Aina mengatur langkah ke bawah pohon yang agak rendang di hadapan pagar sekolah.Dia menangis semahu-mahunya.Hatinya bagai disiat-siat dengan kata-kata Jungkook.Untuk kali pertama,Jungkook menyakiti hatinya sedalam ini.Tiba-tiba ada seseorang menghulurkan tisu.
Aina:"mendongak"
Jaemin:uljima,eo?"senyum"
Aina:"mengambil tisu dan mengelap air matanya"gomawo.
Jaemin:"duduk di sebelah Aina"kenapa awak nangis?taknak luahkan dekat saya?
Aina:"senyap"
Jaemin:saya nampak awak keluar dari Van hitam tu tadi.wae?siapa dalam tu?
Aina:awak ni siapa?boleh tak jangan ganggu hal peribadi saya(berang)
Jaemin:mian,saya Kim Jaemin.Dari sekolah Hankuk.
Aina:Hankuk?awak buat apa dekat sini?
Jaemin:saya ketua kelab muzik sekolah tu.ada mesyuarat dekat bilik tarian tapi saya tak tahu mana biliknya.
Aina:Ketua kelab muzik?!
Jaemin:dae,wae?
Aina:yah,sekarang pukul berapa?"melihat jamnya"omo!dah pukul 3 petang.kita dah lambat.
Jaemin:kita?awak ketua kelab muzik juga?
Aina:dae!jom,ikut saya.
Mereka berlari ke bilik tarian 2.Terlihat Bogum memandang dengan pandangan ingin marah ke arah mereka.
Bogum:yah!awak pergi mana huh?tetamu dah lama tunggu dekat dalam.
Aina:mian,Bogum sunbaenim..
Jaemin:yah,dia dengan akulah.janganlah marah,aku yang sesat cari bilik ni tu yang aku call dia tadi.
Aina:"pandang Jaemin"
Jaemin:"kenyit matanya"
Bogum:"memandang Aina"jinjja?kalau macam tu,saya pergi dulu"berlalu pergi"
Aina:aik?macam mana dia boleh berlembut hati pula ni?(Dalam hati)
Jaemin:dia kawan saya sejak dari tadika.
Aina:"angguk"yah,mian pasal tadi.eung?
Jaemin:gwenchanna,jomlah masuk.Diaorang dah tunggu lama.
Aina:jom.
Malamnya,mereka berkumpul di ruang television.Hanna juga turut serta sebab malam ni ada ulangan konsert BTS di Mcountdown in New York.Hanna dan Fuah fangirling habis siap fanchant lagi di hadapan tv seperti Bts ada dihadapan mereka.Dayah,Erin dan Aina hanya pandang biasa raut wajah kekasih masing-masing manakala Alisyah dan Una sibuk bermain dengan Chingu,kucing yang mereka jumpa tadi.Habis je persembahan Bts.Hanna bersuara...
Hanna:korang,kenapa senyap?ada prob eh?sharelah,kitakan Bts's girlfriend.
Aina:aku tak.
Una:Una,pun.
Hanna:ops lupa,Mark's girlfriend kan?weh,masa dia buat announcement tadikan,sweet sangat.Aku pun teringin nak macam tu."senyum gembira"
Fuah:untunglah,pakwe hot.
Hanna:eleh,pakwe kau pun hot.
Fuah:hehe,dia terlebih hot."gelak"
Dayah:Hanna,kau rapat tak dengan budak dorm kau?
Hanna:siapa?Maria?Wawa?ke Azlyn?atau Fina?atau...
Dayah:yang paling kau rapat?
Hanna:kitaorang semua dulu rapat.Tapi,masa kes aku nampak Wawa dengan Suga dalam bilik tu.Aku dengan Wawa dah berenggang sikit.Roomates aku semua tahu yang aku dengan Suga couple.
YOU ARE READING
Malay Student Live in Korea
Fanfic6 pelajar Malaysia melanjutkan pelajaran ke Korea bersama niat masing-masing.Namun pada suatu malam,seorang diantara mereka telah melalui suatu peristiwa pahit.Dan pada malam itu jugalah,sebuah cinta telah bercambah dihati seseorang.Kehidupan 6 pela...