Del. 9

12.4K 168 108
                                    

När jag var framme vid affären så stod det några killar utanför, Austin och hans kompisar. Jag fortsatte gå och precis när jag skulle gå in tog Austin tag i min arm. "Let go of my arm" sa jag lugnt.

"Baaabe if this is about me telling the school we slept with eachother, then I'm sorry, if you follow me home I can make it up to you" sa han och flinade.

Jag nickade lite sakta. "I can follow you home, and talk to your mom about you harrasing me or I can call my dad and there will be no talking" sa jag och log ett litet sarkastiskt leende. Jag vet att min pappa inte kan komma men det vet ju inte han om, dessutom lät det som ett bra hot.

Han släppte min arm och muttrade något ohörbart. Jag fortsatte in i affären och handlade det jag skulle.

När jag betalat och skulle gå ut igen så var de inte kvar

Jag började gå hem, det var mörkt ute men det var inte långt så det var lugnt, fast jag gick ändå lite fortare.

Jag låste upp dörren och gick in.

(Visste inte vad som skulle hända så jag hoppar fram till att det blir nästa dag hahah)

Nu var det äntligen lördag och jag vaknade av att mamma ropade på mig.

"KAYLIE WAKE UP I CAN'T BELIEVE YOU'RE STILL SLEEPING!!!!"

"SHUT UP" skrek jag trött.

"DROP THE ATTITUDE"

"DROP THE BASS" skrek jag och flinade.

"Ah, you suck" suckade hon och det var tydligt att det inte var meningen att jag skulle höra.

"AND YOU SWALLOW MOM" ropade jag tillbaka och började skratta.

"KAYLIE" ropade mamma argt men man hörde att hon tyckte att det var ganska kul, iallafall enligt mig.

Jag fortsatte skratta, vet inte åt vad men jag var trött okej. Tillslut ramlade jag ur sängen och hamnade med en duns på golvet. Jag började skratta ännu mer.

"Are you okay?!!" Ropade mamma oroligt och sprang upp för trappen. Hon slängde upp min dörr och såg mig ligga på golvet och skratta.

Hon himlade med ögonen men började skratta också. "You're so stupid" sa hon och skrattade. "Oh if that's how you want it" sa jag och skrattade jag också. Jag ställde mig upp och sprang efter mamma som redan var påväg nerför trappan.

Jag jagade henne runt i huset och vi skrattade så mycket att vi höll på att kissa på oss. Helt plötsligt försvann hon och jag började springa runt och leta efter henne. Jag såg henne stå med ryggen emot mig och tittade runt hörnet. Jag smög fram och hoppade på hennes rygg. Vi började skratta och sen ramlade vi på golvet och där låg vi kvar och skrattade ännu mer.

När vi låg där på golvet så ringde det på dörren. Vi båda var snabbt uppe och började springa mot dörren. Mamma hann först och flinade mot mig innan hon öppnade.

Där stod en medelålderskvinna och en medelåldersman med stora leenden på läpparna. "Hi, I hope we're not interrupting something" "No, absolutely not" sa mamma och tittade på mig med ett flin.

"We are your neighbours, I'm Carol and this my husband John" sa hon och log. De skakade hand. "I'm Sophie and this is my daughter Kaylie" sa mamma. De skakade hand med mig och jag log mot dem. "We have a son in about your age, but he is still sleeping" sa John och tittade på mig med ett leende.

Jag nickade. Hoppas han är snygg. "We just wanted to welcome you to the society and ask if you wanted to come over for dinner tonight" sa Carol med ett leende. "That would be fun" sa mamma med ett leende. "Oh great, you can come over at 6" sa Carol. "Sure" "Well see you tonight then" sa John och log. "Looking forward to it" sa mamma. "bye" "byee".

Mamma stängde dörren med ett leende. "Weren't they nice" "sure" sa jag ointresserat. "But know I'm hungry" sa jag och flinade. "I'll make pancakes" sa mamma och skrattade över min exalterade min.

(Några filmer senare)

"KAYLIE ARE YOU READY TO GO?!!" Ropade mamma mitt i scooby doo filmen. "GO WHERE?!!" Ropade jag nonchalant. "ARE YOU KIDDING WITH ME?!!, TO DINNER AT CAROL AND JOHNS HOUSE" jag ryckte genast till. Vad var klockan??!!  Jag tog upp mobilen. Fem i sex. :)

Jag ställde mig genast upp och sprang fram till min garderob. Jag tog på mig en svart jumpsuit (den på bilden) och sen släppte jag ut mitt hår ur min hästsvans och borstade det. Det la sig platt över mina axlar och jag drog på lite mascara. Sen sprang jag ner till mamma som redan stod klar i hallen "you look great hun" sa hon och log "you too" svarade jag och log tillbaka. Jag satte på mig mina vita nike air force och sen gick vi ut. Vi gick snett över gatan och ringde på.

Carol öppnade dörren med ett stort leende "Welcome" sa hon och öppnade armarna. Hon gav oss en varsin kram och sen gick vi in. John stod i köket och lagade maten. Han vände sig om och sprack upp i ett leende. "Hi, the food is ready soon you can sit down" vi satte oss ner vid deras matsalsbord och småpratade lite.

Ett tag senare var maten klar och Carol gick till trappen. "Austin, the food is ready" ropade hon. Det är väl inte vara den Austin?

Vem tror ni kommer ner från trappan, utan tröja också? Austin.

Jag suckade, min vanliga tur.

My badboyWhere stories live. Discover now