Hate You,Liar!

98 4 0
                                    

Rapmons melangkah menuju ke meja yang dibawa oleh pelayan.Terlihat Kai bersama notebook nya.

Kai:Eo?Kim Namjoon-sshi"menghulur tangannya"

Rapmons:"menyambut huluran Kai dan duduk"

Kai:kenapa nak jumpa saya?Una cakap awak nak suruh saya melabur dekat syarikat awak?

Rapmons:ani,aku nak cakap tentang Ahreum.

Kai:"terhenti.Dia memandang Namjoon"

Rapmons:"senyum sinis"

Kai:Ah...Ahreum?

Rapmons:dae,Ahreum.kau fikir aku tak tahu apa yang kau buat dekat Ahreum?

Kai:"senyap"

Rapmons:yah,kau yang mengandungkan dia kan?

Kai:"tergelak kecil"mengandungkan dia?saya tak faham.

Rapmons:yah!"tangannya digenggam kuat"kau memang tak guna,kau tahu tak dia anak yatim?kau tahu tak yang kau dah rosakkan masa depan dia?kau tahu tak,yang dia cintakan kau?(sedikit tinggi namun masih terkawal)

Kai:"tersenyum sinis"tak.aku tak pernah tahu dan aku tak nak tahu.

Rapmons:"urat di lengannya sudah keluar akibat genggaman yang kuat"kau memang binatang!(sedikit tinggi namun masih terkawal)

Kai:yah,bukan salah aku dia mengandung.Aku tak pernah paksa dia pun,dia yang rela.Dan...dia tak pernah cakap yang bayi tu anak aku.

Rapmons:huh!kau memang tak layak untuk Una.Lelaki yang tak bertanggungjawab macam kau tak sesuai untuk perempuan macam Una dan Ahreum.

Kai:mwo?!tak bertanggungjawab?yah!aku dah suruh dia gugurkan tapi dia taknak.

Rapmons:kau memang gila.gugurkan?!itu tanggungjawab kau?kau fikir Ahreum pelacur?eung?!"menumbuk Kai"

Kai terjatuh dari kerusi.Dia kemudiannya tersenyum lalu bangkit.Mujur mereka berada di dalam bilik.Kai bangkit dan mengelap darah pekat yang mengalir di tubir bibirnya.

Kai:dae!Ahreum tu hanya pelacur je bagi aku.wae?kau nak tumbuk lagi?

Rapmons:kau lebih teruk dari binatang Kim-sshi.Ahreum cinta kau,kau tahu tak?Kau tahu tak betapa dia mengharapkan kau datang tengok dia flight pagi tadi?kau tahu tak?!"menarik kolar Kai"

Kai:"tergelak sinis"cinta?haha!aigo,tak sangka Ahreum sebodoh itu.yah.aku hanya cinta Una seorang,hanya Una yang ada dalam hati aku."matanya merenung tajam ke dalam mata Rapmons"

Rapmons:"kolar Kai dilepaskan"kau...

Kai:"duduk dan kakinya disilang"

Rapmons:kau cinta Una?kau betul-betul cinta Una?"pandang Kai"

Kai:huh!yah,kalau tak sebabkan Una aku takkan suruh Ahreum gugurkan."meneguk air kosong dengan rakus"

Pintu dikuak dengan kuat,terpancul wajah Una.Kai tersembur melihat muka Una.

Rapmons:Una-sshi..

Una:kau memang tak guna!"menampar muka Kai"sebab aku,kau suruh Ahreum gugurkan kandungan dia?!sebab aku?!"menyimbah air ke wajah Kai"aku benci kau!aku benci lelaki macam kau!lelaki yang tamak macam kau!"berlalu keluar"

Kai:Una!Una!"ingin mengejar"

Rapmons:"menahan Kai"kalau kau cintakan dia,tolong jangan jumpa dia lagi.

Kai:"merentap tangannya dan ingin menyambung kejar"

Rapmons:Una,aku akan jaga.

Kai:"terhenti"

Malay Student Live in KoreaWhere stories live. Discover now