Bab 2

11.6K 409 4
                                    

"Ops terlanggar. Hahaha. Kesian dia jatuh." Audrey menganjing Steffanie.

"Apa masalah kau ni, main tolak-tolak pula." Sikit lagi tapak tangan Mellysa hendak sampai ke pipi cengkung Audrey tapi ditahan oleh Steffanie. Ingat cantik? Oh ya, Steff dan Mellysa sekelas dengan Audrey dan Bethrace. Aiden dan Veron juga antara murid dalam kelas tersebut, 5 biologi 1.

"Masalah aku, korang lah. Baik baik tak wujud dalam sekolah ni, apa fasal boleh tiba-tiba ada dekat sekolah ni?" Audrey menyuarakan ketidakpuashatinya kepada Steff dan Mellysa.

'Suka hati kita orang lah nak sekolah mana pun.?Kau fikir ni sekolah bapak kau?Atuk, nenek kau ke Audrey? Sekolah ni," Mellysa memberhentikan percakapannya apabila mulutnya ditekup oleh Steffanie.

"Dah lah tu Mel, biar je orang-orang tak betul ni. Orang gila kan memang suka cari fasal. Jom pergi rehat. Tak fasal-fasal tak dapat makan pula nanti." Steffanie cuba menenangkan diri Mellysa.

"Aku geramlah lah Steff! Ee!" Marah Mellysa.

"Kejap, kenapa dengan sekolah ni?" Tanya Audrey pelik.

"Sekolah ni berhantu sebab kaulah hantunya hahahaha." Akhirnya Mellysa dapat melepaskan geramnya dengan mengerjakan GG, gadis gedik tersebut.

"Tak lawak lah weh. Dah lah Beth berambus dari sini. Tak kuasa hadap dua ekor ni 24 hours." Audrey mendengus geram. Bethrace menurut perintah Audrey.

"Sorry aku dengan Steff manusia ok, bukan binatang lagipun takde orang suruh pun, kau hadap kitorang ni. Beria lah ew." Ayat Mellysa makin menaikkan lagi angin Audrey.

Audrey menjeling Mellysa, Mellysa menjeling Audrey. Tajam woo!

"Dah lah tu, aku tak suka lah gaduh-gaduh. Dah jom." Ajak Steffanie.

"Masalahnya dorang yang cari fasal dulu, Steff!" Mellysa tetap mempertahankan dirinya.

"Ee dia ni tak suka betul mengalah. Yela yela!" Steffanie pasrah.

Mellysa tersengih.

"Tadikan, Aiden asyik pandang kau tau!" Mellysa tukar topik.

"Alah, ada-ada je kau ni." Steffanie tayang muka menyampah.

"Ehh betul lah, tak tipu. Aku rasakan dia suka kau lah weh! Wuu." Mellysa menyakat Steffanie.

"Habistu kau tak rasa ke yang Veron tu suka dekat kau?" Steffanie mengangkat keningnya dua tiga kali."

"Bila masa dia suka aku? Eh please lah Steffanie Hannah. Erk." Mellysa pula yang tayang muka menyampah.

"Hello, Mellysa Clara. Nak aku throwback-kan ke kisah yang first meet kita dengan FB?" Lagak Steffanie dah macam diva gitu almaklumlah leader Diamond Divas, of course lah kena macam diva sikit. Sikit je.

"FB ? facebook?" Mellysa gelak. Ingat lawak lah tu.

"Ee. Fire Boys lah. Kau nii!" Steffanie geram.

"Aku tahulah saja je kot. Chill back relax hahahaha. Haa kenapa dengan first meet tu?" Tanya Mellysa tanda ingin tahu .

"Ok lah, nice to meet you all especially you." Steffanie buat muka wink dekat Mellysa.

"Oh yang tu. Jap nak gelak jap. Hahahaha!" Mellysa berbahagia dengan gelak tawanya buat seketika.

"Kau asal gelak? Tak lawak kot rasanya." Perli Steffanie.

"Tak reti buat wink, tak payah buat ye. Lawak kau tahu." Mellysa gelak lagi.

"Ee kau ni, annoying betul lah!" Steffanie menjerit ke telinga Mellysa dan dengan secara automatiknya tangan Mellysa sedia membantu telinganya daripada ancaman suara Steffanie.

"Ok dah dah. Back to the topic, fasal yang Veron cakap tu aku rasa dia gurau jela. Tak payah lah nak perasan sangat. Haih kau ni." Kata Mellysa.

"Eleh padahal suka, ha tengok muka tu dah merah hahahaha." Steffanie berjaya menyakat Mellysa.

"STEF!" jerit Mellysa dengan kuat. Rasanya takde yang kisah kot.

Maka, makanan pun telah sampai. Mereka berhenti membising di tengah-tengah kantin tersebut. Untung Steffanie dengan Mellysa ni. Order je dekat orang, nanti orang tu hantar lah. Simple!

"Amboi, galaknya bergosip tak ajak kita orang pun en Alices, Angel, Cynthia." Jacqualine buat buat muka merajuk.

"Alolo, by the way thank you dah belikan makanan untuk aku dengan dia ni. Sayang korang banyak banyak." Kata Steffanie dengan nada manja.

Maka, Diamond Divas pun berhahaha.

TEENS IN LOVE | Wattys2016Where stories live. Discover now