Memories in Kota Kinabalu:Part 2

143 8 0
                                    

Keesokannya,aktiviti mereka adalah snorkelling.Lepas sarapan,meraka terus di bahagikan kumpulan.Kumpulan pertama Rapmons,Jungkook,Jin,Jimin,Aina,Fuah dan Erin.Yang kedua pula Jhope,Alisyah,Una,Dayah,Hanna,Suga,Taehyung.Mereka berpecah dan menuju ke tempat di mana banyak batu karang yang cantik.

Alisyah:"mual-mual"

Jhope:gwenchanna?

Alisyah:"senyap"

Jhope:"memberi Alisyah gula-gula pudina"

Alisyah:"terpaksa menerima sebab darurat"

Taehyung:Dayah!Dayah!tengok ni."mengambil air laut dan dititikkan pada matanya seperti menangis"omo!!!saya tak cantik ke?

Dayah:haish!dia ni kan!"menolak Taehyung sehingga jatuh ke dalam air"

Taehyung:"hanya ketawa"

Suga:"mengipas Hanna"

Hanna:aigo,sweetnya oppa.

Una:nak juga.nak juga

Suga:dae?

Hanna:dia kita punya lah."mendepakan tangan tanda menghalang Una dari datang dekat"

Sementara di boat satu lagi...

Jimin:"menanggalkan jaketnya"

Fuah:omo!abs!!!argh!!!!(dalam hati)"tanpa sedar jamnya terjatuh ke dalam laut"oh!

Jimin:wae?

Fuah:jam saya,terjatuh.(risau)

Jimin:takpelah.biarkan jelah.

Fuah:"mengeluh berat"

Jimin:"memberi Fuah jamnya"ambillah sementara awak cari jam lain.

Fuah:betul ni?

Jimin:ini jam kesayangan saya tapi takpelah awak kan perlukannya.

Fuah:gomawo"senyum"

Erin:"memanjat tangga untuk naik namun licin"

Jin:"menghulurkan tangannya untuk tolong"

Erin:gomawo.

Jungkook:"memakai goggle dan wajahnya amat lawak"

Aina:"tergelak"

Jungkook:anyeonghasaeyo."melambai Aina"

Aina:"tersenyum"anyeong?"melambai balik"

Rapmons:"masih keliru nak pakai jaket keselamatan"

Selepas snorkelling,dengan basah-basah mereka menuju ke gerai yang berada disebalik pulau.Selepas itu,mereka pulang ke hotel dan berehat.Petang itu,mereka bermain bola tampar manakala Alisyah,Aina,JHope menaiki banana boat.Jungkook hanya ketawa apabila melihat muka Jhope yang ketakutan.Hanna menanam Suga kedalam pasir dan berlawan bersama Una yang menanam Rapmons.Erin,Jin,Jimin,Fuah,Dayah dan Taehyung bermain bola tampar.

Fuah:"membuat serve"

Jin:"memukul balik"

Erin:"menyambut bola Jin"

Pihak lelaki tiada siapa yang sambut.Dan pihak lawan dapat mata.Jin agak terpaku dengan kehebatan Erin bermain bola tampar.Banana boat terbalik lalu Aina,Jhope dan Alisyah pun terbalik.

Suga:yeobo,awak buat apa ni?siap ada istana pasir dekat atas badan saya.

Hanna:shhhh....tangan saya ni berseni tau.

Una:"menepuk pasir di atas badan Rapmons"

Rapmons:uhuk,masuk dalam mulut sayalah.

Una:sorry....sorry...."mengalihkan pasir di pipi Rapmons"

Malay Student Live in KoreaWhere stories live. Discover now