Rumah hantu,persembahan dan makan sudah pun dilakukannya.Erin dan Jin sedang duduk dibawah pohon yang rendang.Erin tiba-tiba rasa gelisah bila hendak tanya tentang perhubungan mereka.
Erin:erm...Jin-shhi..
Jin:oh,sekejap."menjawab panggilan"
Erin:haish,ada je nak ganggu....(geram)
Jin:dae...dae....belakang gelanggang.
Erin:siapa tu?
Jin:oh,kawan.
Hyerin:oppa!"berlari dan memeluk lengan Jin"
Jin:dah lama sampai?
Hyerin:dae,dah lama.oh?ni siapa?
Erin:anyeong,Erin imminda.
Jin:adik angkat tapi special edition.
Hyerin:oh,adik angkat.oppa,jomlah malam ni kita tengok wayang nak?
Jin:jom!
Hyerin:saya nak kenalkan dekat semua kawan Hyerin yang oppa ni boyfriend Hyerin.
Jin:aigo,kyeopta.."mencuit hidung Hyerin"
Erin:adik angkat je?!je?!(dalam hati)
Jin:Erin,jomlah kita pergi sana.
Hyerin:oh!lupa!jomlah"sambil memeluk lengan Jin"
Erin:takpelah,sana saya dah pergi.korang pergilah.
Jin:jinjja?
Hyerin:kalau macamtu,ok.jom oppa"mengheret Jin"
Erin:"keliru"
Sepanjang festival ni berlangsung,Dayah langsung tak focus.Baekhyun perasan perubahan Dayah.Jadi,malam tu Baekhyun berjumpa dengan Dayah di sebuah kafe yang agak jauh dari dormnya.Dayah menunggu Baekhyun,tak lama lepastu Baekhyun muncul.
Baekhyun:lama tunggu?
Dayah:dae?oh,taklah lama mana.wae?
Baekhyun:Dayah...saya cakap awak jangan terkejut(gementar)
Dayah:kenapa?
Baekhyun:saya rasa,saya nak putus....terima kasih sebab beri saya peluang."pandang Dayah"
Dayah:"renung Baekhyun"putus?wait,kenapa aku tak sedih?kenapa aku rasa biasa.dan kenapa aku rasa lega?!!?!!(Dalam hati)
Baekhyun:bukan saya yang nak putus,tapi saya rasa macam saya dah tak ada dalam hati awak.maafkan saya Dayah.
Dayah:Baekhyun,tak apa.mungkin ini jalan yang terbaik."senyum"
Baekhyun:dae?"pandang Dayah"dia senyum?dan kenapa dia tak nangis?(DAlam hati)
Dayah:Baekhyun,kalau dah tak ada apa-apa saya pergi dulu."bangkit dan berlalu pergi"
Dayah berdiri menunggu lampu pejalan kaki bertukar hijau.Suasana riuh dan bingit mungkin sekarang waktu kemuncak orang datang ke bandar untuk release tension.Lampu bertukar hijau,Dayah hanya berjalan dengan tenang.Terdengar seperti namanya dipanggil namun hanya dibiarkan mungkin khayalannya.Telefon berdering,Dayah mengukir senyuman..
Dayah:Taehyung.......saya
Bush!Bunyi seperti kereta melanggar seseorang.Dayah pusing belakang,telefonnya terus terjatuh.Tergamam.
Taehyung:D....Dayah.....D...Da...
Dayah:"kaku tak berganjak"
Taehyung:s...saranghanda.............(lemah)
Taehyung di bawa ke hospital.Dayah masih lagi terkejut namun,kakinya melangkah mengekori ambulans yang dinaiki Taehyung.Dayah menuunggu di luar dengan gementar.Dia melihat kotak hadiah yang berwarna ungu violet dengan sedikit tompok darah Taehyung.Terketar tangan Dayah membukanya.Terlihat scarf hijau cair yang bercorak bunga pink.
Dr:Awak penjaga dia?
Dayah:tak,saya kawan dia.
Dr:oh,Kalau penjaga dia datang tolong beritahu saya ye?
Dayah:"angguk lemah"
Taehyung Berjaya dibedah,khabar tentang kemalangannya cepat sahaja tersebar.Dayah duduk disebelah Taehyung.Dia membuka surat yang ditulis oleh Taehyung...
ANYEONG,DAYAH-SHI~!(>.<) AWAK TAHUKAN YANG SAYA SUKA AWAK?MASA FIRST AWAK TOLAK SAYA TU,SAYA RASA SEDIHLAH JUGA.TAPI,SAYA TETAP TAK PUTUS ASA.JADI,SAYA HANTAR SURAT NI UNTUK LUAHKAN APA YANG SAYA NAK CAKAP.AWAK!YE!YANG BACA SURAT NI.DAYAH,SAYA TAHU AWAK SUKA BAEKHYUN,SAYA TAHU AWAK NI BAIK SEBAB BERI PELUANG DEKAT BAEKHYUN.TAPI,BOLEH TAK AWAK BERI SAYA PELUANG JUGA?BOLEH TAK AWAK PANDANG SAYA PULA?SAYA BETUL-BETUL SUKAKAN AWAK.SEJAK PERTAMA KALI KITA BERJUMPA SAMPAI SEKARANG.MESTI AWAK PELIKKAN KENAPA SAYA TAK CALL AWAK,BALAS MESSAGE AWAK.SEBENARNYA,SAYA CUBA UNTUK LUPAKAN AWAK.SAYA DELETE NOMBOR,BUANG CHAT YANG LAMA TAPI,ENTAH KENAPA SAYA MASIH RINDU AWAK.... :" APA-APA PUN,KALAU TEMPOH SAYA DI DUNIA TINGGAL SEHARI,SAYA NAK HABISKAN SISA-SISA TU DENGAN AWAK.WALAUPUN SEHARI.SAYA SAYANG AWAK DAYAH.NEOMU..NEOMU..NOEMU..JOHA...... <3<3<3<3<3<3
FROM,
KIM TAEHYUNG(DAYAH'S LOVER TO BE)
Air mata bertakung di tubir.Dayah merenung wajah lemah Taehyung.Dulu hatinya kosong kini hatinya sakit.Sakit dengan melihat keadaan Taehyung.
YOU ARE READING
Malay Student Live in Korea
Fanfic6 pelajar Malaysia melanjutkan pelajaran ke Korea bersama niat masing-masing.Namun pada suatu malam,seorang diantara mereka telah melalui suatu peristiwa pahit.Dan pada malam itu jugalah,sebuah cinta telah bercambah dihati seseorang.Kehidupan 6 pela...