Dayah menuju ke gerai serbaneka dan membeli barang yang rakan-rakannya kirim.Selesai membeli,Dayah duduk di taman tempat biasa dia berjumpa dengan Baekhyun.Dayah sedang berfikir tentang apa yang dia lakukan.Ada sepasang mata yang perhatikannya.
Baekhyun:"memegang bahu Taehyung yang sedang memerhati Dayah"
Taehyung:"terkejut"
Baekhyun:kau free esok pagi?
Taehyung:dae?
Baekhyun:jumpa aku dekat kafe sebelah kedai buku.
Taehyung:"keliru"
Baekhyun:"tersenyum hambar"baik kau balik.kau duduk sini pun buat sakit hati"berlalu pergi"
Taehyung melihat Baekhyun menuju ke arah Dayah.Tak pernah Taehyung melihat Dayah senyum segembira itu.Dia menarik nafas dan berlalu pergi.Betul kata Baekhyun duduk situ buat sakit hati dia saja.
Baekhyun:lama ke awak tunggu?
Dayah:taklah,baru sampai."senyum"
Baekhyun:"senyum memandang Dayah"awak tak pernah tak senyum setiap kali kita jumpa.sekali je awak menangis masa saya minta putus.
Dayah:"senyum hambar"Baekhyun...
Baekhyun:dae,Dayah-sshi.
Dayah:kenapa awak kembali kepada saya semula?bukan awak kata awak nak focus pada carrier awak?
Baekhyun:"menghembus berat"sebenarnya,saya minta putus sebab saya penat dengan hubungan ni.saya rasa saya dikongkong dan penat untuk jaga hati awak.jadi.saya nak lari dengan tu semua.
Dayah:habis,kenapa awak kembali kepada saya?awak tak takut nanti penat?
Baekhyun:"pandang Dayah dan senyum"aniya,saya lagi penat menahan rindu dan kesal lepas kita putus.saya rasa kosong,tiada siapa yang saya nak message dan bermanja.saya cuba cari orang lain tapi diaorang cakap saya ni terlalu keanakan."ketawa hambar"hanya awak je faham perangai saya.
Dayah:"senyum simpati"
Baekhyun:gomawo.."pandang Dayah"sebab terima saya.
Dayah:"senyum"sejak kita putus,saya selalu menanti ucapan maaf dari awak.
Baekhyun:mian,sebab tunggu lama.
Dayah:gwenchanna,saya tahu masanya akan tiba juga.
Baekhyun:"menarik nafas lega"
Mereka berborak hingga pukul 12.00 pagi.Baekhyun ingin menghantar Dayah namun Dayah menolaknya.Ketika dalam perjalanan pulang,dia rasa ada sesuatu yang tak kena.Dia yakin yang dia dah buat keputusan yang betul tapi kenapa hatinya seperti tersekat.Rasa seperti ada yang tak terluah.
Esok paginya,Taehyung menunggu kehadiran Baekhyun di kafe.Taehyung termenung sambil berfikir apa yang akan dikatakan Baekhyun kepadanya.
Baekhyun:anyeong.lama tunggu
Taehyung:d..dae?ani"senyum"hyung nak air?
Baekhyun:gwenchanna,hyung nak cepat.
Taehyung:"entah mengapa dia gugup"
Baekhyun:pernah bercinta ke sebelum ni?
Taehyung:dae?oh,tak pernah.
Baekhyun:Dayah tu...... comel kan?baik dan matured.dia sangat sempurna
Taehyung:"tersenyum membayangkan Dayah"
Baekhyun:kau sayang Dayah?
Taehyung:"angguk"
YOU ARE READING
Malay Student Live in Korea
Fanfiction6 pelajar Malaysia melanjutkan pelajaran ke Korea bersama niat masing-masing.Namun pada suatu malam,seorang diantara mereka telah melalui suatu peristiwa pahit.Dan pada malam itu jugalah,sebuah cinta telah bercambah dihati seseorang.Kehidupan 6 pela...