I Found You

246 11 0
                                    

Dayah,Una,Alisyah dan Fuah menuju ke kedai buku.Dayah terpaksa mengikut mereka ke sana memandangkan kunci dorm mereka dipegang oleh Fuah.Una menuju ke bahagian novel manakala Fuah pula menuju ke bahagian majalah hiburan,Alisyah menuju ke buku tentang motivasi dan Dayah ke bahagian buku pelajaran.Dayah membelek-belek buku rujukan bagi subjek Bahasa Inggeris.Tanpa Dayah sedar ada mata yang memerhati Dayah disebalik buku di rak.

Taehyung:dia ni,bukan ke budak yang dekat kedai serbaneka?(dalam hati)

Dayah:"membelek isi dalam buku latihan itu"

Taehyung:"tersenyum"dia nampak lebih matang dan terurus dari haritu.(dalam hati)"Taehyung membaca nametag di baju Dayah."nama dia Dayah.Ni bukan baju Jeguk ke?(dalam hati)

Jhope:yo,jom balik rapmons dah tunggu dekat van.

Taehyung:hyung,saya dah jumpa perempuan yang saya cari selama ni(nada teruja)

Jhope:jinjja?!mana?

Taehyung:tu"menunjuk ke arah Dayah"eh?

Jhope:mana?seriouslah kau dah jumpa dia.ke orang lain?

Taehyung:ye,saya dah jumpa dia.dia ada je dekat situ tadi.

Jin:korang buat apa lagi ni?cepatlah Rapmons tunggu.

Jhope:jomlah,tak tadi V cakap dia jumpa budak perempuan yang dia jumpa malam krismas.

Jin:yeke?dah jumpa?

Taehyung:dae,tapi dia dah pergi.

Jhope:dahlah jom ambik Jungkook dekat sekolah dia.

Dayah membuat bayaran di kaunter bersama Fuah.Alisyah dan Una sudah pun ke kafe di seberang jalan.selepas mereka membuat pesanan,Alisyah dan Una duduk berdekatan dengan tingkap.

Alisyah:Una..

Una:Alisyah..

Kedua-dua pandang apabila mereka berdua serentak memanggil nama masing-masing.

Alisyah:Una dululah.

Una:tak,takpe Alisyahlah dulu cakap.

Alisyah:Una,aku nak minta maaf tau pasal rehat tadi.Aku terlalu emo bukan apa aku geram dengan jantan tu sebab dia Dayah jadi macam tu.

Una:Una pun nak minta maaf sebab terlalu emo tadi.

Alisyah:Una,sebenarnya kita bukan benci Una tapi kita benci Kai je.

Una:Una tahu"senyum"

Alisyah:sebenarnya kita tak kisah pun Una nak bercinta tapi Una kena beware sebab takut Kai tu guris hati Una.Kita tahu Kai sebenarnya baik.

Una:"senyum"thanks Alisyah.lepas ni jangan gaduh-gaduh lagi eh?janji?

Alisyah:"senyum"janji.

Aina menunggu Erin di depan sekolah.Erin telah pun menghantar message yang dia sedang tukar baju sekarang.Aina memerhati Jungkook bersama peminatnya.Terdetik di hatinya berkata kalaulah aku makwe Jungkook agaknya apa reaksi peminat-peminat dia yang dok ikut dia kehulu kehilir tu?Jungkook menaiki sebuah van hitam yang memang dari jauh kita tahu itu van selebriti.Tak lama lepas Aina perhati van itu,Erin pun datang bersama sebeg coklat dari peminatnya.

Aina:coklat?

Erin:ada yogurt,kek dengan yakult.

Aina:haha,bagus tak idea aku suh kau update status tentang makanan kegemaran kau.

Erin:brilliant.

Erin merupakan seorang pelajar yang aktif dalam sukan bola tampar dan lari.Dan kerana itu,dia popular dikalangan atlet.Dia juga seorang yang periang jadi memang ramailah peminat dia tak kiralah dari kalangan junior mahupun senior.

Malay Student Live in KoreaWhere stories live. Discover now