Hari terakhir sekolah.
Jacq: Hello Alices. Pagi ni aku tak naik van dengan kau eh? Aku ada hal, kena datang awal sikit.
Alices: Hal apa?
Jacq: Adalah, bye.
Talian dimatikan.
"Kenapa dengan Jacq ni? Pagi pagi dah tergesa-gesa macam kena kejar dengan harimau bintang." Alices berkata seorang diri.
Tiba-tiba, notification daripada Whatsapp Alices berbunyi berulang-ulang kali.
"Siapa pula yang chat dini pagi ni?" Sakit pula hati Alices.
'Alexis 💕'
"Wakey, baby"
"Good morning princess! ❤️"Tiba-tiba tergaris satu senyuman manis di bibir Alices. Entah mengapa, ia berlaku secara auto dan matiknya.
Dipalingnya jam dinding dalam biliknya tersebut. Sudah 5.20 pagi.
"Cepatnya masa berlalu. Harini last meet. Last ke? Nanti nak ambil result pun jumpa juga kan?" Hatinya hanya mampu berdesis.
Ketika dia mahu mencapai tuala mandinya yang satu satunya pemberian arwah papa nya. Dia begitu sayang pada tuala tersebut walaupun ianya hanya tuala mandi yang tiada nilai lagi untuk generasi 'y' sekarang. Dia teringat kembali memori, kenangan, kisahnya bersama rakan-rakanya daripada tahun 1 sampai lah sekarang. Siapa lagi bukan Diamond Divas.
__________
"Hai!" Mellysa kelihatan teruja ketika dia telah sampai di dewan terbuka sekolah.
"Ok Mel dah sampai! Ada cerita best tak?" Tanya Steffanie.
Amboi suka betul Steffanie!
"Ada ada!" Balas Mellysa.
"Apa dia?" Cynthia menyibuk.
"Jap, Jacqualine Julia mana?" Ke hulu ke hilir Mellysa mencari kelibat Jacqualine.
"Aku pun tak tahu. Tapi pagi tadi dia ada call yang dia datang awal sikit sebab ada hal. Hal apa aku tak tahu." Dengan itu, Alices mengangkat angkat bahunya berulang- ulang kali.
"Hm, macam ada something wrong lah." Kata Mellysa.
"Apa dia?" Tanya Cynthia.
"Aku tergerak hati lah nak masuk library." Mellysa menundingkan jarinya ke arah tempat perpustakaan tersebut berada.
"Nak buat apa? Nak buat kerja sekolah apa hari ni dah last kita sekolah." Tanya Alices pula .
"Memanglah. Cuma aku lama lah tak jejak library. Nanti mana boleh dah kan? Entah-entah ni last kita masuk library sekolah ni." Mula dah Mellysa berdrama. Memang drama sangat!
"Alahai yelah jom lah, daripada buang masa tak buat apa-apa dekat dewan ni, baik kita pergi library. Kita kacau Cikgu Likiey." Cadang Steffanie.
"Boleh je!" Angelica menyokong.
"On!!!" Cynthia terjerit kecil.
YOU ARE READING
TEENS IN LOVE | Wattys2016
Teen Fiction[Completed/Finished] Diamond Divas, Flowers'A dan Fire Boys adalah tiga kumpulan yang sangat dikenali dalam sekolah tersebut. Acapkali berlakunya pergaduhan atau peperangan antara Diamond Divas dan Flowers'A. Oleh kerana kehadiran Diamond Divas ke...