Sedang mereka berbual,Aina yang asyik berbalas message dengan Mark tidak sedar bahawa ada sepasang mata yang perhatinya sejak dari tadi.
Jimin:Aina.
Aina:"focus membalas message"
Jimin:Aina-sshi.
Fuah:"menjenguk sedikit telefon Aina"dia tengah balas message boyfriend dialah.
Jimin:jinjja?wah,nugu?
Fuah:Mark Kim.
Aina:asal?"menyampuk"
Fuah:amboi,orang panggil nama dia,dia tak tak dengar.Orang panggil nama Mark baru dengar.
Aina:hehe,tadi kau panggil aku ke?
Fuah:bukan aku,tapi boyfriend aku.
Aina:boyfriend?nugu?
Fuah:"buat muka what the"pakwe akulah,Jeon Jungkook.
Jimin:mwo?sekali lagi?
Fuah:Jeon Jungkook punya hyung.
Jimin:"tersenyum"baru betul.Anyway,Aina-sshi siapa Mark Kim?
Aina:owh,dia senior kitaorang tapi muda setahun dari Jungkook.
Jimin:yah,macam mana boleh bercinta?
Aina:dae?oh,dia melamar Aina lah.
Fuah:dia buat announcement dekat sekolah.Satu sekolah tahu Aina dengan Mark sekarang tengah bercinta.
Aina:hehe,tak sangka pula dia seberani tu.
Fuah:lepastu,dia confess Aina depan orang ramai dekat kantin sekolah.Kawan Mark Kim siap post dekat sns.Sweet oppa,time dia melamar Aina.
Jimin:Wae?awak nak macam tu juga ke?
Fuah:"angguk"
Jimin:"tersenyum hambar"aigo,kenapalah oppa jadi selebriti eung?nak bercinta pun kena sorok,kesian girlfriend saya ni.
Fuah:"pandang Jimin"gwenchanna,kalau awak bukan selebriti mungkin sekarang kita takkan bersama.
Jimin:geuchhi?kya,,awaklah girlfriend yang paling hebat.Aigo,untung Park Jimin.
Tiba-tiba lagu BTS-Danger ver piano berkumandang.Aina melihat tertera nama Mark di skrin telefonnya.
Aina:sorry,I got to go."bangkit dan keluar"
Erin:"memandang Fuah"
Fuah:Mark..Mark...
Hanna:Mak?bukan sekarang dah malam ke Malaysia?Mak dia tak tido lagi ke?
Erin:Mark Kimlah,bukan mak omma.
Hanna:owh,Mark Kim.
Jungkook:Aigo,battery habislah pula"bangkit"
Jhope:yah,nak pergi mana?
Jungkook:ambil powerbank,hyung ada?
Jhope:ani,yah kau asyik main game je.
Jungkook:"keluar"
Dayah dan Taehyung duduk di bangku hadapan kedai sarbaneka bersama air koko panas di tangan.
Dayah:kenapa awak nak jumpa saya?
Taehyung:pasal gelang yang saya kasi awak tu..
Dayah:kenapa?awak nak balik?
Taehyung:ani...
Dayah:habis tu?awak masih tak puas hati kenapa saya jual?
Taehyung:Dayah-sshi..
YOU ARE READING
Malay Student Live in Korea
Fanfic6 pelajar Malaysia melanjutkan pelajaran ke Korea bersama niat masing-masing.Namun pada suatu malam,seorang diantara mereka telah melalui suatu peristiwa pahit.Dan pada malam itu jugalah,sebuah cinta telah bercambah dihati seseorang.Kehidupan 6 pela...