Aina menukar langkah menuju ke kelasnya,semua mata memandangnya.Dia menebalkan muka seperti tiada apa yang berlaku.Sebaik sahaja dia masuk ke kelas,terlihat Dayah sedang membaca buku keseorangan.Aina terus duduk disebelahnya.
Dayah:Aina,Mark ke pakwe yang kau cakap tu?
Aina:"senyap"
Dayah:Aina,dengar lah aku cakap.
Aina:"mengeluarkan phonenya"jangan cakap dengan aku harini.(serious)
Dayah:eleh,pakwe dah buat anouncement.
Aina mencari nama Jungkook dan messagenya.
Kookkom-sshi,awak dekat mana? -AINA
Kookkom,kenapa awak tak tunggu saya?-AINA
Oppa,nanti rehat nak makan sama-sama?-AINA
Jungkook,awak marah ke?eung?-AINA
Oppa!!!!replylah-AINA
Yah!kalau awak terus macam ni,macam mana masalah kita akan selesai?-AINA
Jeon Jungkook!Jeon Jungkook!-AINA
Jungkook hanya melihat kosong message dari Aina.Kejadian tadi,masih belum reda lagi.Perasaan ketika dia melihat Aina bersama Jimin kini kembali muncul.Sakit hati dan kecewa memenuhi dirinya.
Erin dan Fuah sedang berjalan menuju ke bilik mereka.Tiba-tiba Sungjoon muncul dari bilik rawatan.Mata mereka bertaut namun seperti biasa Sungjoon akan pura-pura tidak kenal Erin.
Erin:Fuah,kau pergi dulu eh?
Fuah:kau nak pergi mana?
Erin:aku ada hal jap.
Fuah:hah,cepat tau.nanti aku dengan Dayah je.
Erin:ok"terus mengejar Sungjoon"
Erin mengekori Sungjoon hingga ke dewan gym.Namun,dia hilang jejak kerana tiada siapa di gym itu.
Erin:mana pula Sungjoon ni"mengeluh"
Sungjoon:wae?"muncul dari belakang"
Erin:opocot!haish,terkejut saya"mengurut dadanya"
Sungjoon:"tergelak"
Mereka duduk di hujung dewan.Suasana sunyi dan awkward sangat!
Sungjoon:kenapa awak cari saya?
Erin:sebenarnya,Sungjoon-sshi..saya nak minta maaf.
Sungjoon:wae?sebab lukakan hati saya?
Erin:"angguk"
Sungjoon:"tersenyum sedikit"yah,awak fikir dengan minta maaf boleh ubati hati saya?
Erin:"senyap"
Sungjoon:betul,hati saya terluka sekarang dan maaf awak tak mampu nak ubat hati saya.
Erin:habistu,saya nak buat apa?
Sungjoon:"senyum"saya nak awak kembali pada saya.
Erin:"pandang Sungjoon"tapi...
Sungjoon:awak dah ada Jin?saya tahu.Saya nak awak kembali pada saya bila awak dan Jin dah takde apa-apa eung?
Erin:dae?"tak mengerti"
Sungjoon:"mengeluh kecil"kalau Jin ada lakukan apa-apa dekat awak atau awak dah tak ada hati dekat Jin,awak datanglah kepada saya sebelum hati dimiliki wanita lain.
Erin:awak masih mengharap saya suka awak ke?
Sungjoon:mestilah,kan saya cakap saya akan tunggu awak untuk sejuta tahun lamanya.
YOU ARE READING
Malay Student Live in Korea
Fanfiction6 pelajar Malaysia melanjutkan pelajaran ke Korea bersama niat masing-masing.Namun pada suatu malam,seorang diantara mereka telah melalui suatu peristiwa pahit.Dan pada malam itu jugalah,sebuah cinta telah bercambah dihati seseorang.Kehidupan 6 pela...