Love You Too

124 4 2
                                    

Di gelanggang tertutup..

Alisyah:lepas ni,kita lawan budak perempuan sekolah Shinhwa.Aku nak korang focus!Center!kau penting!ingat,kaulah penyebab kita menang dan kaulah penyebab kita kalah.faham!

Team Netball:faham!

Alisyah:Jeguk girls!

Team Netball:we are winner!

Alisyah:again!

Team Netball:we are winner!winner!winner!yeah!

Semua:"tepuk tangan"

Jhope duduk dibarisan belakang,melihat Alisyah bersorak.

Alisyah:"terlihat JHope"

Jhope:"menaikkan ibu jarinya"

Alisyah:"hanya tersenyum"

Alisyah bermain dengan lincah,sama seperti pasukan netballnya.Separuh masa sudah habis,kini mereka berehat.Buat masa sekarang,kumpulan Alisyah sudah mendahului.

Jhope yang gembira melihat Alisyah bermain terus bangkit selepas masa pertama tamat.Dia terus menuju ke mesin gedegang di hujung gelanggang.Sedang dia beli,tiba-tiba datang beberapa orang pelajar ingin mengambil gambar bersamanya.Alisyah yang perhati dari jauh,merasa sebal melihatnya.

Alisyah:gediknya pompan tu!Jhope pun sama!gatal!hish!laki semua tak guna!(mengomel)

Jhope datang menuju ke Alisyah,namun diserbu lagi kali ini dari pemain pihak lawan.Macam-macam yang dipinta oleh peminat Jhope.Jhope hanya melayan sahaja karenah peminatnya.Tiba-tiba ada seseorang memeluknya.

Jhope:"terkedu"

Peminat:oppa,jom tangkap gambar."mendekatkan pipinya ke pipi Jhope"

Jhope:"senyum janggal.matanya memandang Alisyah"

Alisyah:"menjeling"

Jhope:"cuba leraikan pelukan dan menuju ke Alisyah"

Pengadil:ok!perlawanan akan bermula.

Jhope:Alisyah!"menggapai tangan Alisyah"

Alisyah:"mencerlung Jhope"

Jhope:"automatic dia melepaskan tangan Alisyah"good luck?

Alisyah:"jeling"pergilah cakap dekat budak perempuan yang peluk kau tadi.

Jhope:dae?

Alisyah:kau blahlah.Aku nak focus main ni.

Jhope:tapi,kenapa?

Alisyah:sebab kau me.nye.mak."terus berlalu pergi"

Jhope:yah!dia cakap aku menyemak?huh!cakap jelah jeles(geram)

Permainan berjalan seperti biasa,Alisyah terus bermain dengan lincah.Tiba-tiba ada suara menjerit keriangan,Alisyah menoleh rupanya peminat Jhope sedang bersorak keriangan.Sungguh dekat peminat Jhope dan Jhope.Hati Alisyah diselubungi cemburu.

Center:Alisyah!!

Alisyah:"masih memerhati Jhope"

Center:Alisyah!

Piiit!wisel dibunyikan dan sekali gus menarik perhatian Alisyah.Center meletakkan bola kebawah dan diambil oleh pihak lawan.

WA:kau asal?orang panggil,kau termenung pula.(berang)

Alisyah:eh?sorry.

WA:sorry sorry.captain jenis apa kau ni?(sinis)"berlalu pergi"

Alisyah:ni semua Jhope tak guna tu punya pasallah!ergh!(Dalam hati)

Malay Student Live in KoreaWhere stories live. Discover now