle is haar meer dan dankbaar.
Toen Elle erachter kwam dat zij Milan verteld had dat hij juist met Elle moest gaan trouwen, was het ijs gebroken en was daar eindelijk die klik. Alle onzekerheden en vooroordelen werden aan de kant geschoven en Elle nam eindelijk de tijd om Iris echt te leren kennen.
Er wordt gekucht door de ceremoniemeester en hij vraagt of iedereen even wil gaan zitten. De muziek begint en Elle wandelt naar voren naar Milan. De ceremoniemeester begint zijn toespraak en vertelt over het leven van Elle en Milan in een notendop.
De wind blaast zachtjes en de bloemen, grassprieten en haren dansen mee in de richting van de wind.
“Milan van Monderen neemt u Elle Marie van Luijken tot uw wettige echtgenoot? Wat is daarop uw antwoord?” vraagt de ceremoniemeester plechtig.
“Ja, ik wil.” Milan kijkt Elle verliefd aan en ze knijpen zachtjes in elkaars handen.
“Elle Marie van Luijken neemt u Milan van Monderen tot uw wettige echtgenoot? Wat is daarop uw antwoord?” gaat de ceremoniemeester verder.
De tranen branden in ieders ogen.
“Ja ik wil.”
Quinn kraait er vrolijk op los en iedereen kijkt voor een moment naar haar in plaats van naar het bruidspaar.
“Dan mag u de bruid kussen.”
Er wordt luid geklapt als vuurwerk tijdens oud en nieuw, wanneer de lippen elkaar raken.
Einde
En ze leefde nog lang en gelukkig
JE LEEST
Een klein stukje verwijderd van...
RomanceJe kent het wel: je hebt het gevoel dat je leven op rolletjes loopt. Je woont samen met je grote liefde, je hebt een topbaan, je maakt plezier met je vrienden. Samengevat: je bent gelukkig. Zo ziet het leven van Yentl, Elle, Milan en Ruben er ongeve...