51

334 21 11
                                    

Evelien Mulder

"Eef, de jongens komen zo. Kom je ook?" Niall komt de slaapkamer binnen met Mila in zijn armen.

"Ja, even mijn haar doen," zeg ik en loop naar de badkamer. Ik doe mijn haar in een vlecht en loop dan met Niall naar beneden. Darcy zit lief te spelen met haar poppen en Mila ligt nu in de box. Ik ga op de bank zitten. Niall kijk naar mij en aan zijn ogen kan ik zien dat hij bezorgd is.

"Wat?" vraag ik zacht.

"Niks," zegt Niall en hij loopt naar de keuken. Niet begrijpend kijk ik hem aan. De bel gaat. Darcy staat op en rent er naar toe.

"Darcy, wachten met opendoen!" roep ik en loop naar haar toe. Ze staat keurig bij de deur te wachten. Ik glimlach en open dan de deur.

"Oom Liam!" gilt ze blij en knuffelt Liam. Hij grinnikt en gaat door zijn knieën om Darcy goed te kunnen knuffelen. Hij staat op en tilt Darcy op. Ik doe een stap opzij zodat Liam en Cheryl naar binnen kunnen. Net als ik de deur dicht wil doen, komen Harry en Louis aangelopen.

"Simon is er met tien minuten," zegt Harry. Ik knik en doe de deur achter hen dicht. Niall heeft voor iedereen al drinken gepakt. Ik ga zitten en voel dat Niall naar mij kijkt. Meteen kijk ik naar hem en Niall kijkt vlug weg. Ik zucht en sta op. Uit de keuken haal ik mijn boodschappenbriefje en pak mijn portemonnee uit mijn tas.

"Ik ben boodschappen doen!" roep ik en trek mijn jas aan. Darcy komt de gang in gerend.

"Mag ik mee?" vraagt ze.

"Tuurlijk!" Ik glimlach en help haar met haar jas en haar schoenen. 

"Bye daddy!" roept Darcy. Ik grinnik en neem haar mee naar buiten. Ik zet haar vast in haar autostoeltje en stap zelf ook in.

"Hebben jij en papa ruzie?" Vanuit de achteruitkijkspiegel kijk ik haar aan.

"Nee hoor liefje. Mama is gewoon een beetje moe." Darcy knikt.

"Ik ook moe!" Ik glimlach en parkeer de auto. Ik stap uit en haal Darcy uit haar zitje. Ik zet haar naar op de grond en ze rent meteen naar de winkelwagentjes en pakt er eentje die ze onhandig naar mij toe duwt.

"Voorzichtig!" roep ik en kan haar nog tegenhouden dat het winkelwagentje tegen een auto komt. Darcy grinnikt. Ik schud mijn hoofd en zet haar in het zitje van de wagen. Ik duw het karretje de winkel in en pak alle boodschappen die we nodig hebben. Bij de kassa wordt alles in zakken gedaan. Ik reken af en neem dan alles mee. Ik laad alle boodschappen in en zet Darcy weer in haar zitje. Ik ruim het winkelwagentje op en rijd dan terug naar huis. Darcy is in slaap gevallen.  Ik glimlach lief en til Darcy uit het zitje. Ik loop naar binnen en loop meteen door naar boven zonder iets te zeggen. Ik leg Darcy in bed en kleed haar om in haar pyjama. Ik leg haar kleren op een stoeltje en stop haar dan in.

"Slaap lekker schatje," fluister ik en druk een kusje op haar voorhoofd. Zo zacht mogelijk loop ik de kamer uit en schrik me dood als ik Liam zie staan.

"Is er iets?" vraag ik en trek de deur achter mij dicht.

"Dat kan ik beter aan jou vragen," zegt Liam. Niet begrijpend kijk ik hem aan.

"Er is iets gaande tussen jou en Niall."

"Nee hoor." Ik loop langs Liam naar beneden en loop meteen door naar buiten waar ik de boodschappen uit de auto haal. Als alle boodschappen in de auto staan, loop ik nog naar buiten om de auto op slot te doen en begin dan met de boodschappen inruimen.

"Evelien, kunnen we praten?" vraagt Liam.

"Ik ga het niet weer over Niall hebben," zeg ik meteen. Wat denkt hij wel niet? Misschien iets er wel iets tussen mij en Niall, maar dat hoeft hij niet te weten.

"Kom op nou. Iedereen kan zien dat er iets," zegt Liam en slaat zijn armen over elkaar heen. Ik loop langs hem heen. Ik voel een hand op mijn bovenarm. Woest draai ik mij om en Liam kijkt mij afwachtend aan. 

"Wat wil je nou?!" roep ik kwaad. Liam doet geschrokken een stap achteruit. Tranen staan in mijn ogen. Ik sluit ze en voel de tranen al lopen. Ik ren de keuken uit. Ik pak mijn jas en ren het huis uit. 

"Evelien!" Ik negeer het en stap in de auto. Zonder verder ergens bij na te denken, rijd ik weg. Geen idee waar ik heen ga, maar ik kan hier niet blijven. 

✔His Groofy SmileWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu