Why You're So Annoying?

102 5 0
                                    

Lawatan berjalan dengan lancar.Mereka berhenti untuk makan.Selepas makan,Fuah ke washroom untuk basuh tangann kemudian tiba-tiba Taeha call.

Fuah:Taeha-yah.

Taeha:awak dekat mana?

Fuah:Gangnam,ada lawatan.wae?

Taeha:"menghembus nafas lega"saya dengar awak demam semalam.

Fuah:dae,tapi dah ok dah sekarang.

Taeha:"hembus nafas lega"saya ingat awak tak baik-baik lagi.sebab hari ni saya tak Nampak awak pun.

Fuah:"senyum"Taeha-yah,gomawo.

Taeha:wae?

Fuah:untuk semuanya.awak selalu ada bila saya dalam susah.gomawo.

Taeha:"terkedu"Fuah,kenapa awak macam ni tiba-tiba?awak ada sakit ke?

Fuah:"gelak"ani...awak ni banyak sangat tengok drama ni.

Taeha:"turut gelak"

Selepas berbual dengan Taeha,Fuah terus ke tandas kemudian dia menuju ke kereta untuk pulang.Masuk sahaja dia dikereta,dia terus menggapai telefon bimbitnya namun tiada.

Bogum:awak kenapa?

Fuah:telefon saya.....telefon saya hilang.

Bogum:mwo?!macam mana awak boleh cuai sangat ni?aigo..

Fuah:tadi saya rasa macam dah letak dalam beg.

Bogum:ada benda penting tak dalam tu?

Fuah:"angguk kemudian geleng"

Bogum:"pelik"betul-betullah

Mr.Alex:are you ok?

Bogum:sir,her phone is missing.

Mr.Alex:serious?come,we search for it.

Mereka mencari diseluruh kawasan rehat itu.Fuah hampir menangis sebab tak jumpa telefon dia.Bogum mengeluarkan telefon bimbitnya dan mendail nombor Fuah.Mr.Alex juga turut mencari.Tiba-tiba Bogum terdengar lagu JUMP oleh BTS kedengaran di ruang washroom.

Bogum:"senyum lega"eh,ada call lah"mengambilnya"si gila tak guna?aigo,ni mesti orang yang dia benci"senyum kemudian dia mematikan panggillannya"

Bogum kembali pada Fuah yang duduk kepenatan.

Bogum:"menghulur pada Fuah"

Fuah:"dari tunduk mengangkat kepalanya"oh?telefon saya!"gembira"

Bogum:"menyorokkan senyumannya"

Fuah:oh?ada missed call."memeriksa"

Bogum:oh,tadi saya call sebab nak.."berfikir"tadi aku call dia,jadi si gila tak guna tu aku?!yosh!(dalam hati)

Fuah:oh,haahlah awak call gomawo.."senyum"eh!mister Alex!I found my phone!

Mr.Alex:jinjja!good,come we back to school.

Mr.Alex menawarkan diri untuk hantar sampai rumah namun mereka menolak dengan sopan.Sebenarnya Fuah ingin berjumpa dengan Taeha dan Bogum ingin menyiapkan laporan dan beri kepada pengetua.

Fuah:Taeha-shhi!

Taeha:oh?Fuah-ya!!

Seperti babak dalam cerita mereka berlari mendapatkan satu sama lain.

Taeha:gwenchanna?

Fuah:"angguk"awak tak balik lagi?

Taeha:belum.saya ada perlawanan bola sepak sekejap lagi.awak nak balik?saya hantarkan.

Malay Student Live in KoreaWhere stories live. Discover now