16

524 23 7
                                    

We zijn nu drie weken verder. Ik heb mijn auditie bij Sharon Doorson gedaan en ik mag mee doen met de show! Echt, ik was zo blij. Vandaag beginnen we echt met repeteren, want de show is over vier weken. 

"Oké en 5,6,7,8!" We doen de pasjes en nog een keer en nog een keer en zo gaat dat wel een uur of wat door. 

"Evelien, jij zal alleen bij het nummer 'High on your love' niet mee dansen," zegt de choreograaf. Ik knik. Ik vind alles best. Ik ben allang dat ik mee mag doen en krijg er zelfs nog voor betaald krijg!

"5 minuten pauze!" roept iemand. Ik ren de zaal uit naar de kleedkamer en bel Niall op. 

"Hey babe!" zegt hij blij. 

"Hey Nialler. Hoe is het?"

"Goed. Ik wilde je net bellen."

"Oh, waarom?" 

"Turn around." Ik draai mij om en kan mijn ogen niet geloven. 

"Niall!" Ik ren naar hem toe en vlieg hem om de hals. Tranen van blijdschap lopen over mijn wang. 

"Hey babe," zegt hij zacht en ik hoor de trilling in zijn stem. Ik laat hem los en druk dan mijn lippen op die van hem. 

"Ik heb je zo gemist," zeg ik zacht. 

"Ik jou ook." Niall veegt de tranen onder mijn wangen vandaan en glimlacht. Ik glimlach en kruip weer in zijn armen. 

"Evelien! Studio!" gilt iemand. Ik zucht en kijk Niall verdrietig aan.

"Ik moet weer verder met oefenen," zeg ik zacht. Niall zucht even. 

"Dan wacht ik hier," zegt hij met een glimlach. Ik glimlach ook, geef hem een kus op zijn wang en loop dan de studio binnen waar we de dansjes opnieuw doen. 

"I'm home!" roep ik en schop mijn schoenen uit. Niall loopt achter mij aan naar de woonkamer, waar de andere jongens ook zitten, met Rosa en Dylan. 

"Hey! Wat leuk!" roep ik blij en geef de jongens een knuffel. Ik ga naast Niall op de bank zitten en pak zijn hand vast. Niall glimlacht en drukt een kus op mijn haar. 

"Roos, wij moeten gaan," zegt Dylan. Hij trekt Rosa mee en ze lopen weg. Oké...

"Wij moeten iets vertellen," zegt Liam dan. 

"Vertel," dring ik aan. 

"Nou, 538 is voorlopig ons laatste optreden," zegt Louis. 

"We nemen een break van een jaar, misschien twee," zegt Harry. Ik kijk nar Niall die meteen wegkijkt. 

"Waarom?" vraag ik zacht. 

"Vijf jaar hebben we een mega druk schema gehad. We hebben familie weinig gezien en heel veel gemist. We willen gewoon wat tijd voor ons zelf," legt Liam uit. Ik knik. 

"Ik snap het wel. Ik ga even douchen," mompel ik en loop naar boven. Ik pak een setje kleren en loop dan zo langs Niall, die dus blijkbaar achter mij aan is gelopen, de badkamer in en draai de deur op slot. Ik zet de douche aan, kleed mij uit en stap er onder. Het warme water doet mijn spieren ontspannen. Ik leun met mijn hoofd tegen de muur en zucht. Ik snap op dit moment mezelf niet eens. Waarom doet het mij zoveel verdriet dat de jongens een pauze nemen? Het is hun keuze. Ik heb er niks mee te maken. Bovendien zal ik de jongens gewoon nog kunnen zien. Vlug was ik mijn haar en lichaam en stap dan onder de douche vandaan. Vlug kleed ik mij aan en stap dan de badkamer uit. Niall zit op mijn bed met de handen voor zijn gezicht. Ik ga naast hem zitten en leg mijn armen om zijn schouder. 

"Niall, I'm sorry," fluister ik. Hij kijkt op. Zijn ogen zijn helemaal rood, wat betekend dat hij heeft gehuild. Ik sla mijn armen om hem heen en druk een kus in zijn nek. 

"I'm so sorry," fluister ik nog een keer. 

"Het is oké," fluistert Niall. 

"Waarom heb je gehuild?"

"I don't know. Jij was boos of verdrietig en misschien het feit dat ons laatste concert al over vier weken is. Ik knik. 

"Laten we eerst maar dat optreden doen. Als ik er al over na denk, word ik al mega zenuwachtig." Niall grinnikt even. 

"Dat is iets wat nooit zal wennen." Ik knik en druk een kus op Niall zijn wang. 

"Ga je mee op date?" vraagt hij dan. 

"Tuurlijk! Wat gaan we doen? Wat moet ik aan? Denk je dat het koud wordt?" ratel ik. Niall lacht even. 

"Wat je nu aan hebt is perfect," zegt Niall zacht. Ik kijk verlegen naar beneden. Niall drukt een kus op mijn wang en fluistert 'cutie'. Ik sta op. Niall pakt mijn hand en zo lopen we naar beneden. 

"Wij gaan op date, dus doei," zegt Niall. Ik grinnik en zwaai nog even naar de jongens voordat Niall mij mee trekt. Niall pakt mijn fiets uit de schuur en gaat zitten. Ik ga achterop zitten en Niall fietst weg. Ik sla mijn armen om hem heen en kijk om mij heen. Niks zie ik als een aanwijzing waar we heen gaan. Niall stopt met fietsen en we staan voor het centraal station. Hij zet de fiets weg en pakt dan mijn hand vast. We lopen om het station heen en staan langs de waterkant. 

"Wat gaan we nou doen?" Ik heb nog steeds geen idee. 

"Wij, gaan Amsterdam bekijken," zegt Niall. Nog steeds snap ik hem niet... Niall ziet mijn verwarring en begint te lachen. De pont komt eraan en we stappen in. Als hij vol zit, vaart hij weg en aan de overkant stappen we weer uit. 

"Welkom bij de Look out in Amsterdam," zegt Niall lachend. 

"Ik heb dit echt nog nooit gezien,"  zeg ik en grinnik. Ik wist niet eens dat dit er was. 

"Vind je het wel leuk?" vraagt Niall dan zacht. 

"Natuurlijk!" roep ik blij. Niall glimlacht. We lopen naar binnen. Niall haalt de kaarten uit zijn zak en we mogen doorlopen. We stappen in de lift en gaan helemaal naar boven. 

"Wauw," zeg ik als we voor het raam staan en heel Amsterdam kunnen zien. 

"Dit is gigantisch," mompelt Niall. Ik knik. Ik pak mijn telefoon en maak een foto van het uitzicht. Zo staan we een tijdje voor het raam en kletsen wat. 

"I love you," zegt Niall dan. 

"I love you to," zeg ik en druk een kus op zijn lippen.

✔His Groofy SmileWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu