Dayah dan Hanna berada di dalam kedai barang kemas.Sudah 2 jam mereka berada di kedai barang kemas dan sudah 6 kedai yang dimasuki oleh mereka.
Hanna:kau tak jumpa lagi ke gelangnya"terduduk akibat kepenatan"
Dayah:ish,mana lah gelang aku tu?(pasrah)
Hanna:kau letak mana?
Dayah:aku letak dalam lacilah.
Hanna:entah-entah perompak masuk kot time kita pergi LA haritu.
Dayah:takdenya,kalau dia rompak mesti laptop yang lain-lain hilang.Lagipun dompet Alisyah betul-betul ada dekat atas meja.Takde pun duitnya yang kurang.
Hanna:itu rezeki dia.mungkin kau takde rezeki dengan gelang tu.
Dayah:mana boleh,Taehyung beli dekat Milan tau.Bukan setakat tu je,dia siap simpan untuk aku 2 bulan.aku,tak sampai sebulan dah hilangkan.
Hanna:yelah,tapi benda dah hilangkan.
Dayah:cuba kau bayangkan kau kat tempat aku.
Hanna:dah pernah rasa.banyak kali aku hilangkan barang yang Suga kasi.
Dayah:habis Suga?
Hanna:first,dia kasi cincin yang dia beli dekat Jepun.Harganya berapa ribu tah kalau ikut duit Malaysia lah.Lepastu aku terhilangkan.Mula-mula dia marah aku tapi esoknya dia ok.Sejak kejadian tu,dia dah tak belikan aku hadiah mahal-mahal.So,kalau aku hilangkan pun dia taklah rasa terseksa.
Dayah:"hanya dengar kemudian berfikir"
Fuah berada di bilik seni menunggu Erin dan Alisyah habis.Entah mengapa bilik itu ada aura yang menenangkan hingga dia rasa ingin terlelap.Dia tersedar bunyi pintu dibuka,seseorang masuk kemudian meletakkan air tin diatas mejanya.
Fuah:Bogum sunbaenim?"bangun"
Bogum:oh?(terkejut)aw...awak dah bangun?
Fuah:"terlihat air tin diatas mejanya"air tin tu..(dalam hati)
Bogum:"meletak air tin tu kemudian dia duduk di kerusi dan menghidupkan komputernya"
Fuah:"mengambil air tin diatas meja"
Bogum:kenapa tak balik lagi?
Fuah:oh,saya tunggu kawan.awak?
Bogum:ada kerja sikit.
Fuah:Bogum,boleh tak saya nak tanya sesuatu?
Bogum:apa?
Fuah:selama ni,awak ke yang selalu letak air tin dekat meja saya?
Bogum:d..dae?
Fuah:air ni"menunjukkan air tinnya"
Bogum:"senyap"
Tiba-tiba telefon Fuah mendendangkan lagu JUMP-BTS.
Fuah:dah habis?ok,nanti aku datang."mengemas barangnya"
Bogum:Fuah,hati-hati dengan Taeha.
Fuah:wae?
Bogum:dia tu boleh apa-apakan awak bila dia tengah marah.(pandang Fuah)
Fuah:"senyum"kitaorang...dah putus.
Bogum:putus?(terkejut)
Fuah:"senyum dan berlalu pergi"
Kelihatan Alisyah dan Erin sedang berborak-borak di bawah pohon depan pintu sekolah.
YOU ARE READING
Malay Student Live in Korea
Fanfiction6 pelajar Malaysia melanjutkan pelajaran ke Korea bersama niat masing-masing.Namun pada suatu malam,seorang diantara mereka telah melalui suatu peristiwa pahit.Dan pada malam itu jugalah,sebuah cinta telah bercambah dihati seseorang.Kehidupan 6 pela...