Esoknya,bayang-bayang Jungkook tidak kelihatan.Aina dapat tahu yang Jungkook akan belajar secara bersendirian mulai hari ini.Aina sering juga mendapat surat amaran dari fans Mark.Tapi dia hanya tidak mengendahkannya dan jika dia dibuli rakan-rakannya akan segera menolongnya.Untung Aina ada rakan yang hebat seperti mereka.Una sedang sibuk mengemas barang untuk pulang ke Malaysia.
Sehari sebelum pulang Malaysia,Una dan Rapmons berjumpa..
Una:oppa,esok Una balik Malaysia.
Rapmons:dae?"hampir tercekik gula-gula getah yang dikunyahnya"
Una:Una dapat surat amaran minggu lepas.
Rapmons:sebab tu nak jumpa?
Una:ani,Una nak kasi ni."memberikan Rapmons scarf coklat muda"
Rapmons:"keliru"
Una:gomawo sebab jadi abang angkat sementara Una."senyum"
Rapmons:abang?
Una:"angguk"abanglah.Kalau tanpa Namjoon oppa,mesti sampai sekarang Una tak tahu yang Kai tu curang.
Rapmons:Kai?aaa,saya faham.Jadi,awak pindah bukan sebab surat tawaran je.Sebab Kim-sshi?
Una:maybe?"gelak"
Rapmons:mwoga.(serious)
Una:Una dah fikir masak-masak.Una rasa ini adalah jalan terbaik.Kalau terus duduk sini pun,Una hanya mengingat kisah lepas je.Lagipun,kawan-kawan pun cakap benda sama.
Rapmons:Alisyah?
Una:dia ok,cuma dia sedihlah mula-mula.alah,nanti lama-lama ok juga.
Rapmons:omma?
Una:mak Una pun tak kisah dia kata takyahlah dia nak risau yang Una dah makan ke belum sebab dah ada depan matakan.
Rapmons:tapi saya risau.
Una:"pandang Rapmons"
Rapmons:yah,sampai hati awak tak fikir tentang saya eung?
Una:oppa..
Rapmons:mwo?oppa?yah,kan saya cakap saya cintakan awak Una.Saya cintakan awak sejak dulu lagi.Saya anggap awak lebih dari seorang adik malah lebih seorang kawan.
Una:tapi....
Rapmons:saya pendam perasaan saya semata-mata nak lihat awak dengan Kai bahagia.Saya cintakan awak sampai sanggup bunuh Kai.awak tahu tu?
Una:oppa....sebenarnya....
Rapmons:mwo.
Una:sejak Kai buat Una,Una dah tawar hati untuk bercinta.Una dah penat dikecewakan untuk kali kedua.Cukuplah,dua kali hati Una dipermainkan oleh lelaki.
Rapmons:"berfikir kemudian menghembus nafas berat"dae,arraseo.(kecewa)
Una:tapi,kalau awak betul cintakan saya.Boleh oppa tunggu sampai luka ni terawat?
Rapmons:"pandang Una"
Una:saya mungkin dah tawar hati untuk lelaki.Tapi,demi awak..saya cuba pertimbangkan eung?
Rapmons:gomawo(tersenyum)
Seminggu berlalu.Pada petangnya,Alisyah memeluk Chingu yang lena tidur di lengannya.Hari ini,Una akan berangkat ke Malaysia.Alisyah berkurung di dalam bilik Aina dan Erin.Pintu diketuk..
Erin:Alisyah,aku nak iron baju akulah.
Alisyah:masuklah,pintu tak kunci.
Erin:"kuak pintu"kau tak siap ke?
YOU ARE READING
Malay Student Live in Korea
Fanfiction6 pelajar Malaysia melanjutkan pelajaran ke Korea bersama niat masing-masing.Namun pada suatu malam,seorang diantara mereka telah melalui suatu peristiwa pahit.Dan pada malam itu jugalah,sebuah cinta telah bercambah dihati seseorang.Kehidupan 6 pela...