Ahreum melihat keadaan rumahnya yang tidak berubah.Lantainya yang berhabuk,dia meletakkan Jelly ke atas kerusi lalu mengikat rambutnya ke belakang secara tak langsung kakinya melangkah ke dapur dan mengambil mop dan penyapu.Dia membersihkan rumah peninggalan keluarganya.
Selesai mengemas,Ahreum duduk di kerusi ruang tamu.Tiba-tiba kenangan dia dan Kai kembali berlayar di mata.Terlihat kembali adegan manis di mana dia di manja dan dibelai dengan penuh lembut.Air matanya jatuh setitis demi setitis.
Lonceng berbunyi,Ahreum tersentak.Kakinya perlahan-lahan membuka pintu...
Ahreum:buat apa dekat sini?
Kai:kan aku cakap aku rindu kau.
Ahreum:"senyap"
Tanpa seberang pelawaan Kai terus menerjah masuk kemudian dia melabuhkan punggungnya ke atas sofa.Dia melihat Jelly yang sedang lena tidur.
Ahreum:awak nak apa?"berdiri"
Kai:buatkan aku kopi,aku rindu kopi yang kau bancuh.
Ahreum:"masih tegak"
Kai:jebal?"memandang Ahreum"
Ahreum merengus kecil kemudian dia ke dapur dan membuat kopi.Sementara Kai menatap raut wajah Jelly.Ahreum meletakkan kopi di atas meja kopi.
Kai:muka dia,macam kau bila dia tido."tersenyum"
Ahreum:"hanya tersenyum"
Kai:eo?dia ada tanda lahir dekat leher.macam kaulah."makin lebar senyumannya"
Ahreum:dia anak saya,mestilah sama macam saya.
Kai:"tergelak kecil"betul,dia anak kau.takkan sama macam aku pula"menghirup kopinya"
Ahreum:huh!memang!Jelly hanya milik aku sorang.Akulah omma dia dan aku jugalah appa dia.Jelly hanya ada aku.(dalam hati)
Kai:kenapa kau tak gugurkan?ke ni anak lelaki lain?
Ahreum:"memandang tempat lain"saya bukan perempuan yang murah.senang-senang beri barang berharga pada lelaki lain.
Kai:habis,kenapa kau tak gugurkan?
Ahreum:sebab budak ni tak bersalah.Dia layak untuk hidup dan merasakan nikmat dunia.
Kai:"tersenyum sinis"nikmat dunia?dunia ni nikmat bila kita bebas lakukan apa saja.
Ahreum:macam awak?
Kai:hampir 90 peratus aku macam tu.
Ahreum:dulu,saya pun macam awak.seorang yang bebas lakukan apa saja.tapi,saya terikat bila Jelly datang ke dalam hidup saya.
Kai:"merenung Ahreum"
Ahreum:saya dah tak boleh fikirkan diri saya sahaja sebab saya ada tanggungjawab yang lain.
Kai:"senyum"untung budak ni,ada omma yang penyayang macam kau.
Ahreum:tapi dia tak seuntung awak.
Kai:wae?
Ahreum:sebab dia lahir tanpa seorang bapa."senyum"
Kai:"mengeluh kecil"Ahreum...
Ahreum:"senyap"
Kai:Aku rindu kau,aku betul-betul rindu kau.Aku rindu saat-saat kita bersama.Saat kita bergurau senda.Aku rindu sangat.
Ahreum:Kalau betul rindu,kenapa awak suruh saya gugurkan Jelly?Kenapa awak taknak bertanggungjawab?
Kai:sebab saya cintakan Una.betul,saya rindukan awak tapi saya tak cintakan awak.Saya cuba untuk mencintai awak,tapi wajah Una sering bermain di minda saya.Saya tak boleh Ahreum.
YOU ARE READING
Malay Student Live in Korea
Fanfiction6 pelajar Malaysia melanjutkan pelajaran ke Korea bersama niat masing-masing.Namun pada suatu malam,seorang diantara mereka telah melalui suatu peristiwa pahit.Dan pada malam itu jugalah,sebuah cinta telah bercambah dihati seseorang.Kehidupan 6 pela...