Why Can't You Trust Me?

143 6 0
                                    


Hanna merenung skrin telefon pintarnya.Dah masuk ni,sudah 3 kali rumours tentang Suga dating.Sungguh geram dia dengan fans army yang support Suga bersama artis lain.Tiba-tiba tertera nama "Sweet Suga"

Hanna:mwo?

Suga:Hanna,awak dah baca ke?

Hanna:dah.kali ni apa pula alasan awak?

Suga:"mengeluh"Hanna,awak tahu kan saya macam mana?

Hanna:Oppa,buat masa ni jangan call Hanna lagi.eung?

Suga:Hanna,oppa hanya keluar sebab oppa hutang dengan dia.Lagipun Jhope pun ada dekat situ.Hanna percayakan oppa kan?

Hanna:"senyap"

Suga:Hanna...oppa.

Hanna:oppa,please give me some space?

Suga:"terkedu"arraseo

Hanna:"mematikan talian"

Hanna mendengus kuat dan meletakkan kepalanya diatas meja berbantalkan lengannya.

Alisyah:kau kenapa?mengeluh je?

Hanna:takde papelah."berpaling membelakangkan Alisyah"

Alisyah:"buat muka whatever dan berlalu pergi"

Hanna:"air mata mula bertakung"kenapa aku lemah sangat ni?(dalam hati)

Fuah:Hanna."duduk di kerusi Fuah lalu memegang bahu Hanna"

Hanna:"mengesat air matanya dan berpaling menghadap Fuah"

Fuah:kau kenapa?asal menangis ni?(risau)

Hanna:"terus mendakap Fuah dan menangis diatas dada Fuah"

Fuah:kau kenapa ni weh?shhh..."menggosok belakang Hanna"

Hanna:"meredakan tangisannya lalu meleraikan pelukan"

Fuah:kau kenapa?cuba cerita dekat aku.hmmm?

Hanna:aku rasa aku nak putus dengan Suga.

Fuah:what?asal?

Hanna:aku dah tak tahan dengan rumours dia.aku tak sanggup nak tengok gambar-gambar dia dengan perempuan lain.aku tak kuat Fuah.

Fuah:Hanna,itu semua just rumours lah.Suga sayang kau.Kalau kau putus pun kau bukan boleh lupa dia sekaligus.

Hanna:sekurang-kurangnya aku boleh cuba untuk lupakan dia.

Fuah:Hanna,Suga tu selebriti.mestilah ada banyak rumours dia dating.lagipun,kesian aku tengok Suga tu.Siang malam busy dengan show sana sini.bila time dia nak manja dengan kau.kau buat dia macam ni.kau tau tak yang Suga asyik marah-marah je kat dorm?

Hanna:macam mana kau tau?

Fuah:Jungkooklah bagitau.Hanna,sesekali apa salah kau faham Suga tu.Asyik dia je nak faham kau.Kalau betul Suga tu ada perempuan lain,dia takkan ada masa nak call budak sekolah menengah yang mentah ni semata-mata nak iloveyou2 ni.Suga tu,petik jari je ramai yang nak.tapi,kenapa dia bersungguh-sungguh nak call kau setiap hari beri penjelasan dan minta maaf?

Hanna:"terkedu"

Fuah:kau sakit hati?kau tak kuat?Suga?dia pun sama macam kau.penat weh dia.

Hanna:"menghembus nafas berat"

Lepas waktu sekolah,Hanna dan Hamyung pergi ke Bandar untuk cari barang kafe kelas mereka.Sedang mereka cari,tiba-tiba Hanna terlihat sepasang jam tangan couple.

Hamyung:oh?awak nak beli ni ke?

Hanna:em!tapi,yang mana cantik?

Hamyung:hmmmm,antara dua ni saya rasa.yang ni cantik"menunjuk Hanna"

Malay Student Live in KoreaWhere stories live. Discover now