Fuah mendengar lagu bagai nak pecah otaknya.Dia berjalan tanpa arah tuju.Tiba-tiba dia terlihat gerai fishcake di seberang.Tanpa melihat lampu pejalan merah,dia terus melintas.Tiba-tiba ada tangan yang menarik lengan Fuah.Fuah terkedu.
Jimin:awak gila ke?!
Fuah:"hanya menatap muka Jimin tanpa berkelip"
Jimin:yah!yah!awak tak Nampak ke lampu pejalan merah?
Fuah:"menanggalkan earphone dari telinganya"dae?
Jimin:aigo!patutlah awak tak dengar kereta tu hon.
Fuah:kereta hon?
Jimin:tadi,awak nyaris-nyaris nak kene langgar.nampak tak tu?"menunjuk ke arah lampu pejalan'
Fuah:kenapa?
Jimin:lampu tu merah,kenapa awak jalan?
Fuah:"senyap"
Jimin:haish,awak nak pergi mana?
Fuah:nak makan fishcake tu...
Jimin:jomlah,saya teman.
Mereka menuju gerai fishcake.Jimin makan dengan bersemangat namun Fuah dari tadi tak gerak-gerak makn.
Jimin:awak kenapa?saya dah dekat 8 cucuk makan.awak baru satu.
Fuah:saya tak ada seleralah.
Jimin:aigo,ruginya.kenapa awk tak nak makan?bukan awak ke nak pergi sini?
Fuah:"senyap kemudian berlalu pergi"
Jimin membuat pembayaran kemudian mengejar Fuah.Fuah duduk di bangku bersama fishcake ditangannya.Jimin turut duduk di sebalah Fuah.
Fuah:kenapa awak ikut saya?(datar)
Jimin:saja..yah,dah lama tak keluar sama-sama.jom?saya belanja awak tengok wayang.
Fuah:ajaklah Aina.diakan awak punya partner.
Jimin:yah,awak jeles eh?
Fuah:"mengeluh"kalau saya jeles pun,awak nak buat apa?nak jadi boyfriend saya?
Jimin:yah,awakkan girlfriend army saya.jadi...
Fuah:jadi awak boyfriend saya?"ketawa hambar"saya dah taknak jadi girlfriend army bts lagi.
Jimin:wae?
Fuah:sebab,mulai sekarang saya nak cari lelaki yang pandang saya seperti perempuan bukan sebagai peminat"bangkit dan berlalu pergi"
Jimin:"terkedu"mwoya?kenapa dia emo sangat?aigo,alone again...
Fuah baring di atas katilnya.Sebenarnya ketika Jimin mendakapnya,dia terkejut sangat sehingga Jimin cakap pun dia tak focus.Masa makan fishcake pula,hatinya hampir ingin kembali kepada Jimin namun bila difikirkan balik apa yang Jimin lakukan terhadapnya dia terus tawar hati kembali.
Erin dan Sunjeong menuju sedang mencari jarring baru untuk pasukan bola tampar.Sedang mereka berjalan pulang tiba-tiba mereka terserempak dengan Jin.
Jin:Erin.
Erin:Jin?!dia buat apa dekat sini?!(Dalam hati)oh,oppa.
Sunjeong:omo!Jin-sshi.Anyeong"tunduk"
Jin:yah,kenapa tak angkat call saya?message saya pun tak balas?telefon awak rosak ke?
Erin:ceh,nak caring pula.mana Hyerin jagiya whatever dia tu?(dalam hati)
Hyerin:oppa~!
Erin:panjang umur(dalam hati)
YOU ARE READING
Malay Student Live in Korea
Fanfic6 pelajar Malaysia melanjutkan pelajaran ke Korea bersama niat masing-masing.Namun pada suatu malam,seorang diantara mereka telah melalui suatu peristiwa pahit.Dan pada malam itu jugalah,sebuah cinta telah bercambah dihati seseorang.Kehidupan 6 pela...