48

347 19 2
                                    

Vanaf de bank kijk ik Liefdevol naar Niall en Darcy. Niall is echt goed met kinderen. Met een kleine glimlach wrijf ik over mijn buik.

"Mommy!" roept Darcy en klimt op de bank. Ze tuit haar lipjes als teken dat ze een kusje wil. Ik glimlach en druk een kusje op haar lipjes. Ik schrik even van de baby die schopt.

"Alles goed?" vraagt Niall bezorgd.

"Ja, de kleine schopt." Niall komt naar mij toegelopen. Hij legt zijn handen op mijn buik en glimlacht. 

"Nog 4 weken en we hebben die kleine in onze armen," zegt Niall zacht.

"Ik kan niet wachten," zucht ik met een glimlach. Niall lacht en drukt een kus op mijn wang.

"Wanneer komen je ouders?" Vraag ik aan Niall.

"Volgende week. Ze slapen bij Harry in huis omdat die er toch niet is."

"Waarom niet hier? We hebben plek genoeg!"

"Omdat jij je rust nodig hebt. Theo, Greg en Denise komen ook mee, dus dat lijkt me niet verstandig."

"Ja, daar heb je misschien een punt." Niall lacht en zet Darcy tussen ons in.

"Misschien is het leuk om een fotoshoot met ons drieën te doen," zeg ik dan. Ik kijk naar Niall die glimlacht.

"Leuk! Misschien kan Matt(🕇) de foto's maken?" Stelt Niall voor.

"Is dat niet raar? Ik bedoel..."

"Ik snap je. Misschien kan Louise het doen? Die heeft ook wat met fotografie gedaan. Of Harry?"

"Dan gaat mijn voorkeur toch echt naar Louise," zeg ik met een kleine glimlach.

"Dan ga ik Louise bellen," zegt hij en staat op. Darcy loopt meteen achter hem aan. Heel leuk die fotoshoot, maar als een man die foto's moet maken vind ik dat raar. Zeker als het Harry zou zijn!

"Geregeld!" roept Niall. Hij komt terug met Darcy die een koekje heeft. Ik grinnik eventjes. Niall en Darcy zijn bijna altijd aan het eten. Dat is wel iets wat ze van Niall heeft overgenomen.

"Boekie lezen!" roept Darcy blij en wijst naar het boek van Frozen dat op de grond ligt. Niall pakt het op en begint aan het verhaal.

Als de bel gaat, sta ik op en loop rustig naar de deur. Ik doe open en wordt meteen overvallen door een knuffel.

"Wat leuk om je te zien!"

"Lucas," zeg ik blij. Hij grinnikt en laat mij los.

"Ik heb nog meer mensen mee genomen en ik kwam net nog mensen tegen." Hij doet een stap opzij en ik zie Maura, Bobby, Greg, Denise en Theo. Achter Maura zie ik de bekende blonde krullen van Rosa en daarnaast staat Dylan.

"Kom binnen," zeg ik met een glimlach en doe een stap opzij zodat iedereen naar binnen kan. Als Dylan naar binnen loopt kijk ik vlug naar beneden.  Hij zucht even en loopt dan door naar binnen.

"Je hebt een prachtig huis!" roept Lucas bij. Ik grinnik en als ik de deur heb dichtgedaan loop ik naar de woonkamer.

"Dit is Niall en Darcy."

"Nichtje van Niall?" vraagt Lucas.

"Onze dochter," zegt Niall trots. Lucas kijkt ons niet begrijpend aan.

"En nu ben je weer zwanger?"

"We hebben Darcy geadopteerd," leg ik kort uit. Lucas knikt begrijpend en loopt naar Darcy toe. Ik glimlach en ga op de bank zitten. Misschien een beetje onbeleefd om ze geen drinken aan te bieden, maar ik ben uitgeput van dat staan.

"Hoe gaat het?" Vraagt Maura, die naast mij komt zitten.

"Goed. Vooral heel moe, maar ik kan niet wachten tot ik hem eindelijk in mijn armen kan sluiten."

"Het wordt een meisje!" roept Niall vanuit de keuken. Lachend schut ik mijn hoofd.

"Je ziet er goed uit," zegt Rosa voorzichtig.

"Dank je. Jij ook. Nog steeds gelukkig verloofd?" Rosa knikt blij en kijkt dan even naar Dylan.

"Ik ga Niall wel helpen," zegt hij en loopt naar de keuken. Ik zucht als Rosa naast mij komt zitten.

"Hij vindt het allemaal nog heel moeilijk," zegt ze zacht.

"Wat?"

"Dat je zwanger bent en nu hier woont met Niall. Hij is er in het begin heel erg verdrietig over geweest dat je hier bent gaan wonen. Hij moest zelfs een keer huilen en wilde je zelfs bellen!"

"Serieus?" Rosa knikt.

"Maar hij maakte ruzie met mij omdat ik zwanger was.."

"Dat weet ik. Ik zat er naast. Dylan begon daarna te huilen omdat hij spijt had. Hij durfde niet terug te bellen omdat hij wist hoe boos je zou zijn. We zijn toen op reis geweest en toen wilde hij toch wel goedmaken. Toen Lucas vertelde dat hij naar Engeland ging, wilde hij meteen mee." Ik glimlach. Dat klinkt wel echt als Dylan. Niall en Dylan komen de woonkamer weer in.

"Drinken en eten," zegt Niall en zet het dienblad op tafel. Theo en Darcy vallen meteen aan.

"Eerst vragen," zegt Denise streng tegen Theo. Niall tilt Darcy bij het eten weg die meteen begint te huilen. Ik sta op en pak Darcy van Niall over.

"Slaapjes tijd?" vraag ik zacht aan Darcy.  Ze knikt en legt haar hoofd tegen mijn schouder.

"Ik ga ook even op bed liggen," zeg ik zacht tegen Niall. Hij knikt en drukt een kus op mijn wang. Hij geeft Darcy ook een kusje. Ze zwaait nog even naar de rest en dan loop ik met haar naar boven. Het misschien een beetje onbeleefd, maar ik ben echt moe.

Ik leg Darcy op het aankleed kussen en kleed haar om. Net als ik haar in haar bedje wil leggen gaat er een steek door mijn buik. Steek? Het voelt als een soort kramp! Shit! Nee niet nu!

"Niall," piep ik. De babyfoon staat beneden dus hij moet mij horen. Shit! Deze pijn is echt erg. Darcy begint te huilen, net als ik. Tranen van de pijn lopen over mijn wangen.

"Niall," hijg ik. Ik laat Darcy in haar ladiekantje staan en loop de gang.

"Niall!" Probeer ik te roepen maar het komt er heel zacht uit. Maura verschijnt onder aan de trap.

"Niall!" roept ze. Niall komt aangelopen. Als hij mij ziet rent hij meteen naar boven.

"Volgens mij komt de baby," piep ik.

✔His Groofy SmileWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu