Last night in Kota Kinabalu

143 7 0
                                    

Tepat pukul 12,Jhope bersama lampu suluh berjalan mengililingi hotel.Taklah takut sangat.Ada je orang yang masih belum tidur.Jhope singgah ke kedai cenderahati untuk membeli minuman.Ketika hendak keluar tiba-tiba dia terlanggar kuat dengan seseorang.

Alisyah:woi!mata tu letak mana?

Jhope:eh?Alisyah?

Alisyah:kau?kau buat apa hah dekat sini?dah tepi la,aku nak masuk."menolak Jhope ketepi"

Jhope:"melihat Alisyah kemudian dia ternampak sesuatu pada belakang baju Alisyah dan dia lihat cashier sedang ketawa bersama kawannya"omo!"masuk dalam dan mengejar Alisyah"

Alisyah:"terkejut Jhope di sebelahnya"kau asal ikut aku?!

Jhope:nah ambik jaket saya

Alisyah:aku tak sejuk lah.dah blah lah.(berang)dah lah aku tengah takde mood ni.(dalam hati)

Jhope:"membuka jaketnya dan mngikat pada pinggang Alisyah"

Alisyah:woi!kau ni memang nak kena"menumbuk muka Jhope"

Jhope"menahan tangan Alisyah"kalau kau buka,kau akan malu."serious"

Alisyah:asal pula?!

Jhope:"mengambil tuala wanita dirak sebelahnya dan beri kepada Alisyah"kau tukar lah.

Alisyah:"terkedu kemudian pandang Jhope"

Jhope:"berlalu pergi"

Alisyah:"melihat bajunya"pergh!banyak gila!malu kot aku!(dalam hati)haish!

Aina mengambil udara nyaman diluar,entah mengapa dia tak boleh tidur.Erin pula pergi membeli air"gedegang"di lobby entah apa yang sedap sangat air tu sampai sanggup berjalan jauh untuk ke lobby.Aina duduk di atas buaian kayu di bawah pokok tiba-tiba ada seseorang duduk sebelahnya.

Aina:Jungkook?awak buat apa kat sini?

Jungkook:saja jalan-jalan.bosanlah duduk dalam bilik tu.

Aina:tak tidur?

Jungkook:dah puas.Aina.

Aina:ye?

Jungkook:kenapa awak taknak cerita tentang kekasih awak.

Aina:haish,tak habis-habis nak tahu.Awak tu kenapa tak ngaku yang pernah kiss perempuan?

Jungkook:"tersenyum"nanti awak bagitau fans saya.

Aina:takut fans rupanya.

Jungkook:dah,3 orang saya kiss.

Aina:aigo,playboynya awak.

Jungkook:hehe,maybe awak orang yang keempat.

Aina:awak kiss saya,saya tumbuk awak."menunjukkan penumbuknya"

Jungkook:awak?ceritalah pula.

Aina:"geleng"

Jungkook:"tiba-tiba dia dapat idea"Lately I've thinking,Thingking 'bout what we had.."mula menyanyi"

Aina:"pandang jungkook.di mindanya terlayar kenangan bersama si dia"

Jungkook:"terus menyanyi"

Aina:"air mata bergenang dan mula menangis"

Jungkook:"menggosok kepala Aina"cuba awak luah dekat saya.

Aina:"mengelap air matanya"saya dengan Alisyah sama je.

Jungkook:laki tu curang dengan awak?

Aina:ani...dulu,saya ada suka seseorang ni.hubungan kami baik.makin lama kami rapat makin bercambah rasa cinta ni.jadi,suatu hari saya cuba untuk luahkan perasaan saya.namun,masa saya nak luah tu dia ada bersama kawan baik saya.saya ingat diaorng hanya berbual tapi,dia melutut depan kawan saya dan melamar.masa tu baru saya tahu yang selama ni saya hanya bertepuk sebelah tangan.bila saya dapat tawaran pergi korea.saya terus setuju.

Malay Student Live in KoreaWhere stories live. Discover now