The Day We Meet

576 18 0
                                    

Dayah menanti seseorang di suatu taman.Ditangannya terdapat beg kertas yang mengandungi sekotak coklat dan surat.Tak lama lepastu terdengar bunyi derapan kasut.

Dayah:Baekhyun oppa."tersenyum"

Baekhyun:nak apa jumpa saya malam-malam ni?"duduk disebelah dayah"

Dayah:sebernanya....

Baekhyun:sebelum awak cakap.saya nak beritahu satu perkara.

Dayah:cakaplah"focus"

Baekhyun:saya nak,kita putus."tanpa menoleh kearah Dayah"

Dayah:"terkedu"

Baekhyun:sebelum awak nak buat andaian yang melulu biar saya jelaskan kenapa."pandang Dayah"

Dayah:"air mata bergenang"putus?kenapa tiba-tiba je dia nak putus?(dalam hati)

Baekhyun:saya nak focus pada kerjaya saya.lagipun awak masih belajar jadi saya rasa,baik awak focus pada pelajaran awak.

Dayah:tapi,kita kan dah bersama selama 2 tahun.kenapa tiba-tiba awak nak putus?kalau sebab nak fokus,selama ni kita okay je dalam haluan masing-masing.

Baekhyun:awak masih mentah.awak tak faham apa yang saya cakap."berlalu pergi"

Dayah:Baekhyun!

Baekhyun:"berhenti dan pusing belakang"nangis?(dalam hati)

Dayah:kalau awak nak putus,baiklah saya hormat keputusan awak.tapi,ambillah hadiah terakhir dari saya ni."menghulurkan beg kertas kepada Baekhyun"

Baekhyun:"mengambil kemudian berlalu pergi"

Dayah:"terduduk.hatinya sungguh sakit"

Dayah menuju ke kedai serbaneka di hadapan taman itu.Dia membeli satu mangkuk ramen dan air gas kemudian dia duduk di kerusi yang disediakan.Menghirup sup ramen kemudian membuka air tinnya.Yeah,inilah cara Dayah menghilangkan sakit hatinya iaitu dengan makan ramen.Dia masuk balik ke dalam kedai untuk membeli semangkuk lagi ramen.ketika dia membuat pembayaran di kaunter.Dayah beratur menunggu orang di depannya membuat pembayaran.

Dayah:"terlihat beg yang dipegang oleh orang depannya"ni bukan beg yang aku kasi Baekhyun tadi ke?(dalam hati)

........:"tersedar Dayah melihatnya"Anyeong?

Dayah:boleh saya nak tengok beg kertas awak?

........:dae?oh ni?"menunjukkan beg kertas di tangannya"

Dayah:hmmm.

.........:tengoklah"member kepada Dayah"

Dayah:"melihat isi dalam beg itu kemudian dia lihat sekotak coklat yang sama dia beri kepada Baekhyun"mana awak dapat beg ni?

..........:tadi,ada seseorang beri saya dia cakap hadiah dari fans.

Dayah:fans?"memandangnya"

Taehyung:anyeong,v imminda."membuka masknya"

Dayah:"air mata bergenang"orang yang kasi awak tu lelaki?

Taehyung:dae.oh?macam mana awak tahu?

Dayah:"air mata berjujuran"

Taehyung:omo.janganlah nangis."gelisah"

Taehyun bawa Dayah duduk di kerusi luar bersama barang yang dia beli.

Dayah:saya ni jahat ke?kenapa dia nak putus dengan saya?apa salah saya?"menangis"

Taehyun:yah..yah..janganlah nangis."tidak tentu arah"

Malay Student Live in KoreaWhere stories live. Discover now