İyi okurlar...
Düğün günü gelip çatmıştı işte bugün kınam vardı yarın ise düğünüm ne düğün ama sevmediğim üstelik beni istemeyen biriyle.
Töre uğruna can veriyordum göz göre, göre annem beni ölüme terk etmişti sadece annem mi tabi ki de hayır.
Babam ağabeylerim ve ablalarım hepsi beni ölüme terk etmişti kimsem kalmamıştı hoş kimim vardı ki zaten bir civan abım vardı beni seven koruyan oda beni bu ölüme adım, adım itenlerden değil miydi zaten.
Neyse beni bu saatten sonra bu evdeki hiç kimse üzemez asıl cehennemim Aslanoğlu konağında olacaktı hozan hanım ve Barlas ağanın ellerinde can verecektim.
Hozan hanım acımasızlığıyla koca Mardin'e ün salmıştı gözünü kırpmadan beni kaynar suya atar.
Barlas ağa ya gelecek olursak beni hem ruhen hem bedenen öldürecek bana zulüm edecek istenmeyen kadın olduğumu yüzüme vuracaktı. Belki daha da bir sürü şey bulurdu Ağamız ne malum ne de olsa kendileri beni sevmez ve nefret ederler gerçi bende ona bayılmıyordum bende ondan ölesiye nefret ediyorum en çok ta böyle savunmasızlığıma...
Bindallımı giyip yatağın üzerinde oturuyordum bugün son gecemdi burada odamdaki son günüm yarın gidiyordum çok acı çekecektim bu şimdiden belli değil miydi zaten.
"Kızım yarım saattir sana sesleniyorum bir kendine gel sıyrıl şu düşüncelerinden herkes geldi hanım ağam git çağır gelsin hele dedi."
"Tamam, Hatice abla geliyorum."
İşte gelmişti kına vakti aşağıda pek fazla durmayacaktım kına yakılıp yukarı çıkacaktım annem bir buna bir şey dememişti sırtımdaki kemer izleri de geçmek üzereydi az bir şey iz vardı sadece neyse çok bekletmeyim de annem gene ceza vermesin giderayak.
Aşağıya indiğimde bütün aşiretin kadınları buradaydı neredeyse bana ayrılan sandalyeye annem beni oturtunca yedi sekiz kişi ellerinde mum etrafımda dönmeye başladı üstelik o bilindik türküyle.
Herkes bana arada ağladım mı diye bakıyordu, ama ağlayıp kendimi aciz gibi göstermeyecektim ki. Annemin cimciklemesiyle anladım ki ağlamazsam dayak yiyeceğim. Başladım bağıra, bağıra ağlamaya arada höykürüyordum doğru duydunuz dayemin korkusuna bunu bile yapmış bulundum neyse elimi açmaya çalışıyordu bir karı bende inat edip açmadım elimi sonra kadın bağırmaz mı?
"Hozan hanım ağam senin gelin altın istiyor açmaz elini."
Ben bir mors oldum öyle denir mi be karı senin yüzünden herkes gülüyor bana pis yelloz ne olacak.
Kaynanam yanıma gelip elimi tuttu bende elimi açtım mecburen oha o kadın elime Reşat mı koymuştu oha iyi yapmışım elimi açmamakla aferin kız yelloz senin sayende Reşat'ım oldu birden seve sim geldi kadını.
Kınadan sonra etrafımda dört beş tur daha dönüp annem beni odama çıkarmıştı bende üstümdekileri çıkarıp banyoya girdim duşumu da alıp yatağıma yattım çok fazla yorgun olduğum için hemen uykuya dalmıştım.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Töre'de AŞK Ne ARAR?
ChickLitBen sadece mutlu olmak istiyorum ANNE Töre Uğruna Can Veren biri DEĞİL!!