"Yeah, Legoland! We meet again." Jerit Mellysa teruja.
"Kau jangan happy sangat, kita ke sini pun ada tugasan dia sekali. Sebab tu free." Kata Steffanie.
"Free sebab ayah Steffanie yang bayar untuk semua budak form 5." Tambah Jacqualine pula.
"Senyaplah sikit. Kang orang dengar. Habis pecah semua rahsia." Marah Steffanie.
"Ok ok sorry." Memang masaklah Jacqualine kalau semua tu terbongkar . Kenapa ayah Steff yang bayar? Nak tahu? Nanti-nanti.
"Lamanya dorang ni." Angelica mengeluh berat. Maklumlah Angel tak suka duduk tengah panas lama lama. Nanti sunburn.
"Tula, nasib ayah Steff baik hati sangat sangat nak hantar kita berenam ni." Kata Cynthia.
"Weh, pandang sini!" Pinta Mellysa. Tak lain tak bukan ber-wefie lah mereka sementara menunggu kehadiran guru-guru dan pelajar-pelajar tingkatan 5 yang lain.
"Weh nanti send gambar." Pinta Alices.
"Send jela sekarang." Tak sabar betul Jacqualine.
"Chill, masih nak selfie ni. Steff pandang sini." Kata Mellysa lagi. Hantu selfie betul!
"Hantar cepat nanti lupa!" Cynthia pula mendesak.
"Aku nak post sekarang gambar tu, send cepat." Ujar Angelica.
"Ni la manusia. Bila kau dengan kawan-kawan kau lepas habis selfie, be like...." Steff hanya mampu menggeleng-gelengkan kepalanya.Diamond Divas pun bergelak-ketawa di hadapan Legoland.
__________
"Cikgu Amar, Steff and the gang tak ikut ke?" Tanya Aiden.
"Dorang dah gerak dulu." Jawab Cikgu Amar.
"Eh, boleh ke macam tu?" Tanya Aiden lagi. Nampak macam tak puas hati saja.
"Boleh je, kalau awak minta izin saya benarkan saja. Lagipun free kan. Berkuranglah berat bas ni. Takdelah pakcik yang drive tu penat drive." Cikgu Amar bergurau .
"Jahatlah cikgu ni, saya mana ada berat. Saya sado je!" Aiden memuji diri sendiri. Tetapi memang benar dia kan sado.
"Eh, puji diri sendiri nampak." Cikgu Amar ketawa.
"Audrey apa yang awak buat dekat tempat duduk saya ni?! Pergilah duduk dekat tempat awak. Aiden menghalau Audrey.
"Ala ini kan ada 2 seats. One for you and another one for me." Ujar Audrey dengan nada yang manja.
"Please. I don't need anybody beside me include you." Ini adalah kali pertamanya Aiden berkasar dengan Audrey. Audrey terkilan tetapi berpura-pura macam tak kisah. FB yang lain hanya pasang mata dan telinga untuk menyaksikan drama pagi tersebut.
"Ok fine! Satu syarat!" Kata Audrey.
"Apa lagi?" Aiden mula terasa rimas.
"Selfie? Please Aiden?" Pinta Audrey.
"No way." Aiden menggeleng-gelengkan kepalanya tanda tidak mahu.
"Please, just once." Audrey buat muka comel. Comel celah mana?
"Fine!" Aiden tak ikhlas sebenarnya. Dia selfie dengan Audrey pun buat muka menyampah tapi still nampak handsome. Kelebihan orang kacak sepertinya .
"Ok bye. I love it and I love you too my man!" Audrey memberi flying kiss kepada Aiden. Psiko!
"Ew." Veron mengambil 'flying kiss' Audrey tadi lalu dicampaknya ke lantai bas dan dipijak-pijaknya dengan sekuat hati. Sumpah dia begitu benci dengan Audrey. Gila!
Audrey tidak menghiraukan Veron dan terus ke seat paling belakang bersama dengan rakan-rakan Flowers'A nya.
"Yes! Gotcha." Kata Audrey.
"Apa yang yes nya?" Tanya Sophia.
"Entah, asal nampak happy sangat ni?Taulah nak pergi Legoland takyahlah beria. Emma menganjing. Bukan selalu menganjing leader.
"Bukan fasal tu, fasal aku selfie dengan Aiden tadilah." Kata Audrey.
"Then?" Victoria mencelah.
"Then, aku akan post dekat ig! Biar semua nampak yang aku selfie dengan Aiden especially Steff. Haritu aku dah buat dia nangis, kali ni biar dia takde mood time lawatan ni. Bila dia takde mood mesti dia taknak melayan Aiden. Semestinya rasa sayang dia pada Aiden dah berkurang." Jelas Audrey dengan gayanya sudah seperti pensyarah.
"Jap jap. Macam mana kau tahu yang Steff suka Aiden?" Tanya Emma.
"Aku dengan dia ter ok terdengar perbualan Mellysa dengan Aiden fasal Steff haritu. So, kita orang teruskan jela mendengar.' Kata Bethrace dengan penuh selamba.
Pecah ketawa mereka.
"I see." kata Emma lagi.
"Done! Steff, just wait and see ya!" Audrey menekan butang post dan ia berjaya di post. Wahai satu dunia, lihatlah gadis gedik dan Aiden berselfie.
_________
"Weh tengok ni!"
YOU ARE READING
TEENS IN LOVE | Wattys2016
Teen Fiction[Completed/Finished] Diamond Divas, Flowers'A dan Fire Boys adalah tiga kumpulan yang sangat dikenali dalam sekolah tersebut. Acapkali berlakunya pergaduhan atau peperangan antara Diamond Divas dan Flowers'A. Oleh kerana kehadiran Diamond Divas ke...