"Wat is er met Liam?"
"Hij had wat gedronken, iets te veel zelfs. Zijn hart kon het niet aan. Hij ligt in coma en ze weten niet of hij er nog uit komt." Cheryl barst in tranen uit en dan wordt de verbinding verbroken. Met trillende handen stuur ik Cheryl een berichtje.
Als je wilt praten ben ik er voor je. Waar zijn jullie nu? Dan komen we er aan. -Evelien
Ik leg de telefoon op het aanrecht en loop naar de woonkamer. Niall heeft Darcy in zijn armen en is allemaal verhaaltjes aan het vertellen.
"Niall," zeg ik zacht. Ik kijk op en ik zie dat zijn ogen helemaal rood zijn van het huilen. Ik ga naast hem zitten en sla mijn armen om hem heen.
"Het komt wel goed," zeg ik zacht als ik Niall hoor snikken. Hij knikt en kijkt op.
"Zullen we naar Liam toe?" vraagt Niall dan.
"Is goed." Ik pak Darcy van Niall over neem haar mee naar de gang waar ik haar jasje aan trek en haar dan in de maxicosi leg. Niall komt aan gesjokt en trekt ook zijn jas aan. Ook ik doe mijn jas aan en dan lopen we naar de auto. Ik zet Darcy vast en loop dan naar de bestuurderskant. Ik kan snappen dat Niall nu geen zin heeft om te rijden.
Bij het ziekenhuis parkeer ik. Niall haalt Darcy uit de auto. Ik pak Niall zijn hand en zo lopen we het ziekenhuis binnen.
"We komen voor Liam Payne," zeg ik tegen de vrouw aan de balie.
"Derde verdieping kamer 390."
"Bedankt." We lopen naar de lift en gaan naar de juiste verdieping. Daar stappen we uit en lopen naar de juiste kamer. Voor de kamer zit Harry al met Cheryl.
"Waarom zitten jullie hier?" vraagt Niall.
"Een dokter is nu even bij Liam aan het kijken," zegt Harry zacht.
"Hoe is het met hem?" vraag ik als ik naast Harry ga zitten. Niall gaat aan de andere kant naast Cheryl zitten.
"Ja.. goed? Na omstandigheden gaat het wel. Het is nu aan hem om uit de coma te komen. Zijn lichaam heeft tijd nodig," zegt Cheryl. Ik knik.
"Liam is sterk. Hij komt er wel bovenop."
"Nog iets gehoord van Louis?" vraagt Niall dan voorzichtig.
"Nee. Die lul is van de aardbodem verdwenen," snauwt Harry. Darcy begint te huilen. Ik zucht en haal haar uit de maxicosi.
"Sorry," mompelt Harry.
"Geeft niet. Darcy is ziek dus ze huilt heel veel nu." Harry knikt en glimlacht dan even. De dokter komt de kamer uit en verteld een heel verhaal wat er op neerkomt dat er niks aan Liam zijn toestand is veranderd en dat we hem mogen zien.
Cheryl, Niall en Harry gaan naar binnen. Ik blijf op de gang omdat Darcy nog steeds huilt.
Toch loop ik naar de kamer als Darcy na 5 minuten nog niet stil is."Ik ben even naar de kinderafdeling," zeg ik dan.
"Wat ga je doen?" vraagt Niall.
"Darcy stopt maar niet met huilen. Misschien weten ze daar iets."
"Ik ga mee," zegt Niall en hij staat al op.
"Nee, Liam heeft je nodig. Ik red mij wel." Ik geef Niall nog een kus en loop dan de kamer uit. De wangen van Darcy zijn helemaal rood. Arme schatje.
Op de kinderafdeling meld ik mij bij de balie. Meteen komt er een zuster naar mij toe gelopen.
"Waar kan ik u mee helpen?" vraagt ze vriendelijk.
"Mijn dochter is ziek en ze huilt nu al 10 minuten achter elkaar door en ik krijg haar gewoon niet stil."
"Volgt u mij maar." Ik loop achter haar aan en we gaan naar een kamertje waar we gaan zitten.
"Hoe lang is ze al ziek?"
"Een dag. Vanmorgen wilde ze ook niets eten." De zuster knikt en schrijft wat op.
"Wat werd er gisteren gezegd wat ze heeft?"
"Dat ze een griepje heeft en dag we het in de gaten moeten houden." De zuster loopt naar Darcy toe en doet wat kleine testjes.
"Wat ik op dit moment alleen kan doen is haar antibiotica geven wat zich oplost in het drinken, dus dan hoeft ze niets te eten."
"En waar is die antibiotica voor?"
"Dat zorgt er voor dat ze vooral veel zal slapen en minder pijn zal hebben."
"Doe dat dan maar." De zuster glimlacht en schrijft wat op een briefje.
"Om de vier uur moet ze zo'n pil nemen en dan voor eerst voor de komende maand. Daarna zou ik jullie graag terug willen zien."
"Prima."
"Hiermee kan je de antibiotica halen bij de apotheek op de eerste verdieping."
"Bedankt!" Ik geef de vrouw een hand en pak het briefje aan. Ze glimlacht en dan loop ik de kamer uit. Op de eerste verdieping haal ik de medicijnen op en ga dan terug naar de kamer waar Liam ligt.
"Alles gelukt?" vraagt Niall.
"Ja. Darcy moet nu aan de medicijnen. Ze zal er slapen en ze zal minder pijn hebben." Niall knikt en pakt Darcy van mij over.
"Hoe gaat het met Liam?"
"hetzelfde als voor je wegging. De dokter zei dat als hij stabiel blijft dat goed genoeg is," zegt Harry.
"Niet voor mij," zegt Cheryl zacht. De deur gaat open en allemaal draaien we ons om naar de deur.
"Louis," sist Niall.
JE LEEST
✔His Groofy Smile
FanfictionI've never been in love until i saw you standing on that stage with the biggest goofy smile on your face because you're doing something that you love and dammit, that's when I fell in love *het verhaal is Nederlands*