Han log. "No your not" sa han och kollade sen ner i mobilen igen. "Uuhm yes I aaaam" sa jag och han tittade upp och flinade. "There's nothing you can do to make me do it" sa han och jag flinade. "I know, and that's why I'm doing it" sa jag och han skrattade.
"Seriously there's no way you're doing it" sa han och jag putade med underläppen. Han skrattade och ställde sig upp. "You seriously thought I'd say yes" sa han och jag blängde på honom. "Well yes, because I thought you loved me" sa jag och då skratta han ännu mer. "That's the worst argument I've ever heard" sa han och jag suckade.
"Okay fine, but for real though, I want to do something I'm bored" sa jag och han nickade. "Okay we could go buy pizza, watch a movie, or just make out........In my bed" sa han och jag himlade med ögonen och flinade sen. "That's all we do, buy pizza, watch movies, and make out, I meant I want to do something outside like....." Jag tänkte efter en stund och spärrade sen upp ögonen.
"OMG" utbrast jag glatt. "Weeeee are going shopping" sa jag och gav ifrån mig ett litet glädjetjut och klappade exalterat händerna. Han höjde ögonbrynen och suckade, men lilla gubben hade inget att säga till om. Vi ska åka och shoppa vare sig han vill eller inte. :)
Jag tog min necessär och sprang ner för trappen och satte mig framför deras helkroppsspegel i hallen. Jag tog fram concealer och drog snabbt på det under ögonen. Jag tog lika snabbt puder i hela ansiktet och sen lite mascara och tittade på mig själv.
Jag såg i spegeln hur Austin kom ner för trappen och tittade på varenda liten rörelse han gjorde. Han mötte min blick och log. Jag log tillbaka och fortsatte att hålla blicken på honom när han kom fram och då vände jag mig om och kollade upp på honom.
"I love you, you make me happy" sa jag och la huvudet på sne. Han satte sig på huk och log. Sen böjde han sig fram för att kyssa mig men jag backade och skrattade. "But I won't lose" sa jag och han skrattade och vi ställde oss upp. "This is going to be hard" sa han och jag höjde ögonbrynen och flinade. "You bet"
Vi gick över till mig för att jag skulle hämta, med protester från hans sida, min plånbok. Jag gick rakt in och ropade "Hi mamaaa" och hon kom ut i hallen. "Oh hi again honey" sa hon och log. "And hi Austin" sa hon och log ännu större. "I'm just getting my wallet, then we're going shopping" sa jag och mamma skrattade till. "And how did she convince you?" Sa hon och kollade på Austin som flinade.
"I didn't, he loves shopping with me" sa jag och gick sen upp på mitt rum och hörde hur de pratade. Jag tog snabbt plånboken och påväg ner ringde det på dörren. Jag och mamma tittade på varandra med höjda ögonbryn och båda flinade och 1 mikrosekund efter slängde vi oss båda mot dörren.
Mamma kom fram först och slängde upp dörren i farten och log men det försvann lika fort igen. Jag gick fram och blev lite förvånad över vem det var.
YOU ARE READING
My badboy
Teen Fiction17-åriga Kaylie Garcia och hennes mamma har i hela deras liv bott i Sverige. Kaylies pappa är med i militären och hon har inte träffat honom på över 3 år. Kaylies mamma bestämde sig för att dom skulle flytta till Florida då hon fått ett mycket bättr...